FAQs

1. Accés als estudis de doctorat

1.1 L’oferta de programes de doctorat en la UPV

La UPV ofereix un total de 31 programes de doctorat dins dels àmbits de Agroalimentació i Biotecnologia, Arquitectura, Art, Ciències, Economia i Ciències Socials, Enginyeria Civil, Enginyeria Industrial i TIC.

 En aquest enllaç podràs trobar l’oferta actual de programes de doctorat d’aquesta universitat estructurada per àmbits de coneixement.

La informació que s’ofereix de cadascun dels programes és molt àmplia. Punxant en el programa que li interesse obtindrà informació general relativa al programa, i també específica d’aquest.

S’ha de tenir en compte que la totalitat de programes recomanen preparar una proposta de pla d’investigació o projecte de tesi de manera prèvia a la sol·licitud d’admissió, així com haver concertat ja, amb algun dels investigadors adscrit al programa de doctorat, la direcció de la tesi i/o tutorització del candidat durant els seus estudis de doctorat.

En cas que no tinga concertat director o tutor, pot trobar informació sobre línies d’investigació i grups d’investigació en l’apartat de “Organització del programa de doctorat”. Cada grup d’investigació relaciona als investigadors adscrits a aquest, podent accedir a la direcció de contacte de tots ells.

És també molt important la informació que s’inclou en els apartats:

  • “Informació d’accés al programa”
  • “Desenvolupament del doctorat” – “Activitats formatives Específiques i Transversals.

1.2 Els requisits per a poder accedir a doctorat en la UPV

Els requisits que el sol·licitant ha de complir per a ser admès estan regulats per el Reial decret 99/2011. Tinga en compte que la informació que ací es mostra és només un resum. Si té qualsevol dubte contacte amb l’Escola de Doctorat.

Pots trobar més detalls sobre els requisits d’accés en el següent enllaç.

La preinscripció o sol·licitud d’accés es resoldrà per la Comissió Acadèmica del programa que se sol·licita.

Una sol·licitud podrà:

  • Ser admesa
  • Ser rebutjada
  • Ser admesa amb Complements Formatius

Els Complements Formatius s’assignen quan la Comissió Acadèmica que estudia la sol·licitud entén que el candidat té una manca formativa per a desenvolupar la tesi. En aquests casos s’exigeix que el candidat complete un nombre d’assignatures d’algun màster afí al programa. Pots trobar més informació sobre els admissió amb Complements Formatius en aquest enllaç.

1.3 Documents a aportar per a sol·licitar l’accés

La sol·licitud d’admissió (preinscripció) a estudis de doctorat s’inicia des d’aquesta pàgina WEB – Fer nova preinscripció.

Per a completar la sol·licitud has d’aportar la documentació que es relaciona en aquest enllaç.

A més de la documentació relacionada és recomanable aportar una proposta de pla d’investigació (projecte de tesi), sent requisit necessari haver concertat, abans d’iniciar la sol·licitud d’admissió, amb algun dels investigadors adscrits al programa de doctorat, la direcció de la tesi i/o tutorització del candidat durant els seus estudis de doctorat.

Si alguna de les titulacions que aportes és d’una universitat no espanyola, has de consultar aquest enllaç.

En cas de titulacions expedides per estats no pertanyent a l’EEES, els documents acadèmics hauran d’estar degudament legalitzats. El termini per a presentar aquesta documentació serà d’un any des de la formalització de la primera matrícula.

1.4 Quan sol·licitar l’accés a doctorat. Terminis

El termini ordinari per a sol·licitar l’accés a doctorat en la UPV (termini de preinscripció) està obert des de mitjan juny fins a mitjan octubre.

A més, la majoria de programes de doctorat obrin un segon termini a partir de novembre si tenen places vacants.

Pots consultar les dates exactes en aquest enllaç.

2. La matrícula en estudis de doctorat

2.1 La primera matrícula després d’haver sigut admès

La preinscripció o sol·licitud d’accés es resoldrà per la Comissió Acadèmica del programa que se sol·licita.

Una sol·licitud podrà:

  • Ser admesa
  • Ser rebutjada
  • Ser admesa amb Complements Formatius

Els Complements Formatius s’assignen quan la Comissió Acadèmica que estudia la sol·licitud entén que el candidat té una manca formativa per a desenvolupar la tesi. En aquests casos s’exigeix que el candidat complete un nombre d’assignatures d’algun màster afí al programa. Pots trobar més informació sobre els admissió amb Complements Formatius en aquest enllaç.

