UPV Water

Cada minut es ven un milió de botelles de plàstic a tot el món. Cada botella tarda, com a mínim, quasi mig segle a descompondre’s. Només el 9% de les botelles d’aigua de plàstic es reconverteix en plàstic reciclat.

I tu, què fas? Uneix-te al repte #UPVPlasticfree #Mylastbottle

La Universitat Politècnica de València llança l’aplicació mòbil UPV Water per a reduir el consum de botelles d’aigua de plàstic entre la comunitat universitària. Un pas més per a convertir-se, l’any 2030, en una universitat amb carboni neutral, lliure d’emissions de CO2.

L’aplicació està dissenyada per l’empresa Closca, nascuda a la UPV, i el personal de l’ASIC l’ha adaptada a les necessitats de la Universitat. Es pretén que, a través del joc, complint una sèrie de reptes, s’aconseguisca una universitat lliure de plàstics.

#UPVPlasticfree i ODS 12

Com explica la vicerectora de Desenvolupament Sostenible dels Campus de la UPV, Débora Domingo Calabuig, “la reducció de plàstic és molt important perquè frenem l’emissió de carboni que comporta la fabricació de les botelles i, a més, treballem en paral·lel amb l’Objectiu de desenvolupament sostenible número12, que cerca garantir modalitats de consum i producció sostenibles”.

Cada vegada que s’ompli una botella, l’aplicació facilita informació sobre els beneficis que aquesta acció aporta al medi ambient. Així, l’aplicació mòbil assenyala “quant de plàstic acabes d’estalviar-li al planeta i quant de CO2 s’ha deixat d’emetre. L’aplicació està associada al registre de la persona usuària i facilita unes xifres d’impacte ambiental”, explica la vicerectora. Funciona amb qualsevol recipient que s’utilitze. Aquests són els enllaços per a descarregar l’aplicació en Android i en iOS.

Noticia UPV

.