Jornades de Portes Obertes

La UPV organitza cada any des de 1992 les Jornades de Portes Obertes, una iniciativa per a donar a conèixer la universitat a l’alumnat de batxillerat i cicles formatius de grau superior. Centenars d’alumnes acudeixen des de diferents localitats de la Comunitat Valenciana, Conca, Albacete, Múrcia i Balears a conèixer de primera mà la que pot ser la universitat on cursaran els seus estudis universitaris. A més, arran de la pandèmia, les JPA estan també disponibles en línia per a facilitar l’accés a qualsevol que estiga interessat. L’alumnat pot venir a través dels seus centres d’ensenyament o en les jornades específiques per a famílies. En totes dues modalitats, els assistents reben informació sobre les titulacions, les eixides professionals, les pràctiques en empresa, les estades a l’estranger, així com de tot allò, més enllà de l’acadèmic, que ofereix la UPV: esports, activitats culturals i de cooperació, treballs a temps parcial, etc. A més, durant la visita presencial, cada alumne pot triar una visita a l’itinerari que més li interesse: Enginyeria, Ciències Socials, Arquitectura, etc. Es tracta d’un dels projectes més emblemàtics que s’organitzen des de l’Àrea de Comunicació de la UPV i que impliquen el treball d’un nombrós equip humà i la col·laboració de tots els centres per a poder organitzar amb èxit un projecte d’una gran envergadura. Des que es van instaurar les Jornades en 1992 es calcula que més de 279.000 estudiants han participat en aquesta activitat.