La UPV acudirà a la COP28 presentant el sistema XALOC

“XALOC. Adaptació bioclimàtica, justa i inclusiva per als habitatges” és la proposta guanyadora de la convocatòria Generació Clima COP28 llançada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic. L’equip universitari que ha desenvolupat el projecte s’integrarà en la delegació espanyola en la pròxima Conferència de les Parts de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP28) del 30 de novembre al 7 de desembre de 2023.

L’equip està format per Batiste Vidal Vidal, estudiant del Màster en Enginyeria Industrial; Eva Tortajada Montalvá, alumna de doctorat en Arquitectura, Edificació, Urbanística i Paisatge; José Antonio Gil Alhama, del Grau en Enginyeria de l’Energia i Núria Ochogavia Quetglas, estudiant de Màster en Construccions i Instal·lacions Industrials. El professor Tomás Gómez Navarro, director en Institut Universitari d’Investigació en Enginyeria Energètica de la Universitat Politècnica de València, és el tutor del projecte.

Xaloc és un sistema passiu de climatització que condiciona l’aire interior gràcies a la seua inèrcia tèrmica i la radiació solar. L’adaptabilitat del sistema constructiu permet la seua col·locació en façanes i cobertes per a la rehabilitació energètica dels habitatges.

El objectiu social de Xaloc consisteix en la cerca d’un sistema que permeta adaptar-se als habitatges més afectats pel canvi climàtic. A més la seua senzillesa constructiva i el seu reduït cost econòmic fan d’aquest dispositiu una solució òptima per a l’autoconstrucció contribuint així a una transició ecològica justa i inclusiva.