Un cafè amb… Constança Rubio

• Bon dia, abans de tot ens agradaria conèixer-te millor pel que et demanem que et presentes als teus companys, qui és Constança Rubio?

Constança Rubio és una Doctora en Físiques per la UPV vinculada a aquesta escola des de fa més de 30 anys. És una dona que gaudeix amb la docència i que la seua labor investigadora està relacionada amb el comportament de les ones. Actualment juntament amb el meu equip estic investigant en la interacció ones-cultius mitjançant la teledetecció i en temes d’acústica ambiental i reutilització de subproductes agroalimentaris per a l’obtenció de materials acústicament competitius.

En totes les facetes de la meua trajectòria professional sempre he posat passió, ganes, il·lusió i no poc esforç per a dur a terme tant la meua labor docent, de tutoria i mentoría, com la de gestió, formant part de l’equip de direcció de l’escola des de l’any 2015.

De la mateixa manera he portat avant la meua labor investigadora i de transferència, difusió i col·laboració amb la societat en general i valenciana en particular. Una de les meues majors motivacions ha sigut teixir, impulsar i mantenir xarxes de col·laboració, tant nacionals com internacionals que contribuïsquen a la visibilització de la nostra Escola.

•  Quines tasques desenvoluparàs en la nova direcció de l’ETSEAMN?

Com a Directora de l’Escola m’encarregaré de representar-la en la UPV, de fomentar i promoure iniciatives a l’Escola que es convertisquen en referència entre les Escoles del nostre àmbit i que ajuden a visibilitzar i promoure el PDI, al PAS i a l’estudiantat de l’ETSEAMN i impulsar i coordinar l’execució del Pla Estratègic de la UPV a la nostra Escola.

A més, lideraré amb responsabilitat els projectes de l’Escola en l’àmbit acadèmic i social, així com la comunicació amb els Departaments que estan directament vinculats a l’Escola.

«L’ETSEAMN ha sigut al llarg de les seues més de 60 anys d’història un referent per a la societat valenciana»

Liderar i establecer processos de coordinació de les diferents Subdireccions i d’aquestes amb el PAS i vetlar perquè l’Escola dispose del personal d’administració i servei necessari per al seu correcte funcionament també seran funcions que assumiré.

• Quin és l’impacte de l’ETSEAMN en la societat valenciana?

L’Escola ha sigut al llarg de les seues més de 60 anys d’història un referent per a la societat valenciana. L’àmplia i sòlida formació que han rebut els i les estudiants que s’han format a la nostra Escola, els ha permès formar part activa no sols de la ciència sinó també de la cultura i la societat. De la nostra escola han eixit persones que estan en el govern autonòmic, en comissions de la UE, en equips directius de centres d’investigació de prestigi internacional i tenim investigadores/és en els llocs més alts dels rànquings d’impacte científic.  Però a més a l’Escola hi ha, tant entre l’estudiantat com en el professorat i personal d’administració i serveis, persones que han escrit llibres d’èxit, que fan divulgació científica, que dissenyen apps, que participen activament en projectes de cooperació, que promouen esdeveniments esportius i culturals…

«Vull una Escola per i per a les persones que treballen i/o estudien en ella, pròxima, però alhora innovadora i amb projecció tant nacional com internacional»

En resum, persones molt valuoses per a la societat tant en l’àmbit acadèmic com en el científic, tècnic, social i cultural. En l’àmbit universitari són moltes les persones de la nostra Escola que han ocupat càrrecs de responsabilitat en el Govern Universitari, la qual cosa els ha permès participar en els processos de presa de decisions i contribuir així a la millora tant de la UPV com de la nostra societat Tenim un gran poder d’impacte o influència en la societat valenciana, la qual cosa d’altra banda ens confereix una gran responsabilitat en la nostra tasca diària.

• Actualment, quin és el teu major repte a nivell professional?

Com a directora de l’Escola vull aconseguir la integració de tots els col·lectius que formem part d’aquesta. Una Escola per i per a les persones que treballen i/o estudien en ella, pròxima, però alhora innovadora i amb projecció tant nacional com internacional. Una escola d’excel·lència acadèmica i que, com he esmentat anteriorment, siga un referent tant dins com fora de la UPV.

Pensant en els reptes a abordar de manera immediata, ja estem treballant en l’adaptació dels títols al Reial decret 822/21 i la renovació de les acreditacions internacionals ABET i EUR-ACE.

“Solos anem més ràpids, junts arribem més lluny”

• Endinsant-nos en un vessant més personal i distesa, quin lema o frase et serveix d’inspiració?

Bé, hi ha diverses que em mouen, però si haguera de triar crec que em quede amb “la gota perfora la roca” i “Solos anem més ràpids, junts arribem més lluny”.

• Acabarà Elon Musk amb Twitter o succeirà el contrari?

Qui ho sap?, la qual cosa és clar és que les lluites entre totes dues parts fa que estiguem tod@s una mica saturad@s de tants dis-los i diretes. Acabaran aconseguint que estiguem hart@s de les xarxes socials!

• Si desapareix Twitter, et passaràs a Mastodon?

De veritat penses que desapareixerà?

• La pizza, amb o sense pinya?

La pinya per a postres

• A l’hivern, calcetins per a dormir?

No, els calcetins durant el dia.

• Les vacances, mar o muntanya?

Ambdues. Tenim la sort de tenir la mar i la muntanya a prop. La platja és relaxant, però gaudir d’una caminada per la muntanya és estimulant.

• Finalment, el cafè sol o amb llet?

Cafè amb llet per a desdejunar, durant el dia tallat a l’hivern i cafè del temps a l’estiu