Rànquing de la SEDEA

La graduada per la UPV Pilar Matías Gallego és la número dos d'Espanya en la branca de Belles Arts segons la llista d'excel·lència

[ 22/06/2021 ]

No ho dubta. Si tornara a tenir 18 anys, tornaria a triar la Universitat Politècnica de València per a estudiar “perquè el professorat, el campus i la ciutat són excel·lents”. És l'opinió de Pilar Matías Gallego, eivissenca de 25 anys graduada en Belles Arts que ocupa el número dos d'Espanya en el rànquing de la Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica (SEDEA).

Del seu pas per la Facultat de Belles Arts de la UPV destaca la possibilitat d'especialització en els últims anys del grau. “En el meu cas, gràcies a les bones notes, sempre vaig poder triar les assignatures optatives que vaig voler”. I així es va especialitzar en Dibuix i Pintura. “Tinc molt bons records de les classes de Pepe Galindo, qui em va ensenyar a pintar en el primer any del grau i amb qui vaig repetir l'optativa del quart curs Pintura i Expressió. Sempre transmetia el seu amor per la pintura i t'animava a millorar constantment”, assegura Pilar Matías, que també recorda “amb molt d'afecte les classes de Felicia Puerta, amb qui vam estar donant tallers de pintura a l'entitat Sant Joan de Déu, a través de l'aprenentatge servei, amb les seues corresponents exposicions col·lectives”.

Amb temps per al voluntariat

I per a la professora del Departament de Dibuix de la UPV Felicia Puerta, Pilar va ser una alumna que no va passar desapercebuda. “Em recorde molt d'ella, a part de com a bona estudiant, per la seua participació en dos projectes de voluntariat. Va fer un treball doble, participant molt activament en els tallers d'art de persones sense llar, i un altre per al Grup Martes , format per persones en reinserció després d'alguna addicció. Vam produir coixins per a vendre i recaptar diners per a l'organització. Pilar va proposar un tema amb perspectiva de gènere en el qual treballàrem totes. Va ser molt madura, va treballar i va aportar molt. Destacava per la seua maduresa i professionalitat”, recorda la professora.

Pilar Matías va aprofitar a fons el seu pas per la UPV i va formar part de la Delegació d'Alumnes. A més, va esprémer totes les possibilitats de formació de la Universitat: l'ICE, el SIO, IDEES UPV, el Centre de Llengües i el Servei d'Esports. ”He gaudit d'un gran campus amb tots els serveis i instal·lacions, com la Biblioteca, el gimnàs, la piscina, el centre mèdic, les cafeteries, etc.”

Projectes de futur

Assegura que la Universitat “ha influït en la meua vida professional positivament. Gràcies als meus estudis estic formada en diferents disciplines, com la fotografia, el disseny, la publicitat i el maneig de xarxes socials, a més de la pintura i l'escultura”. Actualment treballa a Eivissa “en diferents projectes i prepare futures exposicions. Ho compagine fent classes particulars de dibuix i pintura”.

A mitjà termini els seus plans són “tornar a la UPV per a cursar el Màster Universitari en Producció Artística, i continuar la meua formació als Estats Units o a Europa per a acabar a Eivissa”. La seua intenció, en el futur, és obrir la seua pròpia acadèmia o galeria d'art.

Anima a l'alumnat a “presentar-se al Rànquing de la SEDEA (Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica). Haver quedat entre les millors estudiants del país et permet optar a nombroses beques amb el suport que t'ofereix aquesta organització i és una oportunitat que no pots perdre".

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera