Un equip UPV en la COP28

L’equip format per Batiste Vidal (estudiant del Màster en Enginyeria Industrial), Eva Tortajada (doctoranda en el programa d’Arquitectura, Edificació, Urbanística i Paisatge), José Antonio Gil (estudiant del Grau en Enginyeria de l’Energia), Núria Ochogavia (estudiant del Màster en Construccions i Instal·lacions Industrials) i el professor i investigador Tomás Gómez (director del Institut Universitari d’Investigació en Enginyeria Energètica) han acudit a Dubái per a participar en la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP28).

El seu viatge als Emirats Àrabs, de l’1 al 6 de desembre, al costat de la delegació espanyola del MITECO, té per objecte presentar el innovador sistema de climatització passiva que va guanyar el concurs Generació Clima COP28 llançat per la Fundació Biodiversitat. XALOC. Adaptació bioclimàtica, justa i inclusiva per als habitatges condiciona l’aire interior gràcies a la seua inèrcia tèrmica i la radiació solar, i gràcies a la seua senzillesa constructiva i el seu reduït cost econòmic fan d’aquest dispositiu una solució òptima per a l’autoconstrucció contribuint així a una transició ecològica justa i inclusiva.

L’equip UPV va participar el passat 2 de desembre en la taula redona “Development of resilient and livable cities” del pavelló d’Espanya, però també ha tingut l’oportunitat de formar part d’altres esdeveniments, assistir a sessions i presentacions, i mantenir trobades amb personalitats. Les seues reflexions i experiències, compartides en xarxes socials, suposen un aprenentatge per a tots. La UPV els felicita per aquesta contribució.

Notícies de la premsa: