- -
UPV
 
Proyectos
Praktikum UPV Proyectos  ...

Llistat de projectes Praktikum 2022 UPV

CAMPUS VERA

1. BIOTECNOLOGIA: ABORDANT GRANS NECESSITATS AMB EINES MENUDES
Les eines de la biotecnologia permeten resoldre necessitats no cobertes de la societat. Així, veurem com es poden cultivar cèl·lules tant vegetals com animals in vitro i estudiar-ne la biologia cel·lular. També descobrirem com detectar virus i bacteris mitjançant biologia molecular, com desenvolupar fàrmacs intel·ligents que actuen exclusivament en l'òrgan malalt usant la nanotecnologia i també com millorar la qualitat dels aliments mitjançant tècniques bioquímiques i genètiques.

2. CIÈNCIA I TECNOLOGIES PER A MENJAR MILLOR I SENSE RISCOS
El programa té un caràcter eminentment pràctic. Les activitats a realitzar permetran conèixer com un processament adequat de les matèries primeres contribueix a l'obtenció d'aliments nutritius i segurs. Es plantejarà l'elaboració de conserves vegetals i productes carnis i el disseny de tractaments tèrmics. A més, es determinaran les propietats texturals, aplicació de noves tecnologies en tractaments tèrmics, anàlisi sensorial, sistemes de tancament d'envasos i disseny de dietes amb alt valor nutricional.

3. ENGINYERIA AGROALIMENTÀRIA: DEL CAMP A LA TAULA
Coneixem realment l'elaboració dels aliments que arriben a casa? En aquest projecte veurem quines tecnologies apliquem en ramaderia per a aconseguir aliments de qualitat, o com controlem i seleccionem les característiques de fruites i hortalisses. Finalment, abordarem el processament de matèries primeres o com de calòrica és una dieta.

4. LES TECNOLOGIES TRANSFORMADORES DEL MEDI NATURAL
L'ésser humà adapta els cicles naturals per al desenvolupament sostenible de la societat; les activitats a desenvolupar permetran aprendre a calcular quanta aigua necessita un conreu. A més, coneixereu com és possible cultivar peixos. També aprendreu quin és el valor d'una planta o com la biodiversitat és clau en la millora de la nostra alimentació.

5. APRENENT A VOLAR
En aquest projecte volem mostrar part de l'essència de l'enginyeria aeronàutica. És la reina de la mecànica de fluids, camp que inclou la turbulència i l'aerodinàmica. Altres possibles camps són els satèl·lits GPS, la navegació aèria o els simuladors aeris, és a dir, el que ens permet volar.

6. DISSENY I PROGRAMACIÓ DE ROBOTS
Aprendràs a dissenyar el teu propi robot *caminante, el fabricarem i després el programaràs perquè puga ballar. També t'ensenyarem a dissenyar una App per a controlar remotament el robot. A més, muntaràs un dron que després podràs volar i muntaràs un braç robòtic intel·ligent. Les activitats que realitzaràs involucren tecnologies de diversos camps de l'enginyeria (disseny, mecànica, electrònica, automàtica i informàtica).

7. LA MICROELECTRÒNICA AL TEU SERVEI
Mitjançant la programació de microcontroladors tipus Arduino podràs desenvolupar vehicles capaços de seguir una línia o sistemes de control automàtic de la temperatura d'un hivernacle. També t'iniciaràs en el món dels microprocessadors d'última generació capaços d'adquirir informació del seu entorn (sensors) i actuar en conseqüència (actuadors).

8. ELS OBJECTES: IDEAR, VISUALITZAR I FABRICAR
El projecte tracta del procés pel qual ideem i creem objectes. Des del moment en què imaginem alguna cosa fins que la construïm i la tenim a les mans. Veurem productes i les seues característiques, dissenyarem objectes propis i els fabricarem.

9. L'ENGINYERIA DE VEHICLES D'ALTA COMPETICIÓ
Els alumnes coneixeran les principals activitats d'enginyeria involucrades en el procés de disseny i fabricació d'un vehicle de competició tipus FormulaStudent. És una competició on participen els alumnes i es construeix un cotxe similar als utilitzats en competicions de Fórmula 1. Aquest projecte es realitza durant sessions temàtiques que inclouen: disseny de vehicles de competició mitjançant CAD; fabricació de components estructurals; electrònica i telemetria; maneig de màquines eina de control numèric i testing en pista.

10. ESPAIS PER A LA VIDA: ARQUITECTURA I DISSENY
El taller es planteja amb un caràcter pràctic, de manera que els participants, a través de diferents activitats, puguen conèixer i diferenciar les disciplines d'arquitectura i disseny arquitectònic d'interiors. Per a això, s'estimularà la mirada a l'arquitectura, l'interior arquitectònic i l'espai públic a través de visites guiades i visites virtuals. D'altra banda, es fomentarà la reflexió i el pensament a través de la fotografia i el collage i, a més, es practicarà amb el dibuix i amb la construcció de maquetes. Finalment, es realitzarà una reflexió sobre les professions d'arquitecte/a i dissenyador/a d'interiors.

11. ARQUITEKNICA 2.0 ENGINY EN EDIFICACIÓ
El Grau en Arquitectura Tècnica habilita a la professió regulada d'Arquitecte Tècnic expert a convertir una representació gràfica en una realitat en 3D. L'execució d'un edifici requereix coneixements tècnics de representació gràfica, materials, construcció, instal·lacions, eficiència energètica i pressupostos, totes aquestes adquirides amb un aprenentatge pràctic i dinàmic d’acord amb les noves tecnologies. En el Praktikum et divertiràs realitzant experiments en laboratoris, pràctiques de camp amb estacions topogràfiques, et mostrarem el maneig de programes de gestió en la construcció en 3D, realitat virtual, aplicacions de la termografia en l'edificació, fotogrametria i realitzarem visites a edificis en construcció amb enregistrament des de drons.

12. GEOPRAKTIKUM: EL TEU MAPA DEL MÓN
T'has preguntat mai: Com es fa un mapa? Com funciona un GPS? Quines dades usa Google Earth? Com es realitza un mapa d'incendis? En què s'empren les imatges preses per un dron? Com publique els mapes al mòbil? La necessitat de conèixer la nostra posició i la dels objectes que ens envolten és present en totes les activitats que realitzem i eines que utilitzem. Si cerques al teu mòbil com arribar a un determinat lloc, estàs usant la geomàtica; si planifiques una excursió amb Google Earth, estàs usant la geomàtica; si dissenyes una ruta per a repartir mercaderies o si des d'imatges de satèl·lits o drons estudies els efectes d'un terratrèmol o del canvi climàtic, doncs uses la geomàtica. Tots coneixem aplicacions com ara Google Earth, Google Maps, Street View, etc., desenvolupades des del món de la geomàtica, que estan a la disposició del qualsevol usuari de manera gratuïta i a l'abast de la mà. Aconseguir coordenades, volar drons i participar en MAPAtones humanitaris seran, entre d’altres, algunes activitats que estem segurs que t’encisaran.

13. INFORMÀTICA PER A LA SOCIETAT DEL FUTUR
La societat s'encamina inevitablement cap a un nou futur. Un horitzó digital en què la informàtica té molt a dir i on nosaltres, com a ciutadans, hem de participar. En aquest projecte et submergiràs de ple en qüestions que tenen a veure amb tu i amb la informàtica: des de reflexionar sobre problemes ètics i morals en els mons virtuals dels espies fins a connectar el teu telèfon intel·ligent a múltiples dispositius, passant per l'aplicació de la Internet de les coses i els drons a les ciutats intel·ligents, la detecció d'identitats i opinions enganyoses en xarxes socials o la utilització pràctica de la teoria matemàtica de grafs per a resoldre problemes quotidians d'allò més divertits.

14. BIG DATA: Aplicacions a Intel·ligència Artificial, Ciberseguretat i Extracció de Coneixement (Knowledge Discovery)
En l'era de les dades massives (Big Data) disposem en moltes situacions de grans quantitats de dades a què podem donar diferents aplicacions. En aquest programa veurem com podem entrenar sistemes d'intel·ligència artificial a partir de dades, utilitzar-les per a millorar la ciberseguretat o processar-les per a descobrir el coneixement que aporten.

15. ROBÒTICA I PENSAMENT COMPUTACIONAL
En la societat, la informàtica industrial i la robòtica és una àrea tecnològica de caràcter multidisciplinari que estudia l'aplicació de les ciències de la computació i la programació de robots al desenvolupament empresarial de la indústria intel·ligent o indústria 4.0, un paradigma de fabricació industrial en què tots els sistemes productius estan fortament informatitzats i interconnectats. En aquest programa desenvoluparem una sèrie d'activitats amb l'objectiu que els participants tinguen el primer contacte amb les tecnologies d'aquesta branca de l'enginyeria, que inclouen tallers de programació específica per a robòtica o de treball amb autòmats.

16. CAMINA AMB NOSALTRES
Descobriràs com l'enginyeria civil ens ajuda a superar barreres. Aprendràs amb quines tecnologies podem aprofitar els recursos que la natura ens regala, alhora que millorem la nostra relació amb el medi ambient. Et sorprendràs amb algunes construccions que semblen desafiar les lleis de la física. Participaràs amb nosaltres en la realització d'alguns experiments, t'ensenyarem projectes reals i formaràs part de les solucions als grans desafiaments de la societat actual.

17. TEKNO-INDUSTRIALITZA'T
El projecte consistirà perquè els alumnes es familiaritzen amb quatre àmbits importants de les tecnologies industrials: els fluids, la mecànica, l'electricitat i l'automàtica.

18. ENGINYERIA DE L'ENERGIA
El projecte consistirà perquè els alumnes, a través d'activitats pràctiques realitzades en diferents laboratoris, es familiaritzen amb diferents àmbits de l'enginyeria de l'energia: l'enginyeria tèrmica, les energies renovables i la interacció amb els mercats energètics.

19. ENGINYERIA QUÍMICA
El projecte consistirà perquè els alumnes, a través de diferents assaigs en laboratoris, experimenten amb diversos processos químics i processos relacionats amb el medi ambient. Realitzaran activitats relacionades amb el tractament d'aigües, tant naturals com residuals. A tall d'exemple, s'aplicaran processos de membrana per a recuperar compostos d'alt valor afegit i s'avaluarà també la presència de microplàstics a les aigües.

20. COMUNICANT MONS: NANOCIÈNCIA I METAREALITAT A L'ESCOLA DE TELECO
Coneixeràs la indústria de videojocs, programació i disseny, treballaràs en el tractament d'imatges i àudio, utilitzant l'estudi d'enregistrament de l'escola. Empraràs cascos de realitat augmentada. Dissenyaràs transmissió de dades entre ordinadors remots, programaràs amb Arduino, mesuraràs radiofreqüència en laboratoris d'antenes i dissenyaràs el teu primer circuit integrat. Aprendràs a comunicar el món amb els satèl·lits de comunicacions de l'Agència Espacial Europea i els dispositius de la Internet de les coses. Experimentaràs amb comunicacions òptiques i visitaràs el Centre Nacional de Nanofotònica a la UPV. Coneixeràs els fonaments de la física aplicada a les telecos amb aplicacions divertides i sabràs programar i visualitzar fractals.

21. CONEIX COM ARRIBAR A L'ÈXIT EMPRESARIAL
: El projecte té per objectiu donar a conèixer als alumnes diferents perspectives en la creació d'empreses i potenciar diferents estratègies d'innovació empresarial. Per a això, es realitzaran activitats pràctiques en què l'alumne, a través d'experiments reals relacionats amb el màrqueting, les inversions en borsa, estratègies d'emprenedoria i innovació empresarial coneguen eines perquè ells mateixos puguen potenciar el seu negoci.

22. APRÈN COM ÉS LA GESTIÓ A LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
El projecte té per objectiu fer conèixer als alumnes diferents perspectives per a la gestió i administració de les administracions públiques, tenint en compte el marc polític i potenciant diferents estratègies de l'organització d'empreses. Per a això, es realitzaran activitats pràctiques en què l'alumne coneixerà quines habilitats i coneixements són necessaris per a poder ocupar llocs de treball de gestió tècnica a l'Administració pública, bé directament o bé indirectament, en fer-ho en empreses privades que treballen per a l'Administració.

23. ART I DISSENY: EXPERIÈNCIES PRÀCTIQUES
El projecte està dirigit a mostrar les diferents àrees de treball que es desenvolupen en els graus de Belles Arts i Disseny i Tecnologies Creatives. A través de sessions pràctiques s'aborda el maneig de recursos i materials relacionats amb la producció artística i el disseny, les seues disciplines i algunes de les seues àrees de coneixement: la llum i la fotografia, il·lustració i animació, pràctica performativa-escènica i l'aplicació de gradients de profunditat en la pràctica de la pintura a l'oli.

24. CIRURGIA DE L'ART
L'objectiu d'aquest programa és fer una immersió en el món de la conservació i restauració a través del coneixement de l'obra d'art. Per mitjà d'activitats pràctiques, s'estudiaran diferents tipus d'obres mitjançant tècniques fotogràfiques, en què s’exposaran l'ús d'aquestes eines per al diagnòstic de l'estat de conservació. Altres activitats van dirigides a la identificació dels materials constituents i els seus processos d'alteració, així com una presentació de tractaments utilitzats en la conservació i restauració dels béns culturals en àmbits com ara la pintura, l’escultura i el material arqueològic, daurats i policromies, o l'art contemporani.

25. Disseny i gestió de magatzems i ús de simuladors basats en esdeveniments discrets per a la seua anàlisi i millora
El projecte consistirà a mostrar als alumnes els fonaments de disseny i gestió de magatzems i com es pot analitzar i millorar la seua operativa mitjançant l'ús de simuladors basats en esdeveniments discrets.En les dues primeres sessions, s'introduirà als alumnes al disseny i gestió de magatzems mitjançant l'ús de materials audiovisuals, exemples i casos. En les sessions tercera i quarta, s'aprendrà l'ús d'un programari de simulació basada en esdeveniments discrets i es realitzaran diverses pràctiques usant simulació per ordinador per a mostrar com s'optimitza l'operativa d'aquests magatzems.

CAMPUS GANDIA

1. NOUS REPTES DEL TURISME (CAMPUS DE GANDIA)
El sector del turisme és un dels pilars fonamentals de la nostra economia. Any rere any, estem batent rècords de turistes estrangers, cada vegada més exigents, que demanen nous serveis turístics. Tot això, unit al desenvolupament de les tecnologies de la informació, obrin tot un món de possibilitats per a oferir nous serveis i paquets turístics que complementen l'oferta existent. Aquest Praktikum s'emmarca en el Grau en Turisme de la Universitat Politècnica de València, que s'imparteix al campus de Gandia. Cada jornada serà dirigida per un dels nostres professors/res, en què s'abordaran diferents aspectes clau de la situació actual del sector turístic.

2. SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT (CAMPUS GANDIA)
El Praktikum Sostenibilitat i Medi Ambient s'emmarca en el Grau en Ciències Ambientals del campus de Gandia. Al llarg del Praktikum es desenvoluparan activitats relacionades amb diferents aspectes d'aquesta titulació. Cada jornada serà dirigida per un/a professor/a del grau, i constarà d'una part d'explicacions i una altra de demostracions i proves al laboratori. Com a exemple de temes a abordar podrien ser anàlisis de mostres, contaminació i depuració d'aigües o taller de química, entre d’altres.

3. EL MÓN AUDIOVISUAL: TECNOLOGIA I COMUNICACIÓ (CAMPUS DE GANDIA)
Aquest Praktikum s'emmarca en el Grau en Comunicació Audiovisual i Doble Grau en Comunicació Audiovisual + Telecomunicacions (So i Imatge) del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València. Cada jornada serà dirigida per professors d'aquestes titulacions en què s'abordaran diferents aspectes clau en el sector audiovisual, tant des del punt de vista tecnològic (equipament, tècniques de transmissió de la informació audiovisual i instal·lacions audiovisuals) com la comunicació audiovisual (producció i realització de productes audiovisuals) emprant l'equipament i les instal·lacions audiovisuals disponibles al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València.

