Serveis que prestem

22/02/23
Exposició: "ArtFutura 30"

De l'1 de març al 3 d'abril de 2023
Espai n-1, planta baixa de la Biblioteca General (edifici 4L)
Inauguració dimecres 1 març a les 19.00 h

Inauguració, 1 de març a les 19.00 h

Comissaris: Montxo Algora i Paco de la Torre

ArtFutura 30 és un recorregut expositiu a través de les trenta edicions del festival de cultura i creativitat digital ArtFutura que, des de l'any 1990 fins avui,  s'ha consolidat com un referent en el panorama internacional de l’art digital, el disseny d'interacció, l'animació en 3D, la realitat virtual i els nous mitjans de comunicació (new media).

L’Espai n-1 de la Universitat Politècnica de València –edifici 4L del campus de Vera de la UPV– acollirà des de l’1 de març fins al 3 d’abril aquesta exposició, que mostra l'evolució de l'art i la cultura digital des de l'última dècada del segle XX i la seua projecció en el segle XXI.

Les projeccions, exposicions, conferències, tallers, instal·lacions interactives i performances d’ArtFutura han arribat a més d'una vintena de ciutats, que inclouen Barcelona, Buenos Aires, Eivissa, Lisboa, Londres, Madrid, Montevideo, Palma de Mallorca, París, Roma, Saint-Brieuc i altres. Prestigiosos mitjans de comunicación com el New York Times, The Huffington Post, La Stampa, El País, La Vanguardia, el International Herald Tribune, etc., s'han fet ressò de les seues activitats.

ArtFutura 30 presenta també una versió del mateix festival en realitat virtual, realitzada per Teresa Tomás i David Clemente Pérez López, amb la qual el públic podrà interactuar. Així mateix, l'exposició mostrarà els primers dibuixos realitzats amb ordinador de l'artista Jean Giraud (Moebius), fruit d'un excel·lent treball de restauració d'art digital realitzat pels professors de la UPV Jorge González Mollá (Museu d'Informàtica de l’ETSINF) i Paco de la Torre (Facultat de Belles Arts).

Com assenyala Montxo Algora, fundador i director d'ArtFutura, “Vivim en temps exponencials. En trenta anys hem passat d'una elemental xarxa de comunicació, que connectava menys de cent mil persones, a una Internet estesa que n’arriba a més de 5.000 milions. I des dels primers ordinadors personals, com petites bombolles d'informació aïllada, a una computació ubiqua i compartida a través de la virtualitat, on l'art serà un element crucial”.

Obra inèdita de Moebius

Horari de la sala: