U-Ranking 2022

La UPV imparteix la millor docència d'Espanya i és la 4a universitat més destacada del país

[ 23/06/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la quarta millor universitat d'Espanya i imparteix la millor docència del sistema universitari de tot el país.

Així ho testifica la desena edició de l'U-Ranking, que classifica el sistema universitari nacional en funció dels resultats de les activitats docents, d'investigació i d'innovació de les universitats.

En l’actualització més recent, feta pública aquest mateix matí, el rànquing elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) situa la UPV en el quart lloc de la classificació general, empatada amb la Universitat Autònoma de Barcelona, i com l’única alternativa a l'eix Madrid-Barcelona present en el lloc 9 nacional.

Entre les 10 primeres en totes les classificacions

A més de tot això, l'U-Ranking reconeix la UPV dins de les 10 millors nacionals en la totalitat de classificacions realitzades, ja que, a més de ser la 4a millor d'Espanya a nivell global, on és número u en docència i 8a en recerca i innovació, és 9a a nivell de volum general, on és 7a en docència i 9a en recerca i innovació en aquest segon àmbit.

El 98% del sistema universitari espanyol, analitzat

En total, l’U-Ranking analitza un total de 72 universitats públiques i privades, i examina més de 3.500 graus i dobles graus, que cobreixen d'aquesta manera el 98% del sistema universitari espanyol en termes de nombre d'estudiants de grau.

L'índex es construeix a partir de 20 indicadors que s'agrupen en dues dimensions (docència, i recerca i innovació), i inclou les universitats que compten amb informació, almenys, en 18 d'aquests 20 indicadors. Les dades utilitzades provenen de sistemes d'informació i estadístiques públiques.

Per a avaluar tant l'activitat docent com la investigadora i d'innovació de les universitats, es consideren quatre àmbits en cadascuna d'aquestes grans dimensions: recursos, producció, qualitat i internacionalització.

Avalada per tots els rànquings internacionals de primer nivell

Aquest gran resultat s'uneix als obtinguts per la UPV en la totalitat de rànquings d'universitats de primer nivell internacional: ARWU (popularment conegut com el rànquing de Xangai), QS i THE.

No en va, en la seua edició més recent, Times Higher Education (THE) reconeix la UPV com una de les 300 universitats amb major impacte social i econòmic del món, i la inclou dins de les 100 millors en qualitat educativa, innovació i infraestructures, i producció i consum responsables.

Per part seua, QS classifica la UPV entre les 400 millors universitats del món, i també dins de les 10 millors nacionals i número u de la Comunitat Valenciana. Així mateix, en l’última classificació per matèries, QS va destacar la UPV en un total de 19 disciplines, assenyalant-la com la millor universitat d'Espanya i la 41a del món per a estudiar Agricultura i Ciències Forestals, i situant-la entre les millors 150 del món en fins a set matèries.

Finalment, no pot deixar d'assenyalar-se que l’ARWU, considerat el rànquing d'universitats més prestigiós a nivell internacional, destaca la UPV com la millor politècnica d'Espanya, i la inclou, per 17è any consecutiu, en la seua classificació global de les 500 universitats més importants del món.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC