Avaluació i defensa de la tesi

Requisits per a iniciar aquesta fase:

  • Haver completat les hores d’activitats específiques i transversals.
  • Haver completat el primer esborrany de la tesi.
  • Tenir el vistiplau de la direcció de la tesi a l’esborrany de la tesi.

L’avaluació i defensa d’una tesi doctoral inclou les següents etapes:

1.- Control antiplagi en el document de tesi

Documentació necessària:

  • Fitxer en PDF de l’esborrany de la tesi (versió 1).

Passos a seguir:

QuinQuiCom
Pujar l’esborrany de la tesiDoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase d’Avaluació / Versió 1 Tesi
Vistiplau a l’esborrany de la tesiDirector/TutorDes de Gestió de Tesi, Fase d’Avaluació / Versió 1 Tesi
Anàlisi de l’informe Turnitin i justificació del % de plagi obtingutDoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase d’Avaluació / Informe revisió plagie
Revisió a l’informe Turnitin i justificació del doctorandDirector/TutorDes de Gestió de Tesi, Fase d’Avaluació / Versió 1 Tesi

Detall:

En un primer pas, el doctorand podrà:

  • Sol·licitar un canvi de títol de la tesi
  • Confirmar l’existència d’un acord de confidencialitat amb empreses/institucions que obligue a un tractament particular que garantisca la no divulgació d’informació sensible
  • Donar consentiment perquè la UPV utilitze els mitjans oportuns, incloses eines informàtiques anti-plagi, per a verificar el grau d’originalitat del treball presentat i oferir les garanties necessàries a aquest respecte

A continuació, pujarà la versió esborrany de la tesi (versió d’avaluació o versió 1), i la direcció de la tesi donarà el seu vistiplau per a iniciar el procés de detecció de plagi sobre aquest document.

La tesi és analitzada per l’aplicació Turnitin per a avaluar el percentatge de coincidència amb documents prèviament publicats.

Una vegada rebut l’informe de detecció de plagi, estarà accessible al doctorand, directors i Comissió Acadèmica.

El doctorand emetrà un informe justificatiu sobre el resultat rebut.

En aquest moment el doctorand podrà sol·licitar reiniciar el procés de revisió de plagi presentant un nou esborrany.

ATENCIÓ: Aquesta sol·licitud bloquejarà el procés de proposta d’avaluadors externs fins a tenir una resolució de la Comissió Acadèmica, per la qual cosa no haurà d’utilitzar-se sense estar 100% segurs. En cas de dubte contactar amb l’escola de doctorat.

L’informe justificatiu presentat pel doctorand serà revisat i validat per la direcció de la tesi, i estarà a la disposició de la Comissió Acadèmica en revisar la proposta d’avaluadors externs.

Pots trobar una descripció detallada d’aquest procés en el punt 6.1 de les FAQs


2.- L’avaluació externa de la tesi (Garantia de qualitat de la tesi doctoral)

Documentació necessària:

  • CV actualitzat del doctorand i directors de la tesi.
  • Resum actualitzat de la tesi en castellà.
  • Proposta experts per a avaluar la tesi.
  • Proposta membres per al tribunal (pot fer-se en aquesta etapa o més endavant, veure punt 5 per a detalls).
  • Declaració annexa no conflicte d’interessos signat per doctorand i directors (a pujar pel doctorand o director o coordinador).
  • Si és el cas, document amb vistiplau de la comissió acadèmica a la redacció de la tesi per compendi d’articles (no hi ha un model predefinit).

Passos a seguir:

QuinQuiCom
Pujar el CV complet i actualitzat del doctorandDoctorandDes de Gestió de Tesi, Manteniment/Proposada avaluadors CAPD
Pujar el resum en castellà actualitzat de la tesiDoctorandDes de Gestió de Tesi, Manteniment/Proposada avaluadors CAPD
Pujar la declaració de no conflicte d’interessos signat per doctorand i directorsDoctorandDes de Gestió de Tesi, Manteniment/Proposada avaluadors CAPD
Fer la proposta d’Experts Avaluadors Externs de la tesiDirector/CoordinadorDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació/Proposada Avaluadors CAPD
Indicar si la tesi opta o no a la Menció Internacional i en cas positiu indicar qui ha sigut el supervisor de l’estada d’investigacióDirector/CoordinadorDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació/Proposada Avaluadors CAPD

Detall:

Amb la finalitat de garantir la seua qualitat, i amb caràcter previ a la presentació d’aquesta, l’esborrany de la tesi haurà de ser informat per dos avaluadors externs.

El doctorand haurà pujat a l’eina de Gestió de Tesi l’esborrany de la tesi (també es coneix com a versió d’avaluació o versió 1) en el pas anterior.

Es deu a més aportar el CV actualitzat i complet del doctorand en Gestió de Tesi i dels directors no UPV de la tesi. Per als directors UPV, no es requerirà un CV complet i actualitzat sempre que la informació registrada en SENIA estiga actualitzada.

La direcció de la tesi pot preparar una proposta inicial de 4 investigadors externs a UPV, doctors i experts en la matèria de la tesi (dos titulars i dos suplents). Aquesta proposta inicial haurà de ser aprovada per la CAPD, la qual farà al seu torn la proposta formal a l’Escola de Doctorat de la UPV, per al seu estudi i designació.

Els investigadors proposats com a avaluadors externs hauran de complir amb  aquests requisits.

En paral·lel, es podrà fer també en aquest moment la proposta de membres de tribunal que avaluaran la defensa de la tesi (veure punt 5 per a detalls).

Juntament amb la proposta d’experts avaluadors, s’acompanyarà la informació necessària per a justificar la seua afinitat com a experts especialistes amb el tema de la tesi doctoral. Es podrà aportar un pdf amb el seu CV (complet o resumit), un pdf amb un enllaç a un currículum institucional si es té, o incloure el seu identificador ORCID. A més, es pujarà la declaració de no conflicte d’interessos amb els avaluadors externs i membres externs del tribunal, signat per doctorand i directors.

La proposta d’avaluadors externs es farà per part de la direcció de la tesi o del coordinador del programa des de Gestió de Tesi.

En el moment de fer la proposta es confirmarà també si la tesi opta a la Menció Internacional (en cas positiu hauria d’indicar-se el nom del supervisor de l’estada d’investigació en el camp d’observacions).

També s’indicarà en aquest moment si la tesi s’ha redactat en forma de compendi d’articles. Si és el cas, s’haurà d’annexar la sol·licitud corresponent amb el vistiplau de la comissió acadèmica (haurà d’haver-se preparat amb anterioritat).

L’Escola de Doctorat designarà, d’entre els candidats proposats, a dos avaluadors externs com a titulars, podent no obstant això designar, si escau, avaluadors externs diferents als proposats.

Una vegada aprovada la designació, i sempre a través de l’eina de Gestió de Tesi, l’Escola de Doctorat convidarà als experts a participar en l’avaluació. En cas d’acceptar, tindran accés a una còpia de l’esborrany de la tesi doctoral, el curriculum vitae del doctorand, la fulla d’activitats del doctorand (expedient acadèmic) i el model d’informe que han d’emplenar. En cas de rebutjar la invitació es passarà a convidar al primer suplent.

En cas que algun expert precise el document de tesi en format físic, es traslladarà la petició a la direcció de tesi o al doctorand perquè puguen remetre-li’l.

En els casos en què s’haja confirmat l’existència d’un acord de confidencialitat amb empreses/institucions, els avaluadors hauran d’acceptar el corresponent acord de no difusió de la informació rebuda.

En un termini màxim de 30 dies, els avaluadors externs hauran de remetre l’informe corresponent. Una vegada emesos els informes d’avaluació, podran ser consultats a través de l’eina Gestió de Tesi pel doctorand, directors, tutors i Comissió Acadèmica. Si no es complira aquest termini, a instàncies de la CAPD, l’Escola de Doctorat, podrà substituir al titular pel suplent que corresponga.

3.- Càrrega de la versió definitiva després de l’avaluació externa

Documentació necessària:

  • Fitxer en PDF de la versió definitiva de la tesi (versió 2).
  • Justificació indicant les modificacions fetes a partir de l’avaluació externa (si n’hi ha).
  • Informe en format PDF indicant les modificacions fetes a partir de l’avaluació externa (si n’hi ha).

Passos a seguir:

QuinQuiCom
Pujar el fitxer amb la versió definitiva de la tesiDoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Versió 2 tesi /Informe sobre canvis
Justificació dels canvis fets a partir de l’informe dels avaluadors externsDoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Versió 2 tesi /Informe sobre canvis
Autorització/rebuig del Director als canvis en la tesiDirectorDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Autorització / rebutge del DTOR prèvia a la sol·licitud del depòsit
Autorització/rebutge de la CAPD als canvis en la tesiCoordinadorDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació/ Autorització / rebutge de la CAPD prèvia a la sol·licitud del depòsit

Detall:

Una vegada rebuts els informes dels experts externs, el doctorand haurà de preparar la versió definitiva de la seua tesi (versió 2), tenint en compte aquests informes, i els requisits quant a format i contingut d’una tesi doctoral.

