Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

09/01/15
LA UPV ACULL LA MOSTRA "DOBLE RETORN: ART I MALALTIA EN DIÀLEG"

La UPV inaugura el dijous 13 de gener l'exposició “Doble retorn: art i malaltia en diàleg”, i acull el festival de curtmetratges FICAE 2015

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través de l’Àrea d'Activitats Culturals, inaugura dijous que ve, 13 de gener de 2015, a les 20.00 hores, a la sala d'exposicions de l'edifici del Rectorat (edifici 3A), la mostra “Doble retorn: art i malaltia en diàleg”.

Comissariada per l'artista visual i professor del Departament de Pintura de la UPV, Pepe Miralles, l'exposició és el resultat d'accions narratives, successives i casuals, entre pacients i 48 artistes, dutes a terme amb el propòsit de generar entre tots espais d'intercanvi d'experiències i descripcions de formes d'entendre la vida des de la malaltia.

La mostra, que conté 48 obres realitzades amb diverses tècniques (audiovisuals, escultura, fotografia, etc.) per artistes de diverses universitats europees en el marc del projecte Perspectives, Art, Inflammation and Me, es pot visitar amb accés lliure fins al 10 de març de 2015, d'11 a 14 i de 17 a 20 hores, de dilluns a divendres laborables.

I Festival Internacional de Curtmetratges Art i Malalties

Paral·lelament a l'inici de l'exposició, la Facultat de Belles Arts de la UPV celebrarà els dies 14, 15 i 16 de gener de 2015 el I Festival Internacional de Curtmetratges Art i Malalties (FICAE).

A través d'una mirada cinematogràfica, en aquest Festival es pretén fomentar la sensibilització i la consciència social sobre la malaltia com a procés de vida, a més de desestigmatitzar malalties tractables per mitjà de visions positives, com l'hepatitis C.

FICAE, que s'inaugurarà amb el premiat documental
E agora? Lembra-me(‘I ara? Recorda'm’) del portuguès Joaquim Pinto i la clausura del qual inclourà un lliurament de premis per categories, permetrà als assistents veure curtmetratges de ficció, documentals, animacions i diverses propostes experimentals relacionades amb el món de la malaltia.

L'objectiu de la Càtedra, el coneixement de la malaltia a través de l'art

Totes dues iniciatives tenen l’origen en la Càtedra Art i Malalties (FICAE compta també amb la col·laboració de Proddigi Films SL), amb seu a la Facultat de Belles Arts de la UPV i formalitzada mitjançant un conveni signat entre la mateixa UPV i l'empresa AbbVie, una companyia biofarmacèutica global compromesa amb l'ajuda a comunitats de persones afectades per malalties de diversa índole.

Creada amb l'objectiu general de fomentar el coneixement de la malaltia a través de l'art, aquesta Càtedra dissenya i organitza múltiples iniciatives generades amb la comunitat universitària, de gran incidència en aquesta i que, a través de la comunicació pública, traslladen resultats al context social.

Finalment, cal assenyalar que la pàgina web de la Càtedra allotjarà també la secció “FICAE en línia”, composta pels resultats de la selecció en Vimeo de vora 200 audiovisuals dividits en múltiples categories –La classe mèdica, Una vida bona, Les cuidadores, Malalties socials, etc. -, a la disposició de qualsevol interessat.

Més informació:
Doble retorno