Un cafè amb… Carlos Franco Martínez

Conversem amb Carlos Franco Martínez, graduat en Enginyeria Forestal i del Medi natural i Màster Universitari en Enginyeria forestal en l’ETSEAMN i recentment galadornado amb el premi “Agustín Pascual – Grupo Tragsa 2023” a millor Treball Final de Màster en el IX Concurs Nacional de Projectes Fi de Màster en Enginyeria forestal.

• Bon dia, abans de tot ens agradaria conèixer-te millor pel que et demanem que et presentes als teus companys, qui és Carlos Franco?

Bon dia, el primer de tot donar les gràcies a l’Escola per comptar amb mi. Carlos Franco és un xaval de Múrcia de 26 anys que va cursar els seus estudis de Grau en «Enginyeria Forestal i del Medi natural» i del «Màster Universitari en Enginyeria forestal» en l’ETSIAMN.

• Recentment has sigut guardonat amb el premi a Millor TFM en la IX Edició dels guardons organitzats pel Col·legi d’Enginyer forestal i Grup Trasga, què suposa per a tu aquest reconeixement?

És un orgull rebre aquest premi per diversos motius, el primer perquè son els premis que atorga en Col·legi d’Enginyers forestals, el segon per el decisió del jurat de tan alt nivell. A més, aquest premi porta el nom d’Agustín Pascual un dels pares de l’Enginyeria forestal a Espanya.

El treball premiat consisteix en la creació d’un bessó digital al Parc Regional Carrascoy i La Vall (Regió de Múrcia), per a simular incendis forestals i poder planificar les actuacions silvícoles

• En què consisteix el treball guardonat?

Principalment el treball consisteix en la creació d’un bessó digital del Parc Regional Carrascoy i La Vall (Regió de Múrcia), en el qual es simulen incendis forestals per a poder planificar les actuacions silvícoles de Gestió Forestal Sostenible i així, poder reduir el risc d’incendi.

• Cap a on vols dirigir /estàs orientant el teu futur professional?

Des de fa tres anys em dedique al sector dels incendis forestals i de moment, m’agradaria continuar desenvolupant-me professionalment en aquest campo.

A nivell professional, m’agradaria començar prompte el doctorat

• Quin és el teu major repte a nivell personal?

Actualment treballar i estudiar l’oposició requereix la major part del meu temps, així que supose que en aquest moment aqueix és el meu major repte professional. A més, m’agradaria començar prompte el doctorat.

• Endinsant-nos en un vessant més personal i distesa, quin lema o frase et serveix d’inspiració?

“Contra el vent, la neu i l’huracà que trona avant, avance sense descans ni treva”.

En Twitter hem trobat una manera de comunicar-nos entre els companys del sector Forestal

• Quina xarxa social et sembla més útil?

A nivell personal Instagram, a nivell professional crec que en Twitter hem trobat una manera de comunicar-nos entre els companys del sector Forestal i de projectar-nos cap a l’exterior.

• La pizza, amb o sense pinya?

La pizza sempre sense pinya i en forn de llenya.

• Les vacances, mar o muntanya?

Per sort la mar el tinc en la meua vida i la muntanya en el meu treball. Com en incendis a l’estiu sempre treballem, les vacances a l’hivern i de viatge en algun país extranjerocon la meua parella.

• Finalment, el cafè sol o amb llet?

Depèn: café amb llet per a desdejunar, tallat al mig dia.