Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

22/07/19
Exposició "Cultura politècnica. Habitar el present, construir el futur"

Data: Del 10 de juliol al 22 de setembre de 2019.
Inauguració: dimecres 10 juliol a les 19.00h.
Horari: de 10.00 a 20.00 h.
Lloc: Museo de las Ciencias Príncipe Felip de la CAC de València (planta baixa).
Entreda gratüita

La UPV presenta l’exposició “Cultura politècnica. Habitar el present, construir el futur”, un recorregut per l’evolució de la ciència i la tecnologia des de la Il·lustració fins als nostres dies.

Sabies que el mòbil que uses cada dia és més potent que l’ordinador que va portar l’Apollo 11 a la Lluna? Podries calcular quants motors hi ha a ta casa? Arribaran a pensar els robots com els humans? La nostra vida quotidiana es troba envoltada d’objectes que són fruit de molts anys de recerca científica i desenvolupament tecnològic. Per a descobrir com hem arribat fins ací, la Universitat Politècnica de València presenta, a la Ciutat de les Arts i les Ciències, l’exposició “Cultura politècnica. Habitar el present, construir el futur”.

Amb aquesta exposició, la UPV arriba al colofó dels actes commemoratius del 50 aniversari de la institució, que s'han desenvolupat des de juliol de l'any passat, i posa en valor el seu patrimoni universitari material i immaterial.

“Cultura politècnica” parteix del moviment il·lustrat que va promoure la reorganització dels coneixements i sabers a través de l'aplicació de la raó, de la publicació de l'Encyclopédie o de la creació de l'Escola Politècnica de París, i avança fins a algunes de les grans fites que estan marcant el nostre dia a dia, apuntant a les que continuaran determinant el nostre futur pròxim, com l'eclosió de la intel·ligència artificial, la tecnologia 5G o les dades massives.

EL'exposició es divideix en 22 àrees, que configuren un complet recorregut històric, científic i tècnic. En aquestes es plasma com la ciència i la tecnologia són part inherent de la nostra evolució, alhora que prefiguren el nostre futur des de les més variades disciplines: des de les telecomunicacions fins a l'arquitectura, des de la biotecnologia fins a l'enginyeria civil, des de les belles arts fins a l'enginyeria d'aliments, la informàtica o l'aeronàutica, entre altres.

Per posar-ne només uns exemples, l'exposició descobreix a l'espectadora o espectador el desenvolupament de la genètica que va des de Mendel fins a la tecnologia d'edició CRISPR o com del daguerreotip del segle XIX hem arribat als videojocs en realitat augmentada, o del telègraf als superordinadors que actualment portem en les butxaques. La mostra també recorre àrees tan diverses com l'evolució dels traçats del subsòl urbà o les claus del món interconnectat en el qual avui vivim, i arriba a desgranar les claus de la cultura dels videojocs (gamer) i, fins i tot, a imaginar l'ésser humà del futur.

Mirant cap al futur, Generació Espontània UPV

I mirant al futur, la mostra reserva un espai precisament al futur de l’R+D, que es materialitza en projectes del programa Generació Espontània de la UPV, com la barraca sostenible del segle XXI (Azalea) o la càpsula del tren subsònic (Hyperloop), que podrà viatjar a més de 1.000 quilòmetres per hora, entre altres.

Més informació: https://www.culturapolitecnica.upv.es/