L’admissió a un programa de doctorat és vàlida per dos cursos acadèmics. Això vol dir que l’estudiant pot formalitzar la matrícula en el mateix curs en què és admès o en el següent.

És MOLT IMPORTANT que la matrícula només es formalitze quan l’estudiant estiga 100% segur de voler iniciar el doctorat. Si es condiciona la realització de la tesi a l’obtenció d’una ajuda predoctoral no s’ha de formalitzar la matrícula fins a l’obtenció d’aquesta ajuda.

Encara que la citació per a la gestió d’aquesta matrícula es realitza automàticament en el moment de l’admissió (preinscripció) i el termini que s’ofereix és de 10 dies des de l’admissió (el general de la UPV), aquest termini podrà ser ampliat sol·licitant-ho a l’Escola de Doctorat a través de qualsevol canal.

La matrícula es realitza en línia a través d’aplicacions informàtiques, partint de la pàgina personal d’INTRANET, una vegada identificat en els sistemes UPV com a alumne, i triant l’opció Automatrícula de la Secció de Secretaria Virtual.

Abans de gestionar matrícula el candidat ha de tenir en compte que el curs acadèmic comença al setembre i conclou al juliol, independentment de la data en la qual es formalitze la matrícula, per la qual cosa és convenient que conega el calendari acadèmic dels estudis de doctorat, així com la seua estructura de fases i desenvolupament en el programa triat.

2.2 La matrícula per a la resta d’anys

Reial decret 99/2011

Article 11:

Els doctorands admesos en un programa de Doctorat es matricularan anualment.

Acord del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat del 15 de juliol de 2015

Punt 6:

L’autorització d’una baixa temporal sol·licitada amb posterioritat al 30 d’octubre no serà motiu de reintegrament de les taxes de matrícula corresponents al curs en què es produïsca.

Punt 7:

Cada curs acadèmic i fins a la defensa de la tesi doctoral, els doctorands, tant a temps complet com a temps parcial, hauran de matricular-se en el termini establit, pel concepte de tutela acadèmica com a estudiants de doctorat. Sense perjudici de l’obligació de formalitzar la matrícula anual, el còmput del termini màxim per a la finalització dels estudis no s’interromprà encara que el doctorand no haja efectuat matrícula. L’obligació de matrícula i el còmput del termini màxim per a la finalització dels estudis no resulten d’aplicació als doctorands que es troben en situació de baixa, durant el període de duració de la baixa. A la finalització del període de baixa el doctorand haurà de formalitzar matrícula i reprendre l’elaboració de la tesi.

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

La matrícula del següent curs acadèmic es renova automàticament durant la segona quinzena del mes de juliol.

La matrícula NO es renovarà de manera automàtica en els següents casos:

  • El doctorand ja ha defensat la tesi en el present curs.
  • Ja s’ha convocat la defensa de la tesi (convocatòria formal del president del tribunal) per a abans del 30 de setembre del curs següent.
  • El doctorand té complements de formació assignats que encara no han sigut superats. En aquest cas es realitzarà una citació per a realitzar la matricula en la segona quinzena de juliol del curs que acaba.

2.3 Fer el doctorat a temps parcial

El règim de matrícula a temps parcial està arreplegat, tant en la normativa nacional, article 3 de el Reial decret 99/2011, com en els punts 3 i 5 de la normativa institucional de permanència.

La sol·licitud pot realitzar-se en el moment de sol·licitar l’admissió (preinscripció) o posteriorment, una vegada formalitzada matrícula (a través de la INTRANET de l’alumne, secció de Secretaria Virtual, segona columna, sol·licituds, sol·licitud per a règim de matrícula a temps parcial).

Una vegada aprovada la sol·licitud per part de la Comissió Acadèmica del programa la dedicació parcial es mantindrà en futures matrícules, llevat que se sol·licite el contrari.

2.4 Taxes i preus per a doctorat en UPV

Les taxes acadèmiques de titulacions universitàries en la Comunitat Valènciana són establides, cada any, per l’organisme responsable de la Generalitat Valenciana (Govern autonòmic).

Tens el detall de les taxes acadèmiques (preus públics) per a aquest curs acadèmic en aquesta direcció.

Les taxes generals de matrícula per curs acadèmic (de l’1 de setembre al 31 de juliol del següent any) són les corresponents als següents conceptes:

  • Matrícula tutela acadèmica doctorat regulat Reial decret 99/2011. Tots els cursos que l’alumne romanga matriculat.
  • Obertura d’expedient acadèmic per inici d’estudis en un centre. Només el primer curs matriculat.
  • Expedició, manteniment o actualització de targetes d’identitat.

En cas d’assignació de complements formatius, la taxa dependrà del nombre de crèdits d’anivellament requerits i de l’àrea de coneixement en el qual estiga enquadrat el programa de doctorat.

3. Ajudes Predoctorals

3.1 Ajudes per a fer el doctorat

En aquests moments, i a diferència del que ocorre en estudis de Grau i Màster, no existeixen beques públiques nacionals per a finançar la matrícula dels estudis de doctorat.

Existeixen els anomenats contractes predoctorals que són contractes laborals per a realitzar la tesi doctoral i formar-se dins d’un grup d’investigació de la Universitat Politècnica de València. Aquests contractes s’adjudiquen en convocatòries competitives anuals, que gestionen en cada cas les institucions convocants.

Pot consultar informació relacionada amb ajudes predoctorals per al desenvolupament del doctorat en aquest enllaç.

3.2 Gestions dels beneficiaris d’ajudes predoctorals

Pots trobar informació sobre les gestions que realitza l’Escola de Doctorat relacionades amb els beneficiaris d’ajudes predoctorals en aquesta direcció.

4. Desenvolupament de la tesi

4.1 La duració dels estudis de doctorat

La normativa actual marca una duració màxima als estudis de doctorat. Aquesta duració depèn fonamentalment del règim de dedicació que es tinga (temps complet o temps parcial), però també poden intervenir altres factors.

En el següent enllaç podràs trobar tots els detalls sobre aquest tema.

4.2 El pla d’investigació i termini per a presentar-lo

Tal com estableix l’article 11.6 del Reial decret 99/2011, abans de la finalització del primer any, el doctorand elaborarà un pla d’investigació que inclourà almenys la metodologia a utilitzar i els objectius a aconseguir, així com els mitjans i la planificació temporal per a aconseguir-ho. Aquest pla es podrà millorar i detallar al llarg de la seua estada en el programa i ha d’estar avalat pel Director i pel tutor, sent recomanable la seua gestió abans de l’inici del procés d’avaluació anual (juny del curs matriculat).

El pla d’investigació haurà de carregar-se en l’eina informàtica “Gestió de tesi” (Menú “Fase d’elaboració / Sol·licitud pla d’investigació”. Hauràs de completar diferents camps (títol, antecedents i estat actual, bibliografia, hipòtesi i objectius, metodologia a utilitzar, mitjans a utilitzar, planificació temporal i utilitat de la investigació…).

Una vegada sol·licitada l’aprovació, el pla serà revisat per la direcció de tesi i/o tutor/a. Una vegada Conformat per algun d’ells passarà a estudi i aprovació, si escau, per part de la Comissió Acadèmica del programa de doctorat.

Aquesta gestió, com qualsevol altra que es realitze a través d’eines informàtiques que parteixen d’una identificació prèvia de l’usuari, ha de considerar-se com assimilada a un procés documental. No ha de sol·licitar-se l’aprovació del pla d’investigació si existeixen dades incorrectes, com l’absència o assignació errònia de directors d’aquest. En cas que existisquen incorreccions s’ha de sol·licitar la seua esmena prèviament a la sol·licitud d’aprovació del pla d’investigació, bé a la Comissió Acadèmica responsable del programa de doctorat que es cursa, bé a l’Escola de Doctorat.

4.3 L’avaluació anual

La normativa de doctorat marca que totes les tesis han de passar una avaluació anual del progrés del pla d’investigació.

Durant el mes de juny, i independentment de la data de matrícula, el doctorand realitzarà un informe d’acte-avaluació anual del seu pla d’investigació i experiències en el programa de doctorat.

Aquest informe serà revisat per la direcció de tesi i/o tutor/a, que emetrà durant la primera quinzena de juliol, una valoració que haurà de ser tinguda en compte per la CAPD. El director/a o tutor/a podrà demanar la millora de l’informe al doctorand per a això disposarà, l’alumne, de 5 dies addicionals als terminis indicats.

La CAPD avaluarà el Registre d’Activitats dels alumnes: pla d’investigació i activitats formatives de caràcter específic, al costat dels informes emesos pel tutor/a o director/a. L’avaluació positiva serà requisit indispensable per a continuar en el programa.

En cas d’avaluació negativa, que serà degudament motivada, el doctorand haurà de ser de nou avaluat en el termini de sis mesos (segona quinzena de desembre), a l’efecte del qual elaborarà un nou informe d’investigació, revisat pel director de tesi i/o tutor (gener). En el supòsit de produir-se nova avaluació negativa (febrer), s’iniciarà l’expedient de desvinculació del doctorand en el programa.

Pots trobar més detalls sobre el procés en aquest enllaç.

4.4 Activitats formatives a completar

Segons estableix la normativa aplicable, la formació doctoral inclourà, a més de la realització de la tesi doctoral, la realització per part del doctorand de activitats formatives de caràcter específic i transversal. Cadascuna d’elles tindrà una valoració en hores equivalents, de tal manera que per a la presentació de la tesi doctoral, de manera general serà requisit indispensable haver superat almenys 600 hores, de les quals almenys el 10 per cent (60h) correspondran a activitats de formació transversal.

4.4.1 Les activitats específiques

Les activitats formatives de caràcter específic són les associades amb el desenvolupament de la tesi doctoral, com a presentacions en congressos, articles publicats, participació en projectes, estades en altres laboratoris …

Cada programa ha definit els criteris per a la valoració d’aquestes activitats en la seua memòria de verificació.

Per a consultar la taula de valoració d’activitats específiques del teu programa accedeix a la web del mateix a través de aquest enllaç, i entra en l’apartat “Desenvolupament del Doctorat / Activitats formatives específiques i transversals”.

4.4.3 Les activitats transversals oferides des de l’Escola de Doctorat

L’Escola de Doctorat d’UPV ofereix una sèrie de cursos de contingut transversal per a doctorands. Aquests cursos s’impartiran en format en línia i no suposaran taxes addicionals a les de matrícula. La inscripció als cursos es farà des de l’aplicació de “Gestió de Tesi” entre setembre i desembre. Els cursos s’imparteixen en el segon semestre.

Els estudiants que es troben cursant crèdits de complements de formació dins d’algun dels programes podran participar en les activitats formatives de caràcter transversal.

Pots obtenir més informació sobre l’oferta de formació transversal en aquest enllaç.

4.4.4 Reconeixement de la formació transversal obtinguda fora de l’Escola de Doctorat

En general es pot sol·licitar el reconeixement de formació transversal obtinguda fora d’UPV, sempre que es tracte de formació equiparable a l’oferida per l’escola de doctorat.

Pots obtenir més informació en aquest enllaç.

4.5 La normativa de permanència en doctorat

Existeix un acord del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat, del 15 de juliol de 2015, sobre l’aplicació de condicions de permanència en els estudis de Doctorat.

Pots consultar el text complet d’aquest acord en aquest enllaç.

Sobre l’anterior acord, el Consell de Govern de la UPV va aprovar al febrer de 2016 les CONDICIONS DE PERMANÈNCIA EN ESTUDIS DE DOCTORAT.

4.6 Canvis en tutorització / direcció de tesi

Per a efectuar canvis eventuals en l’assignació de tutor/director de tesi el doctorand haurà de comunicar els mateixos per escrit a la Comissió Acadèmica del Programa, amb la consegüent motivació, i el document haurà de comptar amb la signatura de tots els implicats en el/els canvie(s): director/tutor que cessa, director/tutor que assumeix de nou la funció.

La Comissió Acadèmica és la responsable de l’acceptació/rebutge dels canvis proposats. 

4.7 Canvi de títol de la tesi

El títol inicial de la tesi es dona en registrar el pla d’investigació de la tesi.

Una vegada acceptat el pla d’investigació per la comissió acadèmica del programa corresponent hi haurà dues vies per a proposar canvis a aquest títol:

A.- En realitzar l’informe anual sobre el Progrés de la tesi (al juny).

B.- En pujar el primer esborrany de la tesi (V1) abans de la proposta d’avaluats externs.

En tots dos casos es demanarà el vistiplau de la direcció de la tesi, i la comissió tindrà l’opció d’acceptar la proposta o de rebutjar-la. 

4.8 Sol·licitar una baixa definitiva en estudis de doctorat

La norma de permanència d’estudis de doctorat, contempla que un doctorand podrà sol·licitar la seua baixa (desvinculació) definitiva del programa, suposant això l’abandó definitiu d’aquest.

Aquesta sol·licitud haurà de remetre’s a la escola de doctorat, en un document dirigit a la Comissió Acadèmica del programa de doctorat, signat pel mateix estudiants i amb el vistiplau dels directors de la tesi.

L’estudiant que haja sol·licitat de manera voluntària la seua desvinculació definitiva, podrà sol·licitar la seua admissió en el mateix programa o en un altre, d’igual forma i en les mateixes condicions que qualsevol altre estudiant de nou ingrés. En cas de ser admès serà per al desenvolupament d’una nova tesi, i en cap cas per a donar continuïtat a la tesis abandonades. Les activitats realitzades amb anterioritat no quedaran registrades de manera automàtica en el seu nou expedient.

5. Relacions amb l’entorn: Internacionals i Empresa

5.1 Les estada d’investigació fora d’UPV

La normativa preveu que els doctorands poden fer estades d’investigació en centres d’investigació externs a la UPV. La idoneïtat del centre de destinació haurà de ser valorada per l’adreça de la tesi.

Aquestes estades hauran de ser autoritzades per la direcció de la tesi i per la Comissió Acadèmica del programa de doctorat, de manera prèvia a l’estada.

Pot trobar informació més detallada en aquest enllaç.

5.2 Ajudes econòmiques per a estades d’investigació

En aquest enllaç trobarà informació relacionada amb ajudes financeres per a mobilitat d’alumnes de doctorat.

5.3 El reconeixement d’una estada d’investigació

Una vegada completada l’estada d’investigació l’estudiant podrà sol·licitar el seu reconeixement com a activitat específica de la seua tesi.

Pots trobar més informació sobre aquest tema en aquest enllaç.

5.4 Esment Doctorat Internacional

El títol de Doctor per la UPV podrà incloure un Esment Internacional.

Pots obtenir més informació sobre els requisits en aquest enllaç.

5.5 Esment Doctorat Industrial

El títol de Doctor per la UPV podrà incloure un Esment de Doctorat Industrial.

Pots obtenir més informació sobre els requisits en aquest enllaç.

5.6 Tesi en règim de cotutela en el títol de Doctor

El títol de doctor per la UPV podrà incloure una referència al seu desenvolupament en règim de CoTutela.

Pots consultar els requisits en aquest enllaç.

5.7 Estudiants externs interessats a fer una estada en la UPV

Els estudiants de doctorat de centres d’investigació externs a la UPV tenen l’oportunitat de gaudir d’estades d’investigació en UPV.

Consulta en aquest enllaç més detalls sobre aquest tema.

6. Avaluació i Defensa de la tesi

6.1 El procés de revisió antiplagi pas a pas

Una vegada completat el primer esborrany de la tesi (V1) s’ha de passar un procés d’avaluació extern de la qualitat del treball, el primer pas del qual és un procés de revisió antiplagi.

Per a poder iniciar aquest procés es requereix tTener registrades en l’expedient acadèmic del doctorand (registre d’activitats) el mínim d’hores requerides pel seu programa de doctorat.

Pas 1: El procés s’inicia quan l’estudiant puja el primer esborrany de la tesi -V1- des de Gestió de tesi (Menú  Fase avaluació // Versió 1 tesi). Pot aprofitar aquest pas per a sol·licitar també un Canvi en el títol de la tesi.

Des de la direcció de la tesi es dona el vistiplau a l’esborrany de la tesi (V1) → Si els directors són UPV es necessita només l’OK d’un d’ells. Si els directors són tots externs es necessita l’OK de tots o el del tutor UPV.

Pas 2: Amb el vistiplau de la direcció de la tesi, l’esborrany (V1) passa automàticament a la plataforma de detecció de plagi (Turnitin). La plataforma retorna un informe que indica el % de plagi detectat i els detalls del plagi detectat. (sol tardar entre 1-3 hores aproximadament).

Pas 3: El doctorand ha de justificar els resultats obtinguts en el pas anterior (informe de revisió doctorand), a través de gestió de tesi (Menú  Fase avaluació // Informe de revisió de plagi):

En aquest pas, existeix l’opció de sol·licitar tornar a presentar un nou esborrador V1. Si ho sol·licita, i els seus directors i CAPD ho autoritzen, tindrà opció de pujar un nou fitxer V1 de la tesi per a reiniciar el procés.

ATENCIÓ: si es marca aquesta opció s’està demanant permís per a poder presentar un nou esborrany de tesi. Aquesta acció requereix necessàriament l’autorització de la Comissió Acadèmica del programa pel que interromp la possibilitat de sol·licitar la revisió per avaluadors externs fins que la CAPD resolga (Pas 5.2).

Pas 4Una vegada el doctorand ha completat el seu informe de justificació, els directors de la tesi poden donar el vistiplau a aquest, o rebutjar-lo (l’estudiant ha de repetir la justificació de resultats (tornaria al pas 3).

Pas 5: Amb el vistiplau dels directors:

5.1: Si l’estudiant NO ha marcat l’opció de tornar a presentar un nou esborrador V1, la CAPD pot:

  • Donar-ho per bo aprovant la proposta d’avaluadors externs (no ha de fer gens addicional).
  • Rebutjar l’informe justificatiu, (l’estudiant ha de repetir la justificació → torna al pas 3).
  • Bloquejar la presentació de la tesi si tenen indicis d’un cas greu de plagi.

Només els apareixeran dues opcions:

5.2: Si l’estudiant SÍ ha marcat l’opció de tornar a presentar un nou esborrador V1, la CAPD ha de pronunciar-se, i no podrà passar a l’aprovació de la proposta d’avaluadors externs. En aquest cas la CAPD pot:

  • Acceptar la sol·licitud de tornar a presentar la V1 ( → torna al pas 1 ).
  • Rebutjar l’informe justificatiu, (l’estudiant ha de repetir la justificació → torna al pas 3 i pot desmarcar l’opció de tornar a presentar V1 si ho havia fet per error o si al final es decideix no autoritzar el canvi de V1).
  • Bloquejar la presentació de la tesi si tenen indicis d’un cas greu de plagi

En aquest cas apareixeran tres opcions:

6.2 L’avaluació externa de l’esborrany de tesi

Una vegada completat el pas anterior de control antiplagi s’inicia el procés d’avaluació externa de l’esborrany de la tesi.

L’esborrany de la tesi es farà arribar a un grup d’investigadors externs a UPV i experts en la temàtica de la tesi.

La proposta inicial de professors que revisaran la tesi pot partir de la direcció de la tesi, encara que sempre serà responsablidad de la Comissió Acadèmica l’aprovar la proposta definitiva, que podrà o no coincidir amb la inicial.

Pot consultar el detall sobre el procés en aquest enllaç.

6.3 El depòsit de la tesi

Es denomina depòsit de la tesi al registre de la versió de tesi per a la seua defensa.

El depòsit es farà una vegada completat el procés d’avaluació externa i després de l’autorització de la direcció de tesi i Comissió Acadèmica del Programa de Doctorat.

En aquest enllaç trobarà informació detallada d’aquesta gestió.

6.4 Proposta de membres del tribunal

El director de la tesi, al costat del doctorand, pot preparar una proposta inicial de membres del tribunal per a avaluar la defensa de la tesi. Com en el cas dels avaluadors externs, la proposta inicial haurà de ser aprovada per la CAPD, la qual farà al seu torn la proposta formal a l’Escola de Doctorat de la UPV, per al seu estudi i designació. La proposta es podrà fer en paral·lel a la proposta d’avaluadors externs.

En aquest enllaç trobarà informació més detallada d’aquesta acció.

6.5 Terminis d’exposició pública i de convocatòria de la defensa

El Reial decret 99/2011 en el seu article 13.3 determina que la universitat ha de garantir la publicitat de la tesi doctoral finalitzada, a fi que durant el procés d’avaluació, i amb caràcter previ a l’acte de defensa, altres doctors puguen remetre observacions sobre el seu contingut.

Aquest requisit es garanteix mitjançant un termini d’exposició pública de 10 dies naturals, durant el qual altres doctors poden revisar el text complet de la tesi doctoral en les instal·lacions de l’Escola (prèvia acreditació), així com, si ho estimen oportú, presentar al·legacions mitjançant els registres generals de la Universitat.

El termini d’exposició pública comença a comptar des de l’endemà a la validació del depòsit de tesi per part de l’Escola de Doctorat.

Una vegada conclòs el termini d’exposició pública el President del tribunal podrà convocar la defensa de la tesi. Aquesta convocatòria haurà de fer-se amb un termini d’almenys 10 dies previs a la defensa.

En aquest enllaç trobarà informació més detallada sobre aquest tema.

6.6 Gestió dels desplaçaments i allotjament del tribunal

L’Escola de Doctorat, una vegada realitzada la convocatòria formal de l’acte de defensa per part del President del Tribunal de tesi, contactarà amb els membres del tribunal per a la gestió de desplaçaments i allotjament.

En aquesta pàgina WEB trobarà informació quant a límits de despesa i imports per cadascun dels conceptes de despesa.

7. Gestió del títol de doctor

7.1 Gestió del títol de doctor

A partir de l’endemà a la validació de l’acta de defensa per part de l’Escola de Doctorat el nou doctor rebrà un correu electrònic amb instruccions per a poder iniciar la gestió de petició del seu títol.

Per als titulats del pla d’estudis actual tota la gestió es realitza a través de la pàgina personal d’INTRANET de l’interessat.

L’import de la taxa a aplicar per a l’expedició del títol es pot consultar partint d’aquest enllaç.

 La denominació dels títols expedits per l’O.P.V. serà la de “Doctor/per la Universitat Politècnica de València”, figurant en aquest, entre altres els següents paràmetres:

  • Titulació d’accés als estudis de doctorat.
  • Estructura Acadèmica Responsable del Programa de Doctorat (Departament, Escola, Institut).
  • Programa de doctorat realitzat.
  • Qualificació de la tesi doctoral (atorgada pel tribunal).
  • Data de la defensa de la tesi doctoral.
  • Data del pagament de les taxes de la sol·licitud del títol de doctor.

L’Article 11 del Reial decret 1002/2010 de 5 d’agost que regula l’expedició de títols universitaris oficials. Pot consultar el text complet punxant ací.

 A partir de l’endemà de la sol·licitud del títol, l’interessat podrà obtenir una certificació supletòria del seu títol de doctor a través de la seua pàgina personal d’INTRANET, amb segell d’òrgan (signatura digital).

 Transcorreguts 2 a 6 mesos des de la seua sol·licitud s’expedirà el títol definitiu (diploma). L’egressat rebrà una notificació que l’informarà de la seua disposició.

 En aquest enllaç podrà trobar informació relativa a la retirada del títol definitiu (diploma).

7.2 Premis Extraordinaris de doctorat

Anualment (entre gener i febrer) es publica la convocatòria per a la concessió de premis extraordinaris de tesi doctoral.

A la convocatòria poden acudir els doctors que van defensar la seua tesi doctoral i van ser proposats per a l’obtenció d’aquesta distinció pel tribunal qualificador.

En aquesta pàgina podrà obtenir informació de l’última convocatòria, així com la relació de premiats de les anteriors.

7.3 Sol·licitud d’equivalència d’un títol estranger de doctor

En aquest enllaç trobarà informació de la regulació del procediment i formularis de sol·licitud de declaració d’equivalència de títols estrangers al grau acadèmic de doctor a la Universitat Politècnica de València.

8 . L’aplicació Gestió de Tesi

L’aplicació “Gestió de tesi” (GT) permet a estudiants de doctorat, directors i tutors de tesis, coordinadors de programa i membres de les Comissions Acadèmiques i suports administratius, personal de l’ED i agents externs (avaluadors externs i membres de tribunal) dur a terme tots els processos en línia.

L’accés a l’aplicació per als estudiants, directors, i altres participants, membres d’UPV, es fa a través de la Intranet UPV.

L’accés per a els avaluadors externs i membres de tribunal es farà mitjançant una invitació que contindrà un enllaç amb accés directe.