
La Universitat Politècnica de València va obtenir certificació de la implantació del Model d’Avaluació de l’Activitat Docent, en el marc del programa DOCENTIA, de l’ANECA al desembre de 2012. La posada en valor de l’activitat docent realitzada en la nostra Universitat, a través de la certificació aconseguida, permet incrementar la qualitat de tots els processos relacionats amb la formació del nostre alumnat, i s’ha realitzat de manera anual i universal des de llavors.
S’ha abordat un canvi substancial en el model d’avaluació de l’activitat docent amb la finalitat d’adaptar-lo al nou marc del programa Docentia, publicat al maig de 2021 per l’ANECA.
Durant el procés de definició i millora s’ha comptat amb la participació de tota la comunitat universitària a través de reunions de presentació i l’organització de diferents grups de treball oberts a la participació de la comunitat universitària.
Després de dos cursos d’implantació pilot, ens trobem en aquest moment en fase de certificació. La visita del panell d’avaluació d’ANECA es realitzarà el pròxim 9 de Gener de 2025. A les 16.30h a la Sala Honoris, tindrà lloc una audiència pública amb el panell de certificació a la qual pot acudir qualsevol persona de la comunitat universitària.

1. El model DOCENTIA_UPV
• Què és DOCENTIA-UPV
• Antecedents
• Àmbit d’aplicació
• Estructura de DOCENTIA_UPV
• Marc de Desenvolupament Professional Docent en la UPV (MDPD_UPV)
• Model d’Avaluació de la qualitat de l’activitat docent: DOCENTIA_UPV
• Procediment de càlcul de la valoració global
• Requeriments per nivell de desenvolupament del MDPD_UPV
• Exemple d’Informe de valoració de l’activitat docent
• Calendari Docentia_UPV
• Responem els teus dubtes: Formulari de contacte
2. Fonts i procediments de recollida d’informació
Part del procediment de recollida i validació d’informació del model DOCENTIA_UPV ve suportat pel programa SENIA que permet fer viable i sostenible el model d’avaluació, alhora que evita possibles biaixos.
SENIA arreplega tota la informació necessària per a generar l’autoinforme del professorat. Tant el procés d’introducció com el de revisió i avaluació estan desestacionalizados.
Les fonts d’informació que s’utilitzen en la UPV per a dur a terme i documentar l’avaluació de l’activitat docent del professorat són les següents:
• Professorat: autoinforme del professorat
• Estudiantat: Enquestes a l’alumnat
• Responsables acadèmics (Dpto i ERT)
• Agents validadors
• Avaluadors de la docència: CED i CG
3. Formació associada a Docentia_UPV
4. Preguntes freqüents
• Preguntes freqüents sobre el model Docentia_UPV
5. Comissions de resolució de reclamacions (CED i CG)
• Composició de la Comissió d’Avaluació de la Docència i de la Comissió de Garanties
Amb data 17-01-2025 es publica en el Butlletí Oficial de la Universitat Politècnica de València la composició de la CED i la CG: