Un cafè amb… Ana Albors

Conversem amb Ana Albors Sorolla, professora de l’ETSEAMN i subdirectora de l’àrea de «Coordinació i Innovació Docent.

• Bon dia, abans de tot ens agradaria conèixer-te millor pel que et demanem que et presentes als teus companys, qui és Ana Albors?

Soc Llicenciada en Ciències Biològiques per la Universitat de València i Doctora en Ciència i Tecnologia d’Aliments per la UPV. Vaig iniciar la meua etapa de doctorat compaginant-la amb el meu primer lloc com a tècnic d’investigació amb càrrec a projecte de manera temporal.

Posteriorment, vaig aprovar l’oposició com a tècnic superior de laboratori en el departament de “Tecnologia d’Aliments” i vaig realitzar aquestes funcions durant els meus primers sis anys. En finalitzar l’etapa doctoral vaig optar a una plaça de professor en la unitat docent de “Enginyeria d’Aliments”, primer de titular d’Escola universitària i posteriorment titular d’Universitat. Forme part del “Institut Universitari d’Enginyeria d’Aliments per al desenvolupament” des de la seua creació i en ell, he desenvolupat la meua labor d’investigadora en diferents línies d’investigació que han anat evolucionant al llarg del meu pas per la universitat.

Així mateix, he ocupat diferents llocs de gestió: a l’escola com a Secretaria de centre en l’antiga ETSMRE, en l’ETSIAMN i vaig participar en el procés de fusió de totes dues escoles en 2010. He treballat com directora d’Àrea en els vicerectorats d’Alumnat i Professorat amb diferents equips rectorals, a més d’una interessant etapa en la defensoria universitària com a adjunta al defensor.

Aquesta diversitat de funcions m’ha permès mantenir un aprenentatge continu sobre la UPV, així com poder treballar al costat de grans professionals i persones que formen o han format part d’aquesta. En l’últim any vaig tenir una nova oportunitat d’aprenentatge a través d’un programa de cooperació al desenvolupament dut a terme a Uganda.

De manera extracurricular…. soc mare de dos fills adolescents, filla, germana i neboda d’una família nombrosa i volguda.

• Quines tasques desenvoluparàs en la nova direcció de l’ETSIAMN?

Com a subdirectora de “Coordinació i Innovació Docent”  assumiré tasques de coordinació en àrees diverses. Amb més intensitat en Programes que són “insígnia” UPV com el PIAE+, el Praktikum o impulsant PIMES a l’Escola. Quant a les persones que formem part d’ETSEAMN, durem a terme l’atenció en el Punt Blau a companys/as i a estudiants.

L’Escola és una comunitat viva, formada per generacions de professionals, estudiants i egressats

• Quina posició ocupa l’ETSEAMN en la comunitat UPV?

Per a mi l’Escola és una comunitat que està viva, formada per generacions de professionals, estudiants i egressats. Som una part important de la universitat i estem interconnectats amb ella tan íntimament que és difícil separar el que fem els uns i els altres. No sabria dir-te on comença i acaba cadascuna.

• Actualment, quin és el teu major repte a nivell professional?

Dins de l’ampli espectre d’opcions que tenim la fortuna d’assumir com a PDI en la Universitat, el meu desafiament és brindar un suport efectiu a les noves generacions d’estudiants durant la seua trajectòria universitària, millorar el meu acompliment com a docent i al mateix temps poder compaginar-ho amb activitats d’investigació i gestió.

• Endinsant-nos en un vessant més personal i distesa, quin lema o frase et serveix d’inspiració?

M’agrada el següent proverbi japonès: “No importa quantes vegades caigues, l’important és que sempre t’alces amb un somriure.” .

Sempre cal seguir cap avant enfront dels inconvenients que la vida presenta, aprendre dels altres i dels nostres errors. Cada dia és una nova oportunitat d’aprenentatge, fins i tot per a tornar a caure’s i riure’s en bona companyia.

• Si desapareix Twitter, et passaràs a Mastodon?

De moment li ho consultaré a LuZia GPT a veure que em recomana. Crec que encara cap alguna app en el mòbil.

• La pizza, amb o sense pinya?

Si és a Florència em van bé les dues versions.

• A l’hivern, calcetins per a dormir?

Depèn del lloc i de la nit, si és freda i al poble sens dubte calcetins nadalencs.

• Les vacances, mar o muntanya?

El meu cor és de muntanya i el paradís a la casa que van construir els meus avis per a les seues 6 filles a Montanejos. Però si toca platja tampoc patiré.

• Finalment, el cafè sol o amb llet?

El cafè m’agrada amb llet i si pot ser acompanyat de les meues postres favorites “Tatin de poma”