Informació d’accés al programa

Doctorat en Química

Requisits i criteris específics d’admissió al programa

L’òrgan competent per a informar i proposar l’admissió d’alumnes al Programa serà la Comissió Acadèmica Mixta del programa de Doctorat. Aquesta comissió, serà la responsable d’aprovar els criteris d’admissió conjunts, proposar la modificació del programa, avaluar i assegurar la seua qualitat, establir el pla docent i totes aquelles altres qüestions que s’estimen necessàries. Aquesta comissió estarà integrada per set representants de totes dues universitats.

A part dels criteris generals establits legal o reglamentàriament per a l’accés als estudis de doctorat, s’estableix com a requisit específic haver superat un mínim de 60 crèdits ECTS en els màsters universitaris de la Universitat de València o de la Universitat Politècnica de València (Màster universitari en Tècniques Experimentals en Química, en Sensors per a Aplicacions Industrials, en Química Orgànica Experimental i Industrial, en Química Sostenible, en Química Teòrica i Computacional, en Nanociència i Nanotecnologia, en Contaminació i Toxicologia Ambientals, en Ciència i Tecnologia dels col·loides i interfases, en Enginyeria Ambiental) o en màsters universitaris els continguts dels quals s’incloguen dins del cos doctrinal de la química. En cas d’estar en possessió del Diploma d’Estudis Avançats (DEA), obtingut d’acord amb el que es disposa en l’RD 778/98 o haver aconseguit la Suficiència Investigadora segons el regulat pel RD 185/85, hauran d’haver-lo cursat en programes de Doctorat afins a aquest.

També podran ser admesos els qui hagen cursat altres estudis de màster diferents als assenyalats en el punt anterior, en particular que no acrediten perfil investigador o vengen d’estudis de màster que en els estudis d’origen requerisquen cursar crèdits addicionals per a iniciar els estudis de doctorat. Els complements formatius seran de caràcter obligatori per a aquells estudiants que accedisquen al programa de doctorat amb un títol de grau la duració del qual siga d’almenys 300 ECTS, llevat que el pla d’estudis del corresponent títol de grau incloga crèdits de formació en investigació, equivalents en valor formatiu als crèdits en investigació procedents d’estudis de màster. En els casos assenyalats se’ls exigirà cursar aquells complements de formació de nivell de màster dins de les assignatures dels màsters indicats en l’apartat a) que els doten dels coneixements no acreditats. La Comissió Acadèmica estudiarà cada cas particular i establirà les assignatures a cursar. La superació de les mateixes avalarà l’obtenció de les competències.

Els estudiants que complisquen amb els requisits anteriors podran accedir al programa de doctorat sent la Comissió Acadèmica del programa de doctorat l’encarregada de verificar el compliment dels requisits anteriors per a l’admissió al doctorat.

La selecció dels alumnes es realitzarà sobre la base de raons científiques i acadèmiques: expedient acadèmic (50%), Curriculum vitae (20%), 2 referències (10%) i entrevista personal (20%).

De l’expedient acadèmic s’avaluarà el rendiment i resultat acadèmic i la formació rebuda. Quant al curriculum vitae es valorarà la formació en matèries d’inici a la investigació, complements de formació i experiència. Les dues referències han de valorar positivament a l’estudiant i conducta de professors universitaris dels quals l’estudiant haja sigut alumne o en el seu cas de professionals doctors de l’àrea que hagen supervisat el seu aprenentatge.

En l’entrevista s’avaluaren les capacitats del candidat.

L’òrgan encarregat de l’admissió d’estudiants serà la Comissió d’Acadèmica del Doctorat (CAD).

Complements de formació

La comissió acadèmica del programa, estudiat el currículum del doctorand, decidirà sobre la pertinència que realitze complements de formació. Si escau, li definirà la relació d’assignatures que ha de cursar de l’oferta acadèmica de postgrau de qualsevol de les universitats, considerant la formació específica requerida pel doctorand per a l’adequat desenvolupament de la seua labor investigadora”. Per a seleccionar les assignatures corresponents es consideraran els ensenyaments dels màsters en els màsters universitaris de la Universitat de València o de la Universitat Politècnica de València (Màster universitari en Tècniques Experimentals en Química, en Sensors per a Aplicacions Industrials, en Química Orgànica Experimental i Industrial, en Química Sostenible, en Química Teòrica i Computacional, en Nanociència i Nanotecnologia, en Contaminació i Toxicologia Ambientals, en Ciència i Tecnologia dels col·loides i interfases, en Enginyeria Ambiental) o en màsters universitaris els continguts dels quals s’incloguen dins del cos doctrinal de la química.

Competències bàsiques i generals

Bàsiques

  • Comprensió sistemàtica d’un camp d’estudi i domini de les habilitats i mètodes d’investigació relacionats amb aquest camp.
  • Capacitat de concebre, dissenyar o crear, posar en pràctica i adoptar un procés substancial d’investigació o creació.
  • Capacitat per a contribuir a l’ampliació de les fronteres del coneixement a través d’una investigació original.
  • Capacitat de realitzar una anàlisi crítica i d’avaluació i síntesi d’idees noves i complexes.
  • Capacitat de comunicació amb la comunitat acadèmica i científica i amb la societat en general sobre els seus àmbits de coneixement en les maneres i idiomes d’ús habitual en la seua comunitat científica internacional.
  • Capacitat de fomentar, en contextos acadèmics i professionals, l’avanç científic, tecnològic, social, artístic o cultural dins d’una societat basada en el coneixement.

Capacitats i destreses personals

  • Desembolicar-se en contextos en els quals hi ha poca informació específica.
  • Trobar les preguntes claus que cal respondre per a resoldre un problema complex.
  • Dissenyar, crear, desenvolupar i emprendre projectes nous i innovadors en el seu àmbit de coneixement.
  • Treballar tant en equip com de manera autònoma en un context internacional o multidisciplinari.
  • Integrar coneixements, enfrontar-se a la complexitat i formular judicis amb informació limitada.
  • La crítica i defensa intel·lectual de solucions.