QS Best Student Cities Ranking

València, entre les 100 millors ciutats del món per a estudiar educació superior

[ 07/07/2022 ]

València és una de les cent millors ciutats del món per a estudiar un títol universitari. Així ho assegura l'última edició del QS Best Student Cities Ranking, publicat per Quacquarelli Symonds (QS), empresa britànica responsable d'un dels tres indicadors més prestigiosos del món (juntament amb ARWU i THE).

En concret, la capital valenciana ocupa el lloc 87 en la classificació general, on destaca a més com la 46a ciutat més assequible per a viure i estudiar educació superior, i la 54a més desitjada per l’estudiantat universitari.

Segons QS, València sobreïx pels edificis històrics, monuments, restaurants i cafès, el seu estupend transport públic i les seues increïbles platges. Coneguda a nivell mundial per la paella, la fideuada i les tapes (“els estudiants mai se n'aniran famolencs al llit”, diu textualment el rànquing), la ciutat resulta un 12% més assequible que Madrid.

Entre els atractius valencians, QS cita les Falles, la Ciutat de les Arts i les Ciències, la Tomatina i el Festival de Benicàssim, i subratlla que és la tercera economia del país, amb importants sectors com el comerç, el turisme, les tecnologies de la informació, l'enginyeria, les finances i la salut.

La UPV, referència dins de la ciutat

Però, per damunt de tot, QS destaca de la ciutat les dues principals universitats, la Universitat Politècnica de València (UPV), la qual certifica com una de les 400 millors universitats del món, i la Universitat de València (UV), que inclou dins de les 600 millors.

En aquest sentit, a més de valorar la UPV dins dels 10 primers llocs nacionals i número u de la Comunitat Valenciana, QS destaca la institució actualment dirigida per José E. Capilla en un total de 19 disciplines; l’assenyala com la millor universitat d'Espanya i la 41a del món per a estudiar Agricultura i Ciències Forestals, i la situa en el lloc 150 mundial en fins a set matèries.

Avalada per tots els rànquings internacionals de primer nivell

A més del reconeixement de QS, també els altres dos principals rànquings internacionals de l'àmbit, ARWU (popularment conegut com el rànquing de Xangai) i THE avalen la qualitat docent de la UPV.

No en va, en l’edició més recent, Times Higher Education (THE) reconeix la UPV com una de les 300 universitats amb major impacte social i econòmic del món, i la inclou dins de les 100 millors en qualitat educativa, innovació i infraestructures, i producció i consum responsables.

Així mateix, no pot deixar d'assenyalar-se que ARWU, considerat el rànquing d'universitats més prestigiós a nivell internacional, destaca la UPV com la millor politècnica d'Espanya i la inclou, per 17è any consecutiu, en la seua classificació global de les 500 universitats més importants del món.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera