Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

02/05/24
El 9 de maig: “Estellés a cau d’orella i amb la teua veu”, amb Pau Alabajos

Presentació del llibre musicada pel cantautor i micro obert per a lectura participativa de poemes de Vicent Andrés Estellés

Amb motiu del centenari del naixement de l’escriptor Vicent Andrés Estellés, el 9 de maig, a les 12.30 h, el Servei de Promoció i Normalització Lingüística organitza “Estellés a cau d’orella i amb la teua veu”, que consistirà en la presentació del llibre “Vicent Andrés Estellés. La veu d’un poble” amb poemes cantats amb la música i la veu de Pau Alabajos i en un micro obert per a la lectura participativa de poemes de l’escriptor.

Destinataris: comunitat universitària i públic en general

Parts de l’acte

• 1a part: micro obert amb lectura de poemes a càrrec de les persones interessades
   • 2a part: presentació del llibre Vicent Andrés Estellés. La veu d’un poble, i recital de poemes musicats per Pau Alabajos

Com participar en el micro obert? Cal enviar un correu a dinamitzacio.spnl@upv.es amb el títol del poema de Vicent Andrés Estellés que es vol llegir. Cal indicar també el nom d’un poema reserva, per si hi ha alguna coincidència amb altres lectors. El termini per a enviar propostes és el 8 de maig.

Vicent Andrés Estellés. La veu d’un poble: és una biografia que recorre la infància, la joventut i la maduresa del poeta. El músic i escriptor Pau Alabajos ens acosta al recorregut vital del poeta amb motiu de la celebració del centenari del seu naixement. “Un viatge que parteix dels seus poemes clau per mostrar-nos la vessant més humana d’Estellés. El fill del forner de Burjassot. El periodista compromès acomiadat pel diari on treballava. El poeta que es conjura amb la causa dels explotats i la reconstrucció d’un país vençut. Que es convertí en emblema i matèria primera del moviment popular de la Nova Cançó. El poeta que va esdevenir la veu d’un poble.”

Vicent Andrés Estellés és un dels poetes fonamentals de la literatura en valencià. La seua transcendència literària, intel·lectual, social i cívica ha influït en tots els àmbits de la societat valenciana i avui dia continua sent un referent per a milers i milers de valencians. Considerat un dels grans poetes europeus, va rebre el reconeixement també a través de premis com el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes, la Creu de Sant Jordi, el Premi d'Honor de les Lletres Valencianes, la Medalla d'Or al Mèrit en les Belles Arts del Ministeri de Cultura... i va ser l’Escriptor de l’Any de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua el 2012.

Data i lloc de l’acte: 9 de maig, 12.30 h, Àgora de la UPV

Organitza: Àrea de Llengües. Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia)
Amb el suport de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Xarxa Vives d’Universitats