La UPV es passa a Ecosia

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient, la Universitat Politècnica de València anuncia que el cercador predeterminat en els ordinadors del personal d’administració i serveis serà Ecosia. Un pas més cap a la sostenibilitat de la UPV.

Es convida a la resta de la comunitat universitària a utilitzar-lo mitjançant les instruccions de configuració disponibles en https://www.upv.es/doc/ecosia.

Ecosia cuida especialment la privacitat: no crea perfils d’usuaris ni ven dades a anunciants, i les cerques es xifren sempre mitjançant SSL. La configuració predeterminada és, no obstant això, reversible, i l’usuari podrà finalment triar quin cercador utilitzar (veure enllaç anterior).

Ecosia és un motor de cerca en Internet que combat la crisi climàtica plantant arbres. És una empresa amb segell B-corp amb petjada de carboni negativa, que dona aproximadament el 80% dels ingressos a diferents organitzacions sense ànim de lucre de tot el món relacionades amb la reforestació. Diverses universitats europees i americanes ja s’han sumat a la campanya ‘Ecosia on Campus’ i, des d’avui, la UPV s’uneix a ella.

Aquesta acció té el seu origen en una sol·licitud de la comunitat universitària i ha sigut desenvolupada per l’ASIC, qui atendrà les consultes tècniques sobre aquest tema.

Notícia UPV