En un primer pas, el doctorand podrà sol·licitar un període d’embargament en la publicació de la tesi en el repositori institucional RIUNET. Aquest embargament s’haurà de motivar, bé per haver-se iniciat el procediment de sol·licitud d’una patent relacionat amb el contingut de la tesi, o bé per haver-hi contribucions derivades de les tesis pendents de publicar.

A continuació, haurà de pujar la versió definitiva (versió 2) de la tesi, indicant a més els canvis introduïts i la seua motivació. D’igual manera pot justificar el no haver fet canvis sobre algun dels suggeriments dels experts. Aquest informe de canvis serà obligatori en cas que algun dels avaluadors externs haja indicat en la seua revisió que la tesi és «Procedent amb canvis».

Finalitzat aquest pas pel doctorand, tots els directors i directores de la tesi hauran d’aprovar els canvis presentats donant així el vistiplau a la versió definitiva de la tesi. També poden indicar en aquest moment si la tesi s’ha desenvolupat en el marc d’algun dels projectes d’investigació en els quals participen.

A continuació, serà la CAPD la que haurà d’aprovar els canvis presentats i donar el vistiplau a la versió definitiva de la tesi i al depòsit.


4.- Sol·licitud de depòsit de la tesi

Documentació necessària:

  • Resum de la tesi en castellà, valencià i anglès.
  • Fitxer PDF amb el resum en castellà de la tesi (si s’ha modificat).
  • Fitxer PDF amb l’índex de la tesi.
  • En cas de tesi per compendi d’articles, fitxer PDF amb l’autorització dels coautors dels articles i renúncia a presentar-los en una altra tesi.

Passos a seguir:

QuinQuiCom
Emplenar les fitxes del depòsit, inclosos els resums en castellà, valencià i anglèsDoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand
Pujar l’autorització de coautors (en cas tesi per compendi)DoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand
Pujar la justificació de sol·licitud d’embargament (si és el cas)DoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand
Pujar el fitxer de l’índex de la tesiDoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand
Pagament de la taxa de depòsit de la tesi (una vegada sol·licitat el depòsit)DoctorandDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorant / Pagament TPV
Acceptació / Rebuig del DepòsitEscola de DoctoratDes de Gestió de Tesi

Detall:

L’estudiant podrà sol·licitar el depòsit de la tesi a partir del moment en què la CAPD dona l’autorització als canvis en la tesi.

El depòsit es farà des de l’eina Gestió de Tesi. El doctorand haurà de completar set pestanyes amb informació personal, informació sobre la tesi, paraules claus i resums i fitxers a adjuntar.

Una vegada completades les fitxes l’estudiant ha de sol·licitar el depòsit de la tesi, la qual cosa li donarà accés a pagar la  taxa administrativa de depòsit.

Quan el pagament s’haja fet efectiu l’Escola de Doctorat passarà a revisar el depòsit, i acceptar-lo o rebutjar-lo si es troba alguna deficiència a corregir.

L’acceptació del depòsit per l’Escola de Doctorat marcarà la fi del període de còmput de duració de la tesi.

A partir de l’endemà en què l’Escola de Doctorat accepta el depòsit s’inicia el període de 5 dies hàbils d’exposició pública de la tesi. Durant aquest període la informació proporcionada pel doctorand es publica a través de la pàgina web de l’Escola de Doctorat i s’emet un comunicat sobre aquest tema dirigit a la comunitat universitària d’UPV, amb la finalitat que els doctors que així ho consideren puguen presentar al·legacions sobre el contingut de la tesi davant l’Escola de Doctorat.

5.- Proposta dels membres del tribunal (si no s’ha fet amb anterioritat)

Documentació necessària:

  • Proposta prèvia de 6 membres per al tribunal i els CV actualitzats dels mateixos (a pujar pel director o coordinador).

Passos a seguir:

QuinQuiCom
Fer la proposta de membres del Tribunal (titulars i suplents)Director / CoordinadorDes de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Proposta de Tribunal CAPD

Detall:

La direcció de la tesi pot preparar una proposta inicial de membres del tribunal per a avaluar la defensa de la tesi. Com en el cas dels avaluadors externs, la proposta inicial haurà de ser validada per la CAPD, la qual farà al seu torn la proposta formal a l’Escola de Doctorat de la UPV, per al seu estudi i designació. La proposta es podrà fer en paral·lel a la proposta d’avaluadors externs.

Juntament amb la proposta s’acompanyarà la informació necessària per a justificar la seua afinitat com a experts especialistes en el tema de la tesi doctoral. Es podrà aportar un pdf amb el seu CV (complet o resumit), un pdf amb un enllaç a un currículum institucional si es té, o incloure el seu identificador ORCID.

