La UPV augmenta el nombre de títols de màster universitari i grau acreditats internacionalment amb el prestigiós segell de qualitat EUR-ACE®

La Universitat Politècnica de València continua sumant titulacions certificades amb el segell d’excel·lència internacional EUR-ACE®, que acredita que els estudis compleixen àmpliament amb les exigències professionals en l’àmbit de l’enginyeria.

El segell, que concedeix la European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE), garanteix a l’alumnat formar-se en un programa que compleix amb estàndards internacionals reconeguts pels ocupadors a Europa; també permet reduir els obstacles d’entrada en màsters i programes de doctorat d’altres universitats que compten amb aquest segell, a més de facilitar la mobilitat.

Gràcies a aquests segells, els reconeguts podran gaudir dels següents avantatges:

• És reconegut internacionalment i facilita la mobilitat acadèmica i professional.
  • Per als estudiants d’enginyeria i graduats, garanteix que el programa amb la certificació EUR-ACE compleix amb alts estàndards europeus i internacionals i és reconegut pels ocupadors a Europa.
  • Per als ocupadors, assegura que el coneixement, la comprensió i les capacitats pràctiques dels candidats compleixen amb els estàndards internacionals de l’educació en enginyeria.
  • Per a les universitats, és una verificació addicional de l’alta qualitat de l’educació en els graus d’enginyeria i proporciona un incentiu perquè els futurs alumnes puguen triar un programa amb aquest certificat.

L’acte va tenir lloc en la sala d’actes del rectorat a les 11 hores, amb la presència del Rector de la universitat, José Esteban Capilla Romá; la Vicerectora d’Organització d’Estudis, Qualitat, Acreditació i Llengües, Marival Segarra Oña; la responsable del Programa de Segells Internacionals de Qualitat d’ANECA, Dra. Anabel Bonilla Calero; i el Director General de l’Agència Valenciana D’avaluació i Prospectiva (AVAP), Sr. Francisco Javier Oliver Villarroya.

Títols reconeguts

La UPV compta amb 16 graus acreditats amb el segell EUR-ACE®, dels quals 14 han arreplegat recentment el certificat, en un acte realitzat a la Universitat Politècnica de València. A més, s’han acreditat cinc nous títols de màster, que se sumen als deu que ja comptaven amb el segell.

Durant l’acte de lliurament dels certificats, el rector va recordar que “som una de les universitats que més apostem per les acreditacions i, a més, ho fem amb èxit”. També va assenyalar que “aquestes acreditacions reforcen l’aposta de la UPV per la internacionalització, reflectint-se de manera transversal, tant en la investigació com en la formació”. La mostra és que el 22% de l’estudiantat, entre el de grau i el de màster, són de fora d’Espanya; mentre que, en el cas d’estudis de doctorat, més del 50% són estrangers.

Per part seua, la responsable del programa de segells internacionals de qualitat de la ANECA, Anabel Bonilla, va destacar: “Per a mi té molt valor el fet que aquesta siga una avaluació voluntària que suposa un esforç extra important, i és de destacar que la UPV aposte per ella i ho faça pels seus estudiants”.

Grau en Enginyeria Forestal i del Medi natural (ETSIAMN)
Grau en Enginyeria Agroalimentària i del Medi rural (ETSIAMN)
Grau en Enginyeria Civil (ETSICCP)
Grau en Enginyeria Química (ETSII i EPSA)
Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials (ETSII)
Grau en Enginyeria d’Organització Industrial (ETSII)
Grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació (ETSIT)
Grau en Enginyeria Geomàtica i Topografia (ETSIGCT)
Grau en Enginyeria Mecànica (EPSA, ETSID i FLORIDA)
Grau en Enginyeria Elèctrica (EPSA i ETSID)
Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes (EPSA i ETSID)
Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge (EPSG)
Grau en Enginyeria Aeroespacial (ETSID)
Grau en Enginyeria en Electrònica Industrial i Automàtica (ETSID i FLORIDA)
Màster Universitari en Enginyeria Avançada de Producció, Logística i Cadena de Subministrament (ETSII
Màster Universitari en Enginyeria Biomèdica (ETSII)
Màster Universitari en Construccions i Instal·lacions Industrials (ETSII)
Màster Universitari en Tecnologia Energètica per al Desenvolupament Sostenible (ETSII)
Màster Universitari en Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient (DPTO ING HIDRÀULICA)

Altres segells internacionales

A més, la UPV compta amb altres titulacions acreditades internacionalment.

Amb el segell Euro-Inf, que reconeix que els estudis compleixen àmpliament amb les exigències professionals en l’àmbit de la informàtica, està acreditat el Grau en Enginyeria Informàtica, i els màsters universitaris en Enginyeria Informàtica i en Enginyeria i Tecnologia de Sistemes Programari.

Amb l’acreditació de el ABET, que garanteix que el títol compleix amb els estàndards de qualitat de la professió per a la qual habilita als graduats, la UPV té certificats els graus en: Enginyeria Agroalimentària i del Medi rural; Enginyeria Civil; Enginyeria en Tecnologies Industrials; Enginyeria Aeroespacial, i Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació. A més, estan acreditats amb aquest segell els màsters universitaris en: Enginyeria Agronòmica; Enginyeria de Camins, Canals i Ports; Enginyeria Industrial; Enginyeria Aeronàutica, i Enginyeria de Telecomunicació.

A més, la UPV té acreditat el Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments amb el segell d’excel·lència EQAS Food, que té com a objectiu revisar la lògica i l’eficàcia d’un procés de qualificació dins d’un programa de grau en el camp de la ciència i la tecnologia dels aliments.