405 milions d’euros

El pressupost de la Universitat Politècnica de València per a 2023 aprovat pel Consell Social es redueix un 9,5%

El Consell Social de la Universitat Politècnica de València (UPV) va aprovar en la seua última sessió, celebrada dijous 22 de desembre de 2022, la proposta de pressupost de la institució acadèmica de cara a 2023 que, prèviament, havia remès el Consell de Govern i que recull la xifra de 405.127.631 euros en l’apartat d’ingressos previstos. Aquesta dada suposa una variació percentual del 9,52% menor respecte a l’exercici anterior de 2022, en la qual es van aconseguir els 447.776.264 euros.

La diferència de més de 42 milions i mig d’euros (42.648.633) entre un exercici i un altre respon a quatre factors fonamentals, tal com apunta el gerent de la UPV, Jesús Marí. “En primer lloc, ja no hi ha cobrament per deute històric procedent de la Generalitat Valenciana. L’última anualitat va ser el 2022 i van correspondre, llavors, 26 milions d’euros. Tampoc hi haurà en el pròxim exercici ingressos pel compliment de l’amortització del pla d’inversions 1995-2001, mitjançant el qual es van ingressar l’any passat 54 milions d’euros”, va exposar Marí.

D’igual forma, la UPV haurà de fer front el 2023 a sengles increments reflectits en els capítols 1 i 2 del resum del pressupost. Tal com va detallar el gerent, “d’una banda, les despeses de personal ascendeixen a 230 milions d’euros, la qual cosa suposa una variació de quinze milions i mig més respecte a l’any anterior. A més, el capítol de despeses de funcionaments ordinaris pateix un increment d’un 115% (uns 6 milions d’euros), a causa del pagament de l’energia elèctrica i, en particular, de la llum”.

Manteniment del statu quo

Malgrat la reducció de 42 milions i mig d’euros, Marí va defensar que “des de la UPV garantim el pagament de tots els complements retributius a la plantilla i garantim que no hi haurà cap mena de retallada en aquest sentit. Continuem treballant amb les organitzacions sindicals en favor del manteniment del statu quo actual”.

Veure notícia completa