Rànquing de la SEDEA

Silvia Domene Camarasa, titulada per la Universitat Politècnica de València, és una de les millors graduades d'Espanya en Arquitectura

[ 01/07/2021 ]

Silvia Domene Camarasa (Villena, 26 anys) és una de les millors graduades d'Espanya en Arquitectura, segons el rànquing elaborat per la Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica (SEDEA), en el qual figura en tercera posició en la seua àrea d'estudis.

Silvia va decidir estudiar el Grau en Fonaments d'Arquitectura de la UPV perquè l'atreia la doble dimensió, artística i tècnica: “Hi intervenen moltes disciplines, com història, art, dibuix, construcció, estructures… vaig intuir que m’agradaria aquella combinació, sempre amb una base social important”.

Les seues notes durant la carrera confirmen l'encertat de la decisió; va obtenir el Premi al Millor Expedient UPV en tots els cursos de primer a quart i el del Millor Expedient del seu Grau, en la promoció 2013-2018. “Són guardons que agraïsc molt i han suposat l'afirmació que anava per bon camí”. A més, va aconseguir una beca del Servei Alemany d'Intercanvi Acadèmic per a realitzar una estada a Berlín orientada a l'estudi de la llengua alemanya i una beca de col·laboració del Ministeri d'Educació per a participar en un projecte de recerca a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA).

Relacions que marquen

El que més valora Silvia de la seua activitat universitària és la vida al campus. “És l'escenari on succeeixen molts dels records que conserve d'aquesta època estudiant. Per exemple: estades a la biblioteca fins ben tard, dinars a la terrassa de l'Escola o, fins i tot, les classes d'esport a les quals anava amb les meues amigues”.

Les relacions amb el professorat són un altre dels aspectes rellevants de la seua formació, “especialment, en les assignatures anuals que tenim, ja que donen ocasió d’establir un tracte més pròxim”. Quan se li demana que destaque un/a docent, assenyala Débora Domingo Calabuig, professora de Projectes Arquitectònics, “una gran professional amb la qual vaig col·laborar en un projecte d'investigació gràcies a una beca del Ministeri; amb ella em vaig aproximar al món de la investigació. Al final, són aquestes activitats fora de l'educació reglada les que deixen empremta”.

Per part seua, Débora Domingo recorda Silvia com “una estudiant brillantíssima. Absolutament discreta, amiga de tots i de tracte excel·lent, cada vegada que dialogaves amb ella, descobries que sota la seua tendresa hi havia un caràcter inquiet, reflexiu i àvid de coneixement. És, sens dubte, una persona amb un potencial altíssim per a plantejar-se nous reptes i aconseguir-los, tot això embolcallat en una aparença de tranquil·litat i seguretat en si mateixa”.

Oportunitats a la UPV

“A nivell formatiu, a més de l'aprenentatge reglat que ofereix la UPV, he viscut múltiples experiències en aquesta Universitat”, explica la jove arquitecta Silvia Domene. “Per exemple, gràcies a una beca de pràctiques del Santander que coordinava la UPV, vaig començar a fer pràctiques a l'estudi d'arquitectura en el qual, una vegada graduada, col·labore actualment”.

Silvia afirma que, si haguera de tornar a estudiar, “sens dubte, triaria la Universitat Politècnica de València”: “Els mitjans, les instal·lacions i els recursos amb els quals compta, tant materials com humans, considere que són molt bons. L'oferta formativa és molt àmplia i les activitats transversals que sorgeixen a la UPV és un dels punts forts d'aquest campus, que està molt viu”.

Màster, pràctiques i professió

Després de finalitzar el grau, Silvia va continuar formant-se amb el Màster Universitari en Arquitectura de la UPV. En l'àmbit laboral, va realitzar pràctiques a l'Estudi d'Arquitectura Corell, Monfort, Palacio i Magraner Arquitectes, gràcies a una beca del Santander i, en finalitzar el màster, va obtenir una altra beca formativa en la Fundació Arquia. “Va ser una experiència molt enriquidora amb la qual vaig poder arrimar-me al món de la gestió cultural i aprendre de l'arquitectura des de la perspectiva més cultural”, assenyala. També va realitzar pràctiques en l'empresa constructora GESTASER Obras y Servicios, a Villena, on va continuar aprenent “des d'un punt de vista més tècnic, que em va fer possible descobrir la realitat constructiva de l'arquitectura”.

En l'actualitat treballa a València, on col·labora amb l'estudi d'arquitectura en el qual va realitzar les primeres pràctiques, en projectes d'arquitectura i urbanisme. I en el futur? “Em plantege continuar aprenent i formant-me, per anar guanyant eines amb les quals exercir la professió i continuar creixent personalment i professionalment”.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial