'L'Escola de Disseny' canvia de nom

L'acrònim ETSEADI substitueix el d'ETSED, amb la denominació completa d'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial

[ 19/04/2024 ]

ETSEADI és el nou acrònim de la comunament coneguda com a ‘Escola de Disseny’ de la Universitat Politècnica de València (UPV), unes sigles que responen a la denominació d'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial. El Ple del Consell de la Generalitat Valenciana va aprovar el passat 2 d'abril el decret que oficialitza aquesta modificació, és a dir, el pas preceptiu per a la seua entrada en vigor.

En aquest enllaç es troba l'accés al decret 40/2024 del Consell que recull la modificació.

L'objectiu de la UPV amb aquest canvi a ETSEADI és doble: d'una banda, pretén destacar davant la societat els elements característics vinculats a l'àmbit industrial i, per una altra, atorgar una major presència i importància a les titulacions de la branca aeronàutica i aeroespacial. Aquestes branques del coneixement s'han consolidat com a referència en els últims anys, tant en l'àmbit nacional com internacional.

Reconèixer el “clar perfil industrial”

El director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial, Juan Antonio Monsoriu, explica que “en la situació actual en la qual han aparegut, tant dins de la nostra universitat com fora d'ella, altres titulacions que també utilitzen el terme Disseny, era necessari matisar a la societat que els aprenentatges que es duen a terme mitjançant el seu programa formatiu en l'àmbit del Disseny responen a un clar perfil industrial, la qual cosa justifica la necessitat de reconèixer-ho i utilitzar-ho com a element identificador de fortalesa i competitivitat davant la nostra societat”.

De la mateixa manera, afig Monsoriu, “cal reconèixer que les titulacions de la branca aeroespacial responen als esforços duts a terme per l'Escola i la UPV per cobrir una llacuna en l'oferta curricular. Aquesta oferta, a més, s'ha consolidat com a referència tant a nivell nacional com internacional”.

Recorregut de la proposta

El 4 de maig de 2023, la Junta d'Escola de la, encara, ETSED va aprovar iniciar el procediment que ha desembocat en el canvi de la seua denominació. Posteriorment, en la sessió del 20 de juliol del mateix any, es va produir el beneplàcit del màxim òrgan de govern de la UPV, és a dir el Consell de Govern, i del Consell Social.

Complits els tràmits en el si de la UPV, i amb els informes favorables de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva i del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, el pas definitiu per a la materialització de la proposta depenia exclusivament de l'aprovació per part del Consell de la Generalitat, circumstància que s'ha produït a inicis d'aquest mes d'abril.

Sobre l'ETSEADI

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial es considera una de la més antigues de la Comunitat Valenciana, ja que afona les seues arrels en el Reial decret que regulava la creació de les primeres escoles industrials a Espanya (4 de setembre de 1850). Així doncs, es considera l'any 1852 com l'inici dels primers ensenyaments d'enginyeria industrial a València, amb les primeres referències a la “Escola Industrial de València”.

El nom d'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED) que operava fins al moment es va introduir en 2002, pocs anys després de la inauguració de l'edifici que ocupa en aquests moments al campus de Vera (1998).

En l'actualitat, l'ETSEADI compta amb 3.939 estudiants matriculats i matriculades en alguna de les seues 12 titulacions de grau i que imparteix.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny