Ecosia, nou cercador sostenible

Tots els beneficis originats per les cerques en internet amb Ecosia es destinen a reforestar, a fi de compensar així emissions contaminants

[ 02/06/2023 ]

Ecosia, el cercador d'internet que combat la crisi climàtica plantant arbres, tindrà un ús predeterminat en els ordinadors del personal d'administració i serveis de la UPV a partir del dilluns 5 de juny, Dia del Medi Ambient.

Es convida a tota la comunitat universitària a utilitzar-lo.

Ecosia és una entitat sense ànim de lucre i tots els seus beneficis es destinen a reforestar, a fi de compensar així emissions contaminants.

En la web d'Ecosia poden consultar-se els seus informes financers mensuals, l'import final destinat al fi ambiental i els projectes en què participen.

Des d’Ecosia no venen dades personals a terceres parts.

Cada cerca en internet mitjançant Ecosia genera un benefici mitjà de 0.005 €; això els permet plantar un arbre cada 50 cerques. En 15 anys, cada arbre haurà absorbit una mitjana de 50 kg de CO2 de l'atmosfera, és a dir, 1 kg per cerca.

A més, Ecosia té la seua pròpia central fotovoltaica, que genera el doble d'energia renovable que utilitza. Per tant, Ecosia té un doble efecte positiu en el medi ambient, gràcies als seus arbres i l'energia renovable.

La UPV serà la primera universitat a Espanya a adoptar aquest canvi, i continuarà així l'exemple de quasi 30 universitats a tot el món, a més d'altres institucions europees i americanes.

La UPV, neutral en carboni

La Universitat Politècnica de València vol que els seus campus siguen sostenibles i neutrals en carboni en 2030. Per a aconseguir el seu objectiu, s'estan planificant instal·lacions de producció d'energies renovables, s'inverteix en eficiència energètica i s'impulsa el transport sostenible, entre d'altres accions; l'ús del cercador sostenible Ecosia reforça aquesta estratègia.

Aquestes iniciatives, a la qual s'uneix ara l'ús del cercador Ecosia, responen a més a la S (Sostenibilitat) del pla estratègic de la UPV, el pla SIRVE.

Accions senzilles per a contaminar menys

Cercar en internet, enviar un correu electrònic, pujar una foto a Instagram o contestar un Whastapp consumeix energia, principalment la que usen els grans centres de dades.

No obstant això, amb accions simples es pot reduir l'impacte d'aquestes activitats:

- Utilitzant cercadors sostenibles com Ecosia.

- Esborrant correus electrònics innecessaris o no enviant-los.

- Reduint la grandària dels fitxers que enviem.

- Cancel·lant la subscripció a butlletins que no llegim.

- Tancant aplicacions que no utilitzem.

- Apagant dispositius i optimitzant el seu consum energètic.

Es calcula que les emissions de l'activitat digital suposen entre el 2% i el 3% del total d'emissions mundials i que en 10 anys igualaran les del transport, tal com expliquen en aquest article de Cambra de València.

Tota reducció de l'augment de la temperatura mundial ajudarà a prevenir conseqüències desastroses per a les persones i el planeta. Mig grau pot ser determinant , tal com expliquen en aquest article de El Español.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom