Un cafè amb… Alicia Vázquez

Conversem amb Alicia Vázquez Castro, graduada en Biotecnologia i estudiant del Màster en «Ciència i Tecnologia dels Aliments» que ha participat en el programa de lideratge i posicionament femení, EMPLEA, l’equip del qual ha obtingut el segon premi del programa en resoldre el repte plantejat per Mercadona.

• Bon dia, abans de tot ens agradaria conèixer-te millor pel que et demanem que et presentes als vostres companys, quins estudis curses en l’ETSEAMN?

El passat curs vaig acabar el grau de Biotecnologia i enguany estic realitzant el Màster en «Ciència i Enginyeria dels Aliments«.

• Has participat en l’en el programa de lideratge i posicionament femení, EMPRA, com valores l’experiència?

La veritat és que tenia una certa incertesa quan vaig acceptar participar en el programa, ja que era el primer any que es feia, però ara que he acabat és una experiència que sens dubte ha valgut la pena. De fet, he pogut conèixer a dones meravelloses amb molt a aportar a la societat, formant part d’un equip multidisciplinari i desenvolupant noves habilitats relacionades amb el lideratge i treball en equip.

• A més, el projecte presentat junts a les teues companyes ha quedat en segona posició, què suposa aquest reconeixement?

Les meues companyes, la nostra mentora Macu i jo estem molt agraïdes d’haver rebut aquest premi, ja que sentim que hem aconseguit plasmar bé l’esforç realitzat i el jurat del programa l’ha valorat.

El treball guardonat va ser una aplicació per al mòbil del “Cap” (que és com Mercadona telefona als seus clients) que incloguera realitat augmentada

En què consistia el treball?

El repte de Mercadona en el qual decidim focalitzar-nos va ser “Digitalització en el punt de venda: solucions que milloren el procés de compra” i la solució que vam proposar va ser una aplicació per al mòbil del “Cap” (que és com Mercadona telefona als seus clients) que incloguera realitat augmentada.

En ella vam proposar una pantalla principal que tenia realitat augmentada per a poder recórrer els corredors de la botiga i que l’app donara informació sobre els productes que s’enfocaven amb la cambra del mòbil, com per exemple Health Claims, idees de receptes i alertes d’al·lergògens. A més, incloem altres funcionalitats útils com la llista de la compra compartida amb familiars o amics, així com poder realitzar un recorregut òptim per botiga.

• Quins conceptes has après?

Crec que el que he après, més que conceptes, són habilitats. Haver de quadrar horaris i marcar-nos dates de lliurament m’ha ajudat al maneig i gestió del temps. A més, en Mercadona ens van posar en contacte amb diferents departaments per a tenir una visió més global i per tant, també vaig poder desenvolupar les meues habilitats de comunicació, explicant els objectius de l’equip i dialogant per a trobar solucions als nostres dubtes.

D’altra banda, vaig aprendre sobre altres camps, que tal vegada s’allunyen una mica més del que he estudiat, como la realitat augmentada i uns certs tecnicismes d’economia que necessitem per a elaborar els pressupostos.

El programa és una experiència molt bona per a entendre els reptes als quals s’enfronten les empreses en el seu dia a dia, conèixer com treballen i començar a formar part dels seus equips.

• Recomanaries el programa a altres estudiants? En cas afirmatiu, quins serien els principals motius?

Per descomptat, el programa és una experiència molt bona per a entendre els reptes als quals s’enfronten les empreses en el seu dia a dia, conèixer com treballen i començar a formar part dels seus equips. És una molt bona manera de tenir aqueix primer contacte i això, juntament amb la formació del IESE, crec que ens aporta una molt bona orientació per a l’eixida al món laboral.

• Cap a on vols dirigir el teu futur professional?

Des de batxiller tenia clar que em volia dedicar a l’I+D+i i continue pensant-ho, però ara he descobert que això és un sector molt ampli.

M’agradaria enfocar la meua professió en la indústria alimentària combinant els treballs de laboratori i gestió

Encara estic decidint si preferisc focalitzar el meu treballa en la part de laboratori o de gestió, encara que concretament m’agradaria enfocar-ho a la indústria alimentària des de totes dues àrees.

• Quin és el teu major repte a nivell personal?

Crec que el major desafiament de cara al futur és saber trobar l’equilibri entre el treball i creixement professional amb les relacions personals i oci.

• Endinsant-nos en un vessant més personal i distesa, quin lema o frase et serveix d’inspiració?

Relacionat amb la resposta anterior, diria que el meu lema és alguna cosa així com “Intenta fer tan bé com siga possible allò que gaudeixes i, amb paciència i en les condicions adequades, els resultats aniran arribant.

• Com a usuària de xarxes socials, quin et sembla més útil?

On més temps passe és en Twitter i Tiktok i per controvertit que siga, crec que en Tiktok hi ha contingut molt interessant.

• La pizza, amb o sense pinya?

Sense, la pinya millor la deixe per als tacs al pastor.

• A l’estiu, aire condicionat o ventilador?

Qualsevol de les dues em serveix contra la calor.

• Les vacances, mar o muntanya?

En primavera i estiu mar, a la tardor i hivern muntanya.

• Finalment, el cafè sol o amb llet?

Amb llet i espumita