Per a les persones que actuen com a president o president suplent, s’haurà d’acompanyar alguna evidència de la seua experiència en direcció de tesi (ORCID no inclou aquesta informació).

L’Escola de Doctorat designarà, d’entre els candidats proposats, al tribunal titular i al suplent.

La proposta de tribunal s’ajustarà al següent:

  • El tribunal avaluador de la tesi estarà compost per un total de tres membres titulars i tres membres suplents, tots ells doctors i amb experiència investigadora acreditada. Com a màxim un dels membres podrà pertànyer a la Universitat Politècnica de València o a les institucions col·laboradores en el programa de doctorat o l’Escola de Doctorat.
  • S’admetrà que, per a la formació del tribunal, i com a màxim, un dels seus membres puga tenir col·laboració amb la direcció de la tesi en els últims 3 anys, independentment que siga el membre UPV o extern. En cap cas podrà tenir col·laboració amb el doctorand. La resta haurà de complir amb  aquests requisits.
  • Els avaluadors externs que hagen avaluat la tesi doctoral podran formar part del tribunal que avalue la tesi.
  • La proposta concretarà els càrrecs de president, secretari i vocal del tribunal i els seus respectius suplents.
  • Per a ser president es requerirà haver dirigit almenys una tesi doctoral.
  • No podrá formar part del tribunal qui haja dirigit la tesi corresponent.
  • En la proposta de tribunal s’haurà d’assegurar la presència de tots dos gèneres.

Una vegada aprovada la designació, i a partir del moment en què s’haja acceptat el depòsit de la tesi, l’Escola de Doctorat convidarà als membres a participar en tribunal. En cas d’acceptar se’ls subministrarà una còpia de la versió definitiva de la tesi doctoral, els informes dels experts externs i l’informe de canvis realitzats pel doctorand després de l’avaluació externa, si es dona el cas. En cas de rebutjar la invitació es passarà a convidar al suplent.

En els casos en què s’haja confirmat l’existència d’un acord de confidencialitat amb empreses/institucions, els membres del tribunal hauran d’acceptar el corresponent acord de no difusió de la informació rebuda.

En cas que algun membre designat precise el document de tesi en format físic, es traslladarà la petició a la direcció de tesi o al doctorand perquè puguen remetre-li’l.

Condicions econòmiques per a la gestió dels tribunals

6.- Defensa de la Tesi Doctoral

Passos a seguir:

QuinQuiCom
Convocatòria de l’acte de defensaPresident del TribunalDes de Gestió de Tesi
Generació de l’acta de la defensa i avaluacióTribunalDes de Gestió de Tesi
Validació de l’acta de la defensaEscola de DoctoratDes de Gestió de Tesi

Detall:

Passat el període d’exposició pública de la tesi, i després de tenir l’acceptació dels tres membres del tribunal, el president del tribunal, podrà convocar la defensa concretant la data, hora i lloc de la defensa, sempre amb, almenys, 8 dies hàbils d’antelació a l’acte de defensa.

La defensa podrà fer-se en format presencial, en línia o híbrida. En qualsevol cas, el format de la defensa haurà de confirmar-se en el moment de fer la convocatòria.

La direcció de la tesi i els responsables del programa de doctorat faran costat al president en la gestió de la convocatòria (reserva d’espais, gestió de reunions en cas de defenses en línia o híbrides, …).

En el moment en què s’haja confirmat la data de la defensa de la tesi a través de la convocatòria, l’Escola de Doctorat contactarà amb els membres del tribunal per a la gestió dels desplaçaments i allotjaments, quan siga necessari.

La tesi doctoral s’avaluarà en l’acte de defensa que tindrà lloc en sessió pública i consistirà en l’exposició i defensa pel doctorand del treball de recerca elaborat davant els membres del tribunal. El tribunal emetrà un informe i la qualificació global concedida a la tesi d’acord amb la següent escala: No apte, aprovat, notable i excel·lent. A més, el tribunal avaluarà les competències transversals adquirides pel doctorand en una escala de 0 a 10.

Una vegada finalitzada la sessió i validada l’acta de defensa pel secretari, i només en els casos en què la qualificació global siga d’excel·lent, el tribunal podrà atorgar la menció de «cum laude» i proposar la tesi al Premi Extraordinari. En tots dos casos s’exigeix vot secret positiu per unanimitat.

Una vegada conclosa la defensa, el secretari del tribunal farà arribar còpia de l’acta de defensa corresponent a l’Escola de Doctorat, que serà l’encarregada de validar la informació de l’acta arreplegada.

A partir de l’endemà a la validació de l’acta de defensa per part de l’Escola de Doctorat el nou doctor rebrà un correu electrònic amb instruccions per a poder iniciar la gestió de petició del títol de doctor.