Programa DOCENTIA

La UPV reprèn la seva participació en el programa de la **ANECA, que certifica la qualitat del model d’avaluació del professorat

L’ANECA ha reconegut de nou a la UPV la participació en el programa DOCENTIA (programa de suport a l’avaluació de l’activitat docent). L’últim informe tècnic de seguiment enviat per la UPV ha sigut acceptat i dona a la Universitat l’oportunitat d’implementar els canvis necessaris per a adaptar-se al nou model DOCENTIA, actualitzat al maig del 2021.

La vicerectora d’Organització d’Estudis, Qualitat, Acreditació i Llengües, Marival Segarra, va explicar en el Consell de Govern del passat 3 de febrer el canvi produït, i el que significa l’actual “procés de seguiment” en el qual es troba la UPV.

“La UPV ha començat l’actualització del sistema d’avaluació de l’activitat docent per complir els criteris que estableix el nou programa, amb la finalitat que l’ANECA puga fer el seguiment de la posada en marxa i rehabilitar la certificació de DOCENTIA a la UPV el més prompte possible, ha explicat la vicerectora Marival Segarra. Així mateix, la vicerectora ha agraït al professorat i als responsables acadèmics dels departaments l’alta participació en l’elaboració de l’autoinforme obligatori, que es va introduir com a novetat aquest curs 2021-2022 i que s’ha situat en un 92%; així com el suport de l’AVAP, l’ANECA i el SEPQ, i ha sol·licitat la implicació de la comunitat universitària per a abordar els canvis necessaris al més prompte possible.

L’índex de l’activitat docent (IAD) sobre el qual està treballant l’equip rectoral junt amb la resta de serveis implicats s’adapta als requeriments de DOCENTIA, és de comprensió senzilla i té un objectiu clar: acompanyar el professorat en el procés de millora de l’activitat docent. Pròximament es presentarà el disseny del nou IAD a la comunitat universitària, i la seua posada en marxa està prevista en el curs 2022-2023.