Un cafè amb… Noelia Ibáñez Escriche

• Bon dia, abans de tot ens agradaria conèixer-te millor pel que et demanem que et presentes als teus companys, qui és Noelia Ibáñez?

Noelia Ibáñez Escriche és doctora en enginyeria Agrònoma, especialitzada en genètica quantitativa, i actualment professora en el departament de Ciència i Tecnologia Animal. Dic actualment, porque al llarg de la meua carrera he treballat en diverses institucions d’I+D, nacionals i internacionals. En 2018 em vaig incorporar definitivament a la UPV amb la idea de continuar desenvolupant la meua carrera en aquesta institució i contribuir a ella amb l’experiència adquirida durant tots aquests anys.

• Quines tasques desenvoluparàs en la nova direcció de l’ETSEAMN?

Una de les tasques principals que duré a terme és la coordinació, anàlisi, revisió i actualització dels plans d’estudi, adaptant-los als desenvolupaments tecnològics, les necessitats del mercat laboral i la societat (Qualitat i acreditació) ​. Per a això hi ha tres punts claus:

• Les relacions amb el Professorat, Centres i Departaments de el àrea.
  • La coordinació transversal de les diferents Comissions Acadèmiques dels Títols.
  • Impulsar la internacionalització dels títols.

La labor de l’escola és assegurar-nos de generar coneixement i formar a professionals que contribuïsquen, de manera sostenible, a la seguretat alimentària, el medi ambient i el creixement econòmic de la societat

• Quin és l’impacte de l’ETSEAMN en la societat valenciana?

El impacte de l’ETSEAMN en la societat valenciana és indiscutible. Sectors com l’agricultura, ramaderia, silvicultura i medi ambient tenen un paper fonamental en el desenvolupament de la societat. L’optimització de processos i noves eines tecno i biotecnològiques millora la competitivitat alhora minimitza l’impacte ambiental.

La nostra labor és assegurar-nos de generar coneixement i formar a professionals que contribuïsquen, de manera sostenible, a la seguretat alimentària, el medi ambient i el creixement econòmic de la societat.

L’ETSEAMN és una escola singular amb una gran riquesa de perfils, tant d’estudiantat com professorat.

• Quina posició ocupa l’ETSEAMN en la comunitat UPV?

L’ETSIAMN és l’escola més antiga de la UPV i referent en molts dels àmbits claus d’una Universitat. Si la comparem amb altres enginyeries, per la seua idiosincràsia (més diversitat de temàtiques, experimentalitat, etc..), és una escola singular amb una gran riquesa de perfils, tant d’estudiantat com professorat.

• Actualment, quin és el teu major repte a nivell professional?

Que la meua experiència i treball en la UPV servisquen perquè el coneixement generat ací tinga un impacte en la societat.

• Endinsant-nos en un vessant més personal i distesa, quin lema o frase et serveix d’inspiració?

“Canviar no sempre equival a millorar, però per a millorar, cal canviar”

• Acabarà Elon Musk amb Twitter o succeirà el contrari?

Ni idea, el temps ho dirà

• Si desapareix Twitter, et passaràs a Mastodon?

No, ja ho use

• La pizza, amb o sense pinya?

Personalment sense pinya, però sempre cal provar-ho tot.

• A l’hivern, calcetins per a dormir?

Mai, amb un bon Nòrdic o manta em basta

• Les vacances, mar o muntanya?

Per què triar? Si puc en les dues, ejjeje,

• Finalment, el cafè sol o amb llet?

Per a desdejunar sempre amb llet (sense sucre), després tot depèn de la fam que tinga.