Declaració d’equivalència dels títols estrangers de Doctor per la UPV

El Reial decret 889/2022, de 18 d’octubre, estableix els requisits i el procediment per a l’equivalència dels títols estrangers d’educació superior al nivell acadèmic de Doctor. Aquesta mateixa norma concreta que correspon a les pròpies universitats la declaració d’equivalència, així com determinar l’òrgan competent per a declarar l’equivalència, així com el procediment per a l’obtenció de la declaració d’equivalència.

La Comissió Permanent del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat, en reunió de data 2 d’abril de 2025, ha resolt aprovar el procediment a seguir a la Universitat Politècnica de València, conforme al següent:

Consideracions generals
El títol estranger que haguera sigut ja declarat equivalent no podrà ser sotmès a nou tràmit de declaració d’equivalència en una altra universitat. No obstant això, quan la declaració d’equivalència siga denegada, la persona interessada podrà iniciar un nou expedient en una universitat espanyola diferent.

La declaració d’equivalència al nivell acadèmic de Doctora o Doctor no implica, en cap cas, l’homologació, declaració d’equivalència o reconeixement d’un altre o altres títols estrangers dels quals estiga en possessió la persona interessada, ni el reconeixement a Espanya a nivell diferent al de Doctora o Doctor.

Sol·licitud
El procés de “Sol·licitud de declaració d’equivalència a nivell acadèmic de Doctor” portarà aparellat el pagament d’una taxa de 166,89 €.

S’aconsella que, com a pas previ a la presentació de la sol·licitud, es contacte amb l’Escola de Doctorat d’aquesta universitat a través de correu electrònic ( escueladoctorado@upv.es), per a exposar el seu cas i demanar indicacions per a l’abonament de la taxa de sol·licitud esmentada abans.

Una vegada pagada les taxa, la persona interessada haurà de presentar la sol·licitud, al costat de la documentació completa, a través del Registre d’Entrada de la UPV, bé físicament o a través de la seua seu electrònica, per a iniciar el procediment d’estudi i resolució.

Documentació a acompanyar

Opció A: Per a títols de Doctor/a de països membres de l’Espai Europeu d’Educació Superior amb SET o justificant EQF8

  1. Acreditació del pagament de la taxa de sol·licitud (contacta amb escueladoctorado@upv.es)
  2. Memòria explicativa de la tesi segons model, on consten un resum de la mateixa i tots els detalls de la producció científica derivada de la tesi doctoral (publicacions, patents, participació en exposicions, etc.)
  3. Còpia del Passaport o Document d’Identitat del sol·licitant
  4. Còpia del títol la declaració d’equivalència del qual se sol·licita
  5. Exemplar de la tesi o indicació del repositori públic o lloc web on està publicada la tesi doctoral
  6. Suplement Europeu al títol de Doctor o certificat de la universitat que expedeix el títol confirmant que el títol de doctor té reconegut el nivell 8 del Marc Europeu de Qualificacions ( EQF-European Qualifications Framework) (*)
(*) En cas de no poder aportar aquest document s'haurà d'aportar la documentació completa detallada per a l'opció B

Opció B: Per a altres títols de Doctor/a

  1. Acreditació del pagament de la taxa de sol·licitud (contacta amb escueladoctorado@upv.es)
  2. Memòria explicativa de la tesi segons model, on consten un resum de la mateixa i tots els detalls de la producció científica derivada de la tesi doctoral (publicacions, patents, participació en exposicions, etc.)
  3. Còpia del Passaport o Document d’Identitat del sol·licitant
  4. Còpia del títol la declaració d’equivalència del qual se sol·licita
  5. Còpia dels títols* que li van donar accés a l’obtenció del qual se sol·licita la declaració d’equivalència.
  6. Còpia dels expedients acadèmics de les titulacions presentades (tant de doctorat com de les anteriors), havent de constar en aquestes, la duració oficial, en anys acadèmics, del pla d’estudis seguit, així com les assignatures cursades i la càrrega horària de cadascuna d’elles.
  7. Còpies de les contribucions derivades de la tesi (Publicació en revistes, llibres o congressos, patents, participació en exposicions, comissariat, …)
  8. Exemplar de la tesi o indicació del repositori públic o lloc web on estiga publicada la tesi doctoral
  9. Curriculum vitae

IMPORTANT:
S’admetrà la documentació (títols, expedients, tesis), en castellà, valencià o anglès. Per a la resta d’idiomes, consultar amb l’Escola de Doctorat ( escueladoctorado@upv.es) sobre la necessitat d’aportar traducció oficial.
Els títols de doctor obtinguts en països externs a l’EEES, hauran d’estar legalitzats. Més informació sobre legalització de documents.
La persona sol·licitant es responsabilitza de la veracitat dels documents aportats, i es compromet a provar documentalment la veracitat de la documentació aportada en el cas que així se sol·licite.

Informes
Per als títols de Doctor/a de països membres de l’Espai Europeu d’Educació Superior que aporten el Suplement Europeu al títol de Doctor o certificat de la universitat que expedeix el títol confirmant que el títol de doctor té reconegut el nivell 8 del Marc Europeu de Qualificacions:

  • L’Escola de Doctorat comprovarà la documentació aportada
  • La Comissió Permanent del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat estudiarà la sol·licitud i emetrà l’informe corresponent
  • El Rector resoldrà la sol·licitud de declaració d’equivalència tenint en compte l’informe emès per la Comissió Permanent
  • En cas de resolució favorable, la unitat de títols del servei d’alumnat d’UPV emetrà un certificat de declaració d’equivalència de títol de doctor.

Per a altres títols de doctor:

  • L’Escola de Doctorat comprovarà la documentació aportada
  • L’Escola de Doctorat informarà de l’equivalència quant a títols d’accés, duració dels estudis i nivell acadèmic.
  • En funció de la producció científica derivada de la tesi, es podrà sol·licitar informe a un comitè d’experts, que tindrà en compte, a més del propi treball de recerca, aspectes acadèmics, com les activitats formatives desenvolupades durant el desenvolupament de la tesi i les contribucions derivades d’aquesta.
  • La Comissió Permanent del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat estudiarà la sol·licitud i, tenint en compte els informes de l’Escola de Doctorat i, en el seu cas, el de la Comissió d’Experts, emetrà l’informe corresponent
  • El Rector resoldrà la sol·licitud de declaració d’equivalència tenint en compte l’informe emès per la Comissió Permanent
  • En cas de resolució favorable, la unitat de títols del servei d’alumnat d’UPV emetrà un certificat de declaració d’equivalència de títol de doctor.

Certificació i notificacions
La concessió de la declaració d’equivalència s’acreditarà mitjançant el corresponent certificat de declaració d’equivalència expedit per la universitat que l’atorgue i en ell es farà constar el títol estranger posseït per la persona interessada i la universitat de procedència. Amb caràcter previ a la seua expedició, la universitat ho comunicarà a l’òrgan competent de la Secretaria General d’Universitats, a l’efecte de la seua inscripció en la secció especial del Registre Nacional de Titulats Universitaris Oficials.

El termini màxim per a notificar la resolució d’aquest procediment serà de sis mesos comptats des de la data en què haja sigut presentada la sol·licitud de declaració d’equivalència en el Registre General de la UPV i aportada la documentació requerida, en el seu cas, al sol·licitant.

Models