Requisits per a iniciar aquesta fase:
L’avaluació i la defensa d’una tesi doctoral inclou les etapes següents:
Documentació necessària:
Què | Qui | Com |
---|---|---|
Pujar l'esborrany de la tesi | Doctorand | Desde Gestió de Tesi, Fase de Evaluació / Versió 1 Tesi |
Vist i plau a l'esborrany de la tesi | Director/Tutor | Desde Gestió de Tesi, Fase de Evaluació / Versió 1 Tesi |
Anàlisi de l'informe Turnitin i justificació de l'% de plagi obtingut | Doctorand | Desde Gestió de Tesi, Fase de Evaluació / Versió 1 Tesi |
Revisió a l'informe Turnitin i justificació de l'doctorand | Director/Tutor | Desde Gestió de Tesi, Fase de Evaluació / Versió 1 Tesi |
Prèviament a l'procés d'avaluació externa, la tesi és analitzada en l'aplicació Turnitin per avaluar el percentatge de coincidència amb documents prèviament publicats. L'informe està accessible a doctorand, director i Comissió Acadèmica.
El doctorand ha d'emetre informe sobre el mateix que serà valorat pel director i la Comissió, donant pas a la proposta d'avaluadors si és satisfactori. En cas contrari la tesi ha de ser corregida per a esmenar les coincidències o és rebutjada si aquestes no són esmenables.
En els casos amb esmenes al document acceptades per la Comissió Acadèmica, el doctorand podrà sol·licitar una segona anàlisi de la mateixa a la plataforma Turnitin, abans d'enviar la tesi a avaluació externa.
Documentació necessària:
Què | Qui | Com |
---|---|---|
Pujar el CV actualitzat del doctorand | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Manteniment/Gestió Documental |
Pujar el resum en castellà actualitzat de la tesi | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Manteniment/Gestió Documental |
Pujar la declaració de no conflicte d’interessos firmada per doctorand i directors | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Manteniment/Gestió Documental |
Fer la proposta d’experts avaluadors externs de la tesi | Director/Coordinador | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació/Proposta Avaluadors CAPD |
Indicar si la tesi opta o no a la menció internacional i en cas positiu indicar qui ha sigut el supervisor de l’estada de recerca | Director/Coordinador | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació/Proposta Avaluadors CAPD |
Amb la finalitat de garantir la qualitat, i amb caràcter previ a presentar-la, l’esborrany de la tesi l’han d’informar tres avaluadors externs.
El doctorand ha de pujar a Gestió de Tesi l’esborrany de la tesi (també es coneix com a versió d’avaluació o versió 1) en el pas anterior.
A més, cal aportar el CV actualitzat i complet del doctorand en Gestió de Tesi i dels directors no UPV de la tesi. Per als directors UPV, no es requerirà un CV complet i actualitzat sempre que la informació registrada a SENIA estigui actualitzada.
El director de la tesi, junt amb el doctorand, pot preparar una proposta inicial de sis professors externs a la UPV, doctors i experts en la matèria de la tesi. La proposta inicial l’ha d’aprovar la CAPD, la qual farà al seu torn la proposta formal a l’Escola de Doctorat de la UPV, perquè l’estudie i designe.
En paral·lel, es podrà fer també en aquest moment la proposta de membres de tribunal que han d’avaluar la defensa de la tesi (vegeu el punt 4 per a detalls).
Els sis professors proposats han de complir aquests requisits.
Junt amb la proposta d'experts avaluadors, s'acompanyarà la informació necessària per justificar-ne l'afinitat com a experts especialistes amb el tema de la tesi doctoral. Es podrà aportar un pdf amb el seu CV (complet o resumit), un pdf amb un enllaç a un currículum institucional si se'n té, o incloure el seu identificador ORCID. A més, s'apujarà la declaració de no conflicte d'interessos amb els avaluadors externs i els membres externs del tribunal, signat per doctorand i directors.
La proposta d’avaluadors externs la fa el director o el coordinador del programa des de Gestió de Tesi. En el moment de fer la proposta es confirma també si la tesi opta a la menció internacional (en cas positiu s’ha d’indicar el nom del supervisor de l’estada de recerca en el camp d’observacions).
L’Escola de Doctorat designarà, d’entre els sis candidats proposats, tres avaluadors externs com a titulars, no obstant això, pot designar, si escau, avaluadors externs diferents als proposats.
Una vegada aprovada la designació, i sempre a través de l’eina de Gestió de Tesi, l’Escola de Doctorat convidarà els experts a participar en l’avaluació. En cas d’acceptar, tindran accés a una còpia de l’esborrany de la tesi doctoral, el currículum del doctorand, el full d’activitats del doctorand (expedient acadèmic) i el model d’informe que han d’omplir. En cas de rebutjar la invitació, es passarà a convidar al primer suplent.
En cas que algun expert necessite el document de tesi en format físic, es traslladarà la petició a la direcció de tesi o al doctorand perquè puguen remetre-li’l.
En un termini màxim de trenta dies, els avaluadors externs han de remetre l’informe corresponent. Una vegada emesos els informes d’avaluació, els podran consultar a través de l’eina Gestió de Tesi el doctorand, directors, tutors i la comissió acadèmica. Si no es compleix el termini, a instàncies de la CAPD, l’Escola de Doctorat, pot substituir el titular pel suplent que corresponga.
3.1.- En cas que algun expert suggerisca canvis en la tesi, justificació de modificacions fetes i càrrega de la versió definitiva
Documentació necessària:
Què | Qui | Com |
---|---|---|
Pujar el fitxer amb la versió definitiva de la tesi | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Informe sobre canvis en TD |
Pujar l’informe amb les modificacions fetes a partir de l’informe dels avaluadors externs en format PDF (opcional) | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Informe sobre canvis en TD |
Justificació dels canvis fets a partir de l’informe dels avaluadors externs | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Informe sobre canvis en TD |
Autorització/rebuig del director als canvis en la tesi | Director | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Autorització / rebuig del director prèvia a la sol·licitud del depòsit |
Autorització/rebuig de la CAPD als canvis en la tesi | Coordinador | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Autorització / rebuig del director prèvia a la sol·licitud del depòsit |
Una vegada rebuts els tres informes dels experts externs, el doctorand pot modificar l’esborrany de tesi en funció del contingut.
Per a la redacció de la versió definitiva de la tesi, el doctorand ha de tenir en compte els requisits quant a format i contingut d’una tesi doctoral.
Una vegada complets els canvis, el doctorand ha de pujar la versió definitiva (versió 2) de la tesi a l’eina de Gestió de Tesi. En fer-ho tindrà l’oportunitat d’indicar els canvis introduïts i la seua motivació. De la mateixa manera pot justificar no haver fet canvis sobre algun dels suggeriments dels experts.
En finalitzar el doctorand aquest pas, el director de la tesi pot aprovar els canvis presentats i donar així el vistiplau a la versió definitiva de la tesi.
A continuació serà la CAPD la que ha d’aprovar els canvis presentats i donar el vistiplau a la versió definitiva de la tesi.
3.2.- En cas que cap expert suggerisca canvis en la tesi, càrrega de la versió definitiva
Documentació necessària:
Què | Qui | Com |
---|---|---|
Pujar el fitxer amb la versió definitiva de la tesi | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Manteniment/Gestió Documental |
Autorització/rebuig del director als canvis en la tesi | Director | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Autorització / rebuig del director prèvia a la sol·licitud del depòsit |
Autorització/rebuig de la CAPD als canvis en la tesi | Coordinador | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació/ Autorització / rebuig de la CAPD prèvia a la sol·licitud del depòsit |
Una vegada rebuts els tres informes dels experts externs, si no hi ha suggeriments de canvis, el doctorand ha de carregar la versió definitiva de la tesi tenint en compte els requisits quant a format i contingut d’una tesi doctoral.
El director de la tesi donarà el vistiplau a la versió definitiva de la tesi.
A continuació, serà la CAPD la que donarà el vistiplau a la versió definitiva de la tesi.
Documentació necessària:
QuÈ | Qui | Com |
---|---|---|
Omplir les fitxes del depòsit, inclosos els resums en castellà, valencià i anglès | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand |
Pujar l’autorització de coautors (en cas tesi per compendi) | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand |
Pujar la justificació de sol·licitud d’embargament (si és el cas) | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand |
Pujar el fitxer de l’índex de la tesi | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand |
Pagament de la taxa de depòsit de la tesi (una vegada sol·licitat el depòsit) | Doctorand | Des de Gestió de Tesi, Fase Avaluació / Sol·licitud de depòsit pel doctorand/ Pagament TPV |
Acceptació / Rebuig del depòsit | Escola de Doctorat | Des de Gestió de Tesi |
L’estudiant pot sol·licitar el depòsit de la tesi a partir del moment en què la CAPD autoritza els canvis en la tesi.
El depòsit s’ha de fer des de l’eina Gestió de Tesi. El doctorand ha de completar cinc pestanyes amb informació personal, informació sobre la tesi, paraules clau i resums i fitxers a adjuntar.
Una vegada completades les fitxes l’estudiant ha de sol·licitar el depòsit de la tesi, la qual cosa li donarà accés a pagar la taxa administrativa de depòsit.
Quan el pagament s’haja fet efectiu, l’Escola de Doctorat passarà a revisar el depòsit, i acceptar-lo o rebutjar-lo, si es troba alguna deficiència que s’ha de corregir.
A partir de l’endemà del dia que l’Escola de Doctorat accepta el depòsit s’inicia el període de deu dies naturals d’exposició pública de la tesi. Durant el període la informació proporcionada pel doctorand es publica a través de la pàgina web de l’Escola de Doctorat i s’emet un comunicat sobre aquest tema dirigit a la comunitat universitària de la UPV, amb la finalitat que els doctors que així ho consideren puguen presentar al·legacions sobre el contingut de la tesi davant de l’Escola de Doctorat.
Documentació necessària:
Què | Qui | Com |
---|---|---|
Fer la proposta de membres del tribunal (titulars i suplents) | Director / Coordinador | Des de Gestió de Tesi, Fase avaluació / Proposta de tribunal CAPD |
El director de la tesi, junt amb el doctorand, pot preparar una proposta inicial de membres del tribunal per a avaluar la defensa de la tesi. Com en el cas dels avaluadors externs, la proposta inicial l’ha d’aprovar la CAPD, la qual farà al seu torn la proposta formal a l’Escola de Doctorat de la UPV, per a estudi i designació. La proposta es podrà fer en paral·lel a la proposta d’avaluadors externs.
Juntament amb la proposta s'acompanyarà la informació necessària per justificar-ne l'afinitat com a experts especialistes amb el tema de la tesi doctoral. Es podrà aportar un pdf amb el seu CV (complet o resumit), un pdf amb un enllaç a un currículum institucional si se'n té, o incloure el seu identificador ORCID.
L’Escola de Doctorat designarà, entre els candidats proposats, el tribunal titular i el suplent.
La proposta de tribunal s’ha d’ajustar al següent:
Els informes d’avaluació fets pels experts externs han d’estar a la disposició dels membres del tribunal, des del moment del nomenament.
Una vegada aprovada la designació, i a partir del moment en què s’haja acceptat el depòsit de la tesi, l’Escola de Doctorat convida els membres a participar en el tribunal. En cas d’acceptar s’ha de subministrar una còpia de la versió definitiva de la tesi doctoral i els informes dels experts externs. En cas de rebutjar la invitació es convida el suplent.
En cas que algun membre designat necessite el document de tesi en format físic, es traslladarà la petició a la direcció de tesi o al doctorand perquè puguen remetre-li’l.
Instruccions per a la gestió dels tribunals.
Què | Qui | Com |
---|---|---|
Convocatòria de l’acte de defensa | President del Tribunal | Des de Gestió de Tesi |
Generació de l’acta de la defensa i avaluació | Tribunal | Des de Gestió de Tesi |
Validació de l’acta de la defensa | Escola de Doctorat | Des de Gestió de Tesi |
Passat el període d’exposició pública de la tesi, i després de tenir l’acceptació dels tres membres del tribunal, el president del tribunal pot convocar la defensa amb la concreció de data, hora i lloc de la defensa, sempre amb, almenys, 10 dies d'antelació a l'acte de defensa. La direcció de la tesi i els responsables del programa de doctorat han de donar suport al president en la gestió de la convocatòria (reserva d’espais…). L’Escola de Doctorat contacta amb els membres del tribunal per a la gestió dels desplaçaments.
La tesi doctoral s’avalua en l’acte de defensa que tindrà lloc en sessió pública i consisteix en l’exposició i la defensa del doctorand del treball de recerca elaborat davant dels membres del tribunal. El tribunal ha d’emetre un informe i la qualificació global concedida a la tesi d’acord amb l’escala següent: no apte, aprovat, notable i excel·lent. El tribunal pot atorgar la menció de «cum laude» si la qualificació global és d’excel·lent i s’emet en tal sentit el vot secret positiu per unanimitat. A més, el tribunal avalua les competències transversals adquirides pel doctorand en una escala de 0 a 10. El tribunal també valora la proposta o no proposta de la tesi al premi extraordinari.
Una vegada conclosa la defensa, el secretari del tribunal lliura la documentació corresponent a l’Escola de Doctorat que serà l’encarregada de validar la informació de l’acta arreplegada.
A partir de l’endemà a la validació de l’acta de defensa per part de l’Escola de Doctorat el nou doctor rebrà un correu electrònic amb instruccions per a poder iniciar la gestió de petició del títol de doctor.
Doctorat internacional i tesi en règim de cotutela internacional