Diferents tècniques disponibles en el laboratori del GESEP:
- Equip de caracterització/anàlisi química: espectroscòpia infraroja de transformació de Fourier (FTIR) amb accessoris capaços d’analitzar muestas sòlides mitjançant ATR, reflectància disusa, reflectància especular, transmissió (amb una premsa per a la fabricació de pastilas de KBr). Equips d’espectroscòpia UV-visible i espectroscòpia de fluorescència per a líquids i sòlids, cromatografia líquida d’alt rendiment (HPLC), cromatografia de gasos/espectrometria de masses (GC-MS), analitzador de carboni orgànic total i nitrogen total, demanda química d’oxigen (DQO), equips de producció d’aigua ultrapura, conductímetres, analitzadors de pH, fonts d’alimentació, entre altres.
- Un sistema per a purgar l’aire comprimit i eliminar el diòxid de carboni i el vapor d’aigua que es compon de diversos elements: assecadors d’aire, filtres i purgadors automàtics o capacitius.
- Equip de síntesi: forn mufla per a dur a terme la síntesi o el tractament tèrmic dels elèctrodes i equip de tractament superficial amb plasma atmosfèric (que millora l’afinitat i l’estabilitat dels depòsits superficials).
- Síntesi electroquímica: Tècniques potenciostáticas, galvanostáticas i d’escombratge de potencial per a la síntesi de polímers conductors, òxid de grafè reduït, nanopartícules de Pt i altres recobriments.
- Equip electroquímic específic: Hi ha quatre potencióstatos/galvanóstatos per a dur a terme la caracterització electroquímica dels diferents elèctrodes desenvolupats utilitzant tècniques com ara voltametría cíclica, cronoamperometría, cronopotenciometría, espectroscòpia d’impedància electroquímica, etc. També es poden utilitzar per a dur a terme les electrolisis d’una manera controlada. Les fonts d’alimentació estan disponibles en cas que s’apliquen intensitats o potencials més alts durant l’electròlisi. Es disposa d’equips de microscòpia electroquímica d’escombratge (SECM) per a estudiar l’activitat electroquímica dels recobriments.
- Equip de microscòpia estereoscòpica Zeiss que permet observar la morfologia superficial dels materials utilitzats de manera instantània després de la seua síntesi.
- Reactors electroquímics a escala de laboratori i reactors filtre-premsa per a electrolisis a major escala.
- Elèctrodes de referència i contraelectrodos de distinta naturalesa
Diferents tècniques disponibles en el laboratori de l’AOP:
- Reactors fotoquímics: els laboratoris del grup de processos avançats d’oxidació de la UPV disposen de diferents instal·lacions de reacció experimental per a la descontaminació i desinfecció de l’aigua mitjançant processos avançats fotoasistidos (AOPs a base d’hidroxil, AOPs a base de sulfat i ARP), principalment fotocatálisis, Fenton, foto-Fenton, UV/ozó/H2O2. Les instal·lacions inclouen reactors de laboratori a escala per a treballar amb UVA, UVC i radiació solar simulada, dos simuladors solars, equipats amb un llum de xenó l’espectre del qual coincideix estretament amb el solar, capaços d’irradiar 250 ml de solució, un fotorreactor axial d’1 litre que pot ser irradiat amb VUV (llum d’excimeros), UVC (llum de mercuri de baixa pressió) i UVA-visible (llum de xenó); aquest reactor pot utilitzar-se també per a l’ozonització quan se li alimenta amb aquest gas, produït per una generació d’ozó, capaç de produir fins a 8 g/h quan se li alimenta amb oxigen pur. una planta pilot UV i diversos fotorreactores combinats amb reactors de reducció ZVI. També es disposa de radiòmetres i espectroradiómetros amb diferents respostes espectrals per a la caracterització de les fonts lluminoses.
- Plantes de tractament d’aigües residuals: 4 fotoreactores solars basats en tecnologies CPC capaces de tractar 4, 10, 25 i 30 litres. La planta de 30 litres permet combinar processos solars amb tractaments UV i membranes.
- Planta d’ultrafiltració, subministrada per TAMI Industries (Nyons Cedex, França), que pot funcionar en flux tangencial de 4 l/m² h. El grup té membranes ceràmiques amb tres grandàries de porus diferents (talle de pes molecular igual a 300 kDa, 150 kDa i 50 kDa).
- Laboratori d’anàlisi de l’aigua: Mesurament de la matèria orgànica per l’analitzador TOC que també té un dispositiu per a l’anàlisi de mostres sòlides, així com la detecció de nitrogen total. El laboratori també està equipat per a determinar paràmetres fisicoquímics específics: DQO, tensió superficial, anàlisi de sòlids, nitrogen Kjeldahl, determinació potenciométrica d’ions, conductivitat, oxigen dissolt, etc. El grup també pot realitzar assajos de biocompatibilitat d’un efluent: determinació de la DBO, dues respirómetros que puguen funcionar amb llot activat o luminómetro per a avaluar la desintoxicació.
- Anàlisi cromatogràfica: HPLC, UHPLC amb detector de díodes UV-vis i detectors de fluorescència, cromatografia iònica, cromatografia de permeació en gel i cromatografia de gasos amb detector de masses (quadrupol). El laboratori també disposa d’equips per a la concentració i preparació de mostres.
- Anàlisi espectroscòpica: UV-visible, espectroscòpia de reflexió per a mostres sòlides, espectroscòpia ANAR i fluorescència UV en estat estacionari, capaç d’adquirir matrius d’excitació-emissió.
- Equip per a assajos de toxicitat: incubadora refrigerada amb llum, congeladors, sistema d’extracció al buit, evaporador rotatiu, agitador orbital, centrífuga, ultracentrifugo, microscopis estereoscòpics i campanes de flux laminar per a anàlisi microbiològica.
- Caracterització de nanopartícules: Microscòpia electrònica d’escombratge (SEM) amb un Sputter Coater per a l’observació de nanopartícules en la seua caracterització. Comptador Coulter per a determinar la grandària de les partícules i la distribució de les micropartícules. Calorimetria d’escombratge diferencial per a caracteritzar les nanopartícules. Dispersió dinàmica de la llum per a determinar els radis hidrodinàmics de les partícules.
Diferents tècniques disponibles en el laboratori GIITEX:
- Microscopi Zeiss: Observació de fibres, filaments i teixits a nivell microestructural; anàlisi de morfologia superficial.
- Lupa binocular: Inspecció visual de teixits, fils i mostres per a control de defectes o estructura.
- Cambra per a lupa/microscopi: Captura digital d’imatges microscòpiques per a documentació i anàlisi de resultats.
- Dinamòmetre Zwick: Mesurament de resistència a la tracció, elongació i propietats mecàniques de fils i teixits.
- Bobinadora: Preparació de bobines uniformes per a assajos o processos de laboratori.
- Sensor de radiació UV: Mesurament d’exposició o degradació de materials enfront de radiació ultraviolada.
- Sensor d’ions: Determinació de concentració iònica en banys de tintura o acabats.
- Màquina de cosir d’arrossegament senzill: Assajos de costura o confecció experimental de prototips tèxtils.
- Calorimetria diferencial d’escombratge (DSC) Mettler Toledo: Anàlisi tèrmica per a determinar transicions (fusió, cristal·lització, Tg) en polímers i fibres.
- Calorímetre Büchi: Mesurament de reaccions exotèrmiques o endotèrmiques en processos d’acabat o tintura.
- Linitest: Avaluació de solidesa del color a la rentada en condicions controlades.
- Crockmeter: Assaig de solidesa del color al frec (sec i humit).
- Planxa de transferència: Aplicació d’acabats o estampació per transferència tèrmica.
- Comptador de partícules (Coulter Counter): Quantificació de microfibres o partícules alliberades per materials tèxtils.
- Microscopi electrònic de rastreig (SEM Phenom): Anàlisi de la superfície i morfologia de fibres i recobriments a alta resolució.
- Emulsionador IKA: Preparació d’emulsions o dispersions per a formulacions d’acabats o recobriments.
- Viscosímetre: Mesurament de la viscositat de pastes, dispersions o banys tèxtils.
- Estufa de condicionar: Assecat i condicionament de mostres abans d’assajos.
- Double Sorter (Keisokki): Classificació de fibres per longitud.
- Pressley Tester (Keisokki): Mesurament de la tenacitat de fibres individuals.
- Asp i quadrants: Mesurament de títols i preparació de madeixes per a assajos.
- Mextex i balança: Determinació de títols i pesos en fibres, fils i teixits.
- Torsiòmetre: Mesurament de torsió en fils.
- Regularímetro: Avaluació de la uniformitat del fil.
- Micronaire: Mesurament de la finor i maduresa de fibres de cotó.
- Espectrofotòmetre de líquids: Mesurament del color en dissolucions o banys de tintura.
- Espectrofotòmetre de sòlids Minolta: Mesurament del color en substrats tèxtils sòlids.
- Planxa calefactora: Calfament controlat de mostres per a assajos o tractaments.
- Tin control obert / Pad-Therm / Fulard TEPA: Equips per a impregnació i termofijado d’acabats o tintures.
- Vaporitzador vertical: Fixació de colorants reactius o dispersos mitjançant vapor.
- Llavadora de laboratori: Assajos de solidesa i comportament a la rentada.
- Mesa d’estampació plana i rotatòria: Desenvolupament de mostres d’estampació tèxtil manual o semiautomàtica.
- Agitadors mecànics i magnètics: Preparació de dissolucions i formulacions homogènies.
- pHmetres: Control del pH en processos de tintura, acabat o rentada.
- Traçador d’estampació digital: Impressió digital de motius tèxtils per a prototipatge o validació de tintes.
- Soxhlet: Extracció de components solubles (grasses, pigments, residus) en fibres o teixits.
- Mecanisme per a consolidat químic de no teixits: Producció de no teixits mitjançant unió química o adhesiva.
- Sistema de tamisatge de partícules: Classificació granulomètrica de pigments o càrregues.
- Cambra termocrómica: Avaluació de materials amb resposta tèrmica o colorimètrica a la calor.
- Electrospinning (Bioinicia) amb coextrusión: Producció de nanofibras monocomponente o bicapa per a teixits funcionals.
- Equip de resistència a la columna d’aigua: Assaig d’impermeabilitat en teixits tècnics.
- Sistema de mesurament de rigidesa a la flexió (Laboquim): Determinació de la rigidesa i flexibilitat de teixits.
- Perspirometer: Assaig de solidesa del color a la suor.
- Permetest: Mesurament de transpirabilitat i resistència tèrmica de teixits.
- Carda per a formació de vel: Preparació de vels de fibres per a processos de filatura o no teixits.
Diferents tècniques disponibles en el Servei de Microscòpia de la UPV:
• Microscòpia electrònica d’escombratge per emissió de camp d’alta resolució (HRFESEM) i raigs X dispersius en energia (EDX).
• Microscòpia electrònica d’escombratge per emissió de camp amb feix iònic enfocat (FIB-FESEM).
• Microscòpia electrònica de transmissió per emissió de camp (FETEM).
• La microscòpia de força atòmica (AFM) per a caracteritzar la rugositat i la topografia dels diferents recobriments
• La microscòpia de raigs X (XRM) s’utilitzarà per a caracteritzar els diferents elèctrodes 3D utilitzant tomografia per raigs X, la qual cosa ens permet conèixer l’estat dels elèctrodes 3D sense destruir-los.