2022 THE University Impact Rankings

La UPV, entre les 300 universitats amb major impacte social i econòmic del món

[ 04/05/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és una de les 300 universitats amb major impacte social i econòmic del món. Així ho testifica 2022 THE University Impact Rankings, quarta edició de la classificació elaborada per Times Higher Education (THE).

El rànquing classifica les institucions d'ensenyament superior basant-se en el seu compromís amb els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS), iniciativa impulsada per l'Organització de les Nacions Unides (ONU) el 2015.

Entre les 100 millors del món en 3 ODS: qualitat educativa; innovació i infraestructures, i producció i consum responsables

2022 THE University Impact Rankings situa la institució dirigida per José E. Capilla entre les 100 millors universitats del món en tres ODS: el 4, qualitat de l'educació, en el qual la UPV ocupa la 73a posició global; el 9, indústria, innovació i infraestructures, en el qual és 75a, i el 12, producció i consum responsables, en el qual figura en 94è lloc.

Així mateix, l'indicador, que en la present edició ha analitzat un total de 1.524 universitats de 110 països, inclou la UPV entre les 200 millors del món en dos ODS més: el 2, fam zero, i el 8, treball decent i creixement econòmic.

Cal recordar que els 17 ODS van ser formulats oficialment el 25 de setembre del 2015, dia en què l'ONU va aprovar l'Agenda 2030 sobre el desenvolupament sostenible, que incloïa 17 objectius globals per a erradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la prosperitat. Cadascun té metes específiques que cal assolir durant aquests 15 anys.

La UPV, reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La classificació realitzada per THE posa de manifest una vegada més l'excel·lència de la UPV, reconeguda per tots els rànquings internacionals de primer nivell.

No en va, en l’edició més recent, l'Academic Ranking of World Universities (ARWU, popularment conegut com el rànquing de Xangai), va qualificar la UPV com la millor politècnica d'Espanya, a més d'incloure-la, per 17è any consecutiu, entre les 500 millors universitats del món.

Així mateix, l'última publicació realitzada fins avui del QS World University Rankings (juny del 2021), va incloure la UPV dins de les 400 millors universitats del món (371a) i l’assenyala, a més, com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera