Auditoria ambiental externa 2022

“La comunitat universitària està molt conscienciada i el consum d’energia continua baixant cada any”

Cristina Martí, cap de secció de la Unitat de Medi Ambient de la UPV

La Universitat Politècnica de València ha superat amb èxit l’auditoria externa ambiental que es realitza cada any des del 2009, quan la UPV va aconseguir el segell que certifica que compleix tots els requisits establits en la norma internacional ISO 14001:2015 i tots els requisits addicionals de l’exigent Reglament Europeu EMAS.

El resultat de l’auditoria ha sigut molt positiu, i és que, tal com explica Cristina Martí, cap de secció de la Unitat de Medi Ambient de la UPV, “la comunitat universitària està molt conscienciada i el consum d’energia continua baixant cada any”. Els reptes que la UPV té per davant són la reducció del consum d’aigua, la implantació de les energies renovables i la reducció dels residus.

Auditories anuals

Les auditories es realitzen en cicles de tres anys, de manera que un any es renova el segell i els dos següents es realitzen auditories de seguiment. El 2022, la UPV ha superat l’auditoria de seguiment, ja que el segell va ser renovat el 2021. El procés ha durat tres dies i l’objectiu ha sigut “verificar que realment la Universitat fa tot el que diu que fa en temes ambientals”, explica Cristina Martí.

Amb aquesta finalitat, l’empresa auditora ha realitzat una anàlisi exhaustiva de tots els registres sobre consums, gestió de residus, etc. amb què compta la Unitat de Medi Ambient i ha comprovat el compliment legal ambiental. A més, les auditories inclouen diverses visites, entre les quals sempre s’inclou una entrevista amb el rector i algun vicerector o vicerectora, amb l’objectiu de veure “si tenen integrades en les seues polítiques els aspectes ambientals”. En aquesta ocasió, han entrevistat la vicerectora de Desenvolupament Sostenible dels Campus, Débora Domingo, i el vicerector de Planificació, Oferta Acadèmica i Transformació Digital, José Pedro García Sabater.

A més, l’auditoria ha inclòs la revisió del campus de Gandia, l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura, el Departament de Projectes Arquitectònics i diverses empreses concessionàries.