4. INTERACTIVITAT I TELECOMUNICACIÓ (CAMPUS DE GANDIA)
En aquest Praktikum, emmarcat en el Grau en Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i en el Grau en Tecnologies Interactives del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, es tractaran diferents aspectes clau en el sector de les tecnologies de la informació, com són els sistemes de transmissió de dades, processament de senyals o dispositius interactius, entre d’altres

CAMPUS ALCOI

1. DESENVOLUPAMENT DE MATERIALS PER A APLICACIONS ELECTROQUÍMIQUES (Campus Alcoi)
En aquest projecte es tindrà l'oportunitat de conèixer la dinàmica de treball d'un grup d'investigació i les possibilitats de l'electroquímica en la caracterització i modificació de materials per a utilitzar-los eficientment en aplicacions convencionals. Es treballarà tota la setmana en el laboratori d'investigació i a final de setmana es presentaran els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

2. L'ENGINYERIA QUÍMICA COM A RESPOSTA ALS PROBLEMES DE L'AIGUA: DISSENY D'UN PROCÉS D’OSMOSI DIRECTA (Campus Alcoi)
En aquest projecte es tindrà l'oportunitat de conèixer la dinàmica de treball d'un grup d'investigació i les possibilitats de l’osmosi directa per al tractament d'aigües residuals i reducció del consum d'energia elèctrica. També s'estudiarà com es pot concentrar dissolucions utilitzant aquesta nova tecnologia. Es treballarà tota la setmana al laboratori d'investigació del Departament d'Enginyeria Química i Nuclear i a final de setmana es presentaran els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al Campus d'Alcoi.

3. L'ENGINYERIA QUÍMICA EN L'ELIMINACIÓ DE CONTAMINANTS PERSISTENTS: DISSENY D'UNA COLUMNA D'ADSORCIÓ (Campus Alcoi)
En aquest projecte es tindrà l'oportunitat de conèixer la dinàmica de treball d'un grup d'investigació i les possibilitats de l'eliminació de contaminants persistents com poden ser els colorants a l'aigua residual. Es realitzarà un assaig d'eliminació de color mitjançant una columna de carbó activat, estudiant les isotermes d'adsorció i la corba de ruptura. Es treballarà tota la setmana al laboratori d'investigació del Departament d'Enginyeria Química i Nuclear i a final de setmana es presentaran els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

4. LA PRESÈNCIA DE L'ENGINYERIA QUÍMICA EN LES EDAR (ESTACIONS DEPURADORES D'AIGÜES RESIDUALS URBANES) (Campus Alcoi)
En aquest projecte es coneixerà la dinàmica de treball dels enginyers químics en les EDAR. Es realitzaran els diferents assajos que una planta de depuració d'aigües residuals ha d'efectuar per al seu funcionament. Es realitzarà un recorregut per tots els processos que hi ha en una depuradora, i ens centrarem en el reactor biològic, per a estudiar els protozous que es troben al fang actiu. Es treballarà tota la setmana al laboratori d'investigació del Departament d'Enginyeria Química i Nuclear i a final de setmana es presentaran els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

5. RECICLATGE I REAPROFITAMENT DE RESIDUS (Campus Alcoi)
Els residus domèstics que generem avui dia són un greu problema mediambiental. En el taller els alumnes podran dur a terme diferents tasques de reciclatge i reaprofitament de residus. Mitjançant senzilles pràctiques de laboratori podran des de reciclar paper, fins a reciclar plàstics usant injectores industrials. A més, s'aprendrà a revalorar residus com a olis usats en la fabricació de polímers i sabons, així com a compostar amb els nostres residus domèstics. A final de setmana es presentaran els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al Campus d'Alcoi.

6. INTRODUCCIÓ A LA CROMATOGRAFIA COM A MÈTODE D'ANÀLISI (Campus d'Alcoi)
La cromatografia és tal vegada el mètode d'anàlisi més emprada, en usos que van des del medi ambient fins al control antidopatge. En aquest projecte s'estudiaran els fonaments de la cromatografia, a través de pràctiques de laboratori senzilles, com és la separació de colorants. Posteriorment, es mostraran els equips instrumentals reals i es realitzaran mesures amb mostres de la vida quotidiana, com és la detecció de cafeïna en una beguda estimulant.


EMAS upv