“Millors connexions” – Setmana Europea de la Mobilitat en la UPV

La Universitat Politècnica de València (UPV) participa, una vegada més, en la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM), que enguany té com a lema “Millors connexions” i té lloc del 16 al 22 de setembre. L’objectiu és sensibilitzar sobre les conseqüències negatives que té l’ús irracional del cotxe (tant per a la salut pública com per al medi ambient), així com informar dels beneficis de l’ús de formes de transport més sostenibles, com el transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu.

Amb motiu d’aquesta celebració, i amb la finalitat de promoure un canvi de comportament cap a opcions de mobilitat sostenibles i saludables per part de la comunitat universitària, la UPV treballa, en coordinació amb altres administracions, per a la implantació d’accions a través del Pla estratègic de mobilitat sostenible de la UPV.

Vindre sense cotxe té premi

Sentim satisfacció per les dades de l’última enquesta de mobilitat sostenible, ja que el 75% de l’alumnat decideix venir a la UPV a peu, amb bici, patinet o transport públic. Si eres una d’aquestes persones, o si t’uneixes a la celebració del Dia sense Cotxes del pròxim 22 de setembre, la Unitat de Medi Ambient t’esperarà amb una sorpresa a l’entrada al campus. Recorda que, a més, aquest dia el transport públic és gratuït.

Si encara estàs pensant quina és la millor manera d’arribar a la UPV, en aquest enllaç pots veure totes les alternatives sostenibles.

Per un campus per als vianants i sense mals fums

La UPV, tal com s’indica en el seu mateix Reglament de circulació i estacionament, aspira a ser un model de mobilitat universitària saludable, segura i amb baixes emissions. És per això que els campus de la UPV són d’ús preferent per a vianants, la qual cosa significa que les bicicletes i els patinets poden conviure amb els/les vianants, sempre que s’adeqüen al pas humà.

D’altra banda, està prohibida la circulació i l’estacionament dels vehicles de motor i ciclomotors, que han de limitar la circulació als vials existents als campus i que donen accés als aparcaments habilitats amb aquesta finalitat. Per al cas de les motocicletes, s’han habilitat diferents espais per a estacionar. Pots consultar on se situen en l’enllaç següent: Plànol d’aparcaments per a motos.

Notícia UPV