Alternativa a l'eix Madrid-Barcelona

L'U-Ranking certifica la UPV com una de les cinc millors universitats d'Espanya i reconeix el seu lideratge nacional a nivell docent

[ 26/06/2023 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és una de les cinc millors universitats d'Espanya. Així ho corrobora l'onzena edició de l'U-Ranking, que classifica el sistema universitari nacional en funció dels resultats de les activitats docents, d'investigació i d'innovació de les institucions.

En la seua actualització més recent, el rànquing elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) situa la UPV en el quart lloc de la classificació general, empatada amb la Universitat Autònoma de Barcelona, i com única alternativa a l'eix Madrid-Barcelona present en els cinc primers llocs nacionals.

Referent estatal a nivell docent en un rànquing que analitza prop del 98% del sistema universitari espanyol

Així mateix, l’U-Ranking assenyala la institució que actualment dirigeix José E. Capilla com a referència nacional en l'àmbit de la docència, i dins de les 10 primeres posicions en tots els resultats globals, de docència i de recerca i innovació.

La present edició de l'U-Ranking compara més de 3.600 graus oficials de 71 universitats espanyoles (48 públiques i 23 privades), que engloben per tant al voltant del 98% del sistema universitari espanyol.

La UPV, reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La classificació realitzada per l’U-Ranking manté la línia d'alta valoració de la UPV, institució reconeguda no sols a nivell estatal, sinó també per tots els rànquings internacionals de primer nivell.

No en va, en l’edició més recent, l'Academic Ranking of World Universities (ARWU, popularment conegut com el rànquing de Xangai), va qualificar la UPV com la millor politècnica d'Espanya, a més d'incloure-la, per 18è any consecutiu, entre les 500 millors universitats del món.

Així mateix, l'última publicació realitzada fins a la data del QS World University Rankings (juny del 2022), va incloure la UPV dins dels 400 primers llocs del món, i l‘assenyala, a més, com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

A més, la setmana passada, Times Higher Education (THE) va reconèixer la UPV com una de les 200 universitats amb major impacte social i econòmic del món en els 2023 THE University Impact Rankings, on destaca com la 7a millor universitat del planeta en l'ODS 8 (Treball decent i creixement econòmic), la 20a en l'ODS 13 (Acció pel clima) i la 45a en l'ODS 4 (Educació de qualitat).

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries