Especial Hyperloop - 6

Les ocasions cal caçar-les al vol. Compartir coneixements entre els millors farà que el transport del futur arribe abans

[ 21/07/2018 ]

Dia d'aturada. Sobretot del subsistema energètic. Els advisors aconsellen l'equip que no se sotmeta a més proves d'aquest tipus fins que no resolga el problema amb les bateries. És el moment "Tracta d'engegar-lo, Déu meu!" que ja van viure Luis Moya i Carlos Sainz el 1998, quan el Toyota Corolla els va deixar tirats a mig quilòmetre de la línia d'arribada. A 500 metres del seu tercer títol del mundial de ral·lis.

Els alumnes d'Hyperloop UPV, no obstant això, no es deixen portar pels laments o la impotència. En lloc de quedar-se de braços encreuats, es dediquen a completar un altre tipus de tests. Hi ha per a no avorrir-se. Fins a 125 mesuraments i validacions que els equips han de passar satisfactòriament abans d'arribar al tub de buit. Déu n'hi do! Els valencians n'han intentat 66, dels quals 50 s'han salvat amb èxit i 16 encara es resisteixen. De segur que hi ha oposicions a notaries més lleugeres.

A dues jornades del final, aquest resultat els situa a la meitat de la taula. Empatats en punts amb els alemanys d'HyperPodX, els japonesos de Keio Alpha i els californians de Santa Barbara (UCSB Hyperloop). Lluny dels dos equips destacats: els suïssos de l'École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFLoop) i els alemanys de la Universitat Tècnica de Munic (WARR Hyperloop). I molt per davant de les universitats de Colorado, Texas a Austin o Califòrnia-Berkeley, que ocupen el fanalet roig. En definitiva, entre els deu millors del món.

La situació, ara mateix, recorda el mundial del Japó del 2006, quan l'estrella Pau Gasol va caure lesionat contra l'Argentina i la selecció va haver d'afrontar un partit històric sense la seua peça clau. I, contra tot pronòstic, aquesta baixa transcendental va servir perquè els jugadors tiraren d'orgull, es rebel·laren contra l'adversitat i la història tinguera un final feliç. No hi ha triomf sense sacrifici. I, llavors com ara, el resultat va tenir molt a veure amb la cohesió del grup.

Quid pro quo

Les ocasions cal caçar-les al vol. En un tres i no res, sorgeix un aspecte que trenca el tedi. A l'equip de Swissloop li fallà el sistema de controladors durant la prova de buit i els alumnes de la UPV s'acostaren ràpids a cedir-los un de recanvi. Aquest préstec augmenta les possibilitats que els suïssos superen les proves a temps i puguen accedir al tub el diumenge. A canvi, els de Swissloop prometen compartir la telemetria de la carrera amb els alumnes de la UPV, unes dades que són d'enorme valor per a les competicions següents.

Les normes de la Hyperloop Pod Competition no impedeixen l'intercanvi de favors entre equips. Entre altres, perquè el simple fet que dos grups es coordinen no suposa necessàriament que junts milloren el que poden fer cadascun per separat. Malgrat tot, Elon Musk deu pensar que val la pena intentar-ho. És fàcil conjecturar que compartir coneixements entre els millors farà que el transport del futur arribe abans. Avant, doncs, amb la competició cooperativa. Com va dir el gat a Alicia al País de les Meravelles: "sempre arribaràs a algun lloc, si camines prou".

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom