Declaració d’equivalència (homologació) dels títols estrangers de Doctor per la UPV

El Reial decret 889/2022, de 18 d’octubre , estableix els requisits i el procediment per a l’equivalència dels títols estrangers d’educació superior al nivell acadèmic de Doctor. Aquesta mateixa norma concreta que correspon a les pròpies universitats la declaració d’equivalència, així com determinar l’òrgan competent per a declarar l’equivalència, així com el procediment per a l’obtenció de la declaració d’equivalència. Per això, resulta procedent establir el procediment a seguir a la Universitat Politècnica de València, conforme al següent:

Consideracions generals

El títol estranger que haguera sigut ja declarat equivalent no podrà ser sotmès a nou tràmit de declaració d’equivalència en una altra universitat. No obstant això, quan la declaració d’equivalència siga denegada, la persona interessada podrà iniciar un nou expedient en una universitat espanyola diferent.

La declaració d’equivalència al nivell acadèmic de Doctora o Doctor no implica, en cap cas, l’homologació, declaració d’equivalència o reconeixement d’un altre o altres títols estrangers dels quals estiga en possessió la persona interessada, ni el reconeixement a Espanya a nivell diferent al de Doctora o Doctor.

Sol·licitud

El procés de “Sol·licitud de declaració d’equivalència a nivell acadèmic de Doctor” portarà aparellat el pagament d’una taxa de 166,89 €.

S’aconsella que, com a pas previ a la presentació de la sol·licitud, es contacte amb l’Escola de Doctorat d’aquesta universitat a través de correu electrònic (escueladoctorado@upv.es), per a exposar el seu cas i demanar indicacions per a l’abonament de la taxa de sol·licitud esmentada abans.

Una vegada pagada les taxa, el sol·licitant haurà de presentar la sol·licitud, al costat de la documentació completa, a través del Registre d’Entrada de la UPV, bé físicament o a través de la seua seu electrònica, per a iniciar el procediment d’estudi i resolució.

Documentació a acompanyar:

• Sol·licitud (segons model).
  • Memòria explicativa de la tesi (segons model), en la qual consten activitats formatives desenvolupades durant la tesi (Formació transversal i específica, estades d’investigació, docència impartida, participació en projectes competitius, …).
  • Còpia del Passaport o Document d’Identitat del sol·licitant.
  • Còpia del títol la declaració d’equivalència del qual se sol·licita.
  • Còpia dels títols que li van donar accés a l’obtenció del qual se sol·licita la declaració d’equivalència.
  • Còpia dels expedients acadèmics de les titulacions presentades (tant de doctorat com de les anteriors), havent de constar en aquestes, la duració oficial, en anys acadèmics, del pla d’estudis seguit, així com les assignatures cursades i la càrrega horària de cadascuna d’elles.
  • Contribucions derivades de la tesi (Publicació en revistes, llibres o congressos, patents, participació en exposicions, comissariat, …).
  • Exemplar de la tesi amb indicació dels membres que van compondre el jurat de la tesi i la qualificació obtinguda.
  • Acreditació del pagament de la taxa de sol·licitud.

IMPORTANT:

• S’admetrà la documentació (títols, expedients, tesis), en castellà, valencià o anglès. Per a la resta d’idiomes, consultar sobre la necessitat d’aportar traducció oficial.
  • El sol·licitant haurà de presentar a l’Escola de Doctorat la documentació original aportada per a ser acarada.

Informes

Una vegada rebuda la sol·licitud, l’Escola de Doctorat informarà de l’equivalència quant a títols d’accés, duració dels estudis i nivell acadèmic.

En cas favorable, es remetrà la proposta a un comitè d’experts sol·licitant un informe que tindrà en compte aspectes acadèmics, com les activitats formatives desenvolupades durant el desenvolupament de la tesi i les contribucions derivades d’aquesta.

A la vista d’aquests informes, la Comissió Permanent del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat resoldrà elevar la corresponent proposta de declaració d’equivalència al Rector de la Universitat.

Certificació i notificacions

La concessió de la declaració d’equivalència s’acreditarà mitjançant el corresponent certificat de declaració d’equivalència expedit per la universitat que l’atorgue i en ell es farà constar el títol estranger posseït per la persona interessada i la universitat de procedència. Amb caràcter previ a la seua expedició, la universitat ho comunicarà a l’òrgan competent de la Secretaria General d’Universitats, a l’efecte de la seua inscripció en la secció especial del Registre Nacional de Titulats Universitaris Oficials.

El termini màxim per a notificar la resolució d’aquest procediment serà de sis mesos comptats des de la data en què haja sigut presentada la sol·licitud de declaració d’equivalència en el Registre General de la UPV i aportada la documentació requerida, en el seu cas, al sol·licitant.

Models