Un cafè amb… Penélope Gutiérrez

Conversem amb Penélope Gutiérrez Colomer, professora de l’ETSEAMN i subdirectora de l’àrea de «Ordenació docent i estudiantat».

• Bon dia, abans de tot ens agradaria conèixer-te millor pel que et demanem que et presentes als teus companys, qui és Penélopé Gutiérrez Colomer?

Vaig estudiar la carrera d’Enginyer Agrònom en la UPV i vaig realitzar la tesi doctoral en el Institut Valencià d’Investigacions Agràries. Mentre realitzava la tesi, vaig començar a col·laborar en el Departament d’Enginyeria Rural i Agroalimentària (DIRA) de la UPV, fent classes de pràctiques, i ací vaig descobrir una vocació docent que no havia reconegut fins llavors.

Després d’acabar la tesi em vaig incorporar al DIRA, on continue exercint la meua labor docent i investigadora. Gaudisc fent classe, crec que tenim una universitat i un entorn de treball privilegiats.

També he realitzat labors de gestió, primer en el departament i actualment a l’escola, exercint les tasques corresponents a la «Subdirecció d’Ordenació Docent i Estudiantat», que està sent una gran oportunitat de tenir més contacte amb els meus companys i companyes d’altres departaments, així com amb l’estudiantat de totes les titulacions. Espere poder aportar un xicotet granet d’arena perquè la seua vida a l’escola, on tots passem una gran part del nostre dia a dia, siga fructífera i satisfactòria.

«Sense estudiants no hi ha escola: crec fermament que són el nostre major actiu»

• Quines tasques desenvoluparàs en la nova direcció de l’ETSIAMN?

La meua labor fonamental és donar veu als i les estudiants de l’escola, perquè sense estudiants no hi ha escola; crec fermament que són el nostre major actiu. Això implica no sols escoltar-los, sinó també contribuir al fet que la formació que reben a les nostres aules siga una formació de qualitat.

Per a ajudar al fet que això siga així, estic implicada en diverses tasques dins de la direcció, com la confecció dels horaris, la revisió de les guies docents de les assignatures, la coordinació, juntament amb la meua companya Ana Albors, del Pla Integral d’Acompanyament a l’Estudiant (PIAE+) i del Projecte d’adaptació de les noves Competències Transversals de la UPV, a l’escola; i bo, un munt de xicotetes tasques relacionades amb el dia a dia del nostre estudiantat.

«Hem d’aconseguir que els i les estudiants se senten escoltats, atesos i motivats perquè aconseguisquen els majors assoliments acadèmics i, en un futur, professionals»

Crec que des de les aules i des de la direcció de l’escola hem d’aconseguir que els i les estudiants se senten escoltats, atesos i motivats perquè aconseguisquen els majors assoliments acadèmics i, en un futur, professionals.

• Quina posició ocupa l’ETSIAMN en la comunitat UPV?

L’ETSEAMN pot presumir de ser una de les escoles més antigues de la UPV, i d’haver tingut un gran desenvolupament i creixement al llarg dels anys. Actualment s’imparteixen quatre graus, quatre dobles graus i cinc màsters, per la qual cosa la contribució de la nostra escola a la riquesa de l’oferta de formació de la UPV és més que evident.

«Gràcies al treball de totes les persones que formem l’escola, la UPV ocupa posicions destacades en rànquings internacionals»

A més, gràcies al treball de totes les persones que formem l’escola, la UPV ocupa posicions destacades en rànquings internacionals, com el QS World University Rànquings by Subject, que en la seua edició més recent va posicionar a la UPV com la millor universitat espanyola en l’àrea de Agricultura i Ciències Forestals.

• Actualment, quin és el teu major repte a nivell professional?

En global seguir creixent com a persona i com a professional en aquesta escola que sent com la meua casa. Actualment, la meua labor en la subdirecció formant part d’un equip al qual considere molt humà i professional és un gran repte per a mi. I des d’ací, m’agradaria contribuir al fet que els i les estudiants adquirisquen una formació integral de qualitat en el seu pas per l’escola, tant acadèmica com humanament.

«Preferisc equivocar-me prenent una decisió o un risc, a no fer res«

• Endinsant-nos en un vessant més personal i distesa, quin lema o frase et serveix d’inspiració?

«Si no ho intentes, mai ho sabràs». Preferisc equivocar-me prenent una decisió o un risc, a no fer res. Isca bé o no, tot portarà un aprenentatge necessari a la teua vida.

• Acabarà Elon Musk amb Twitter o succeirà el contrari?

Vull pensar que cap xarxa social pot acabar amb algú.

• Si desapareix Twitter, et passaràs a Mastodon?

Em quedaré en Instagram.

• La pizza, amb o sense pinya?

Soc molt fan de la pizza, pots posar-li quasi el que vulgues. Amb pinya, bé.

• A l’hivern, calcetins per a dormir?

Perquè no sé què dir-te…. com a norma, sense calcetins.

«M’encanta viatjar i sempre dic que això de menys és on, l’important és amb qui»

• Les vacances, mar o muntanya?

Les vacances les gaudisc en qualsevol lloc, m’encanta viatjar i sempre dic que això de menys és on, l’important és amb qui.

• Finalment, el cafè sol o amb llet?

Ni l’un ni l’altre, no prenc cafè, però t’acompanye amb un te quan vulgues.