Especial Hyperloop - 3

No hi ha un clar preferit en aquest punt de la competició. Tots els equips tenen alguna prova completada definitivament i algunes parcialment superades

[ 18/07/2018 ]

A la platja de Redondo de la ciutat de Los Angeles, hi ha un local de submarinisme i surf, obert de dilluns a diumenge. La tenda fa 60 anys que proporciona als aventurers del Pacífic planxes de surf, vestits de neoprè, samarretes hawaianes i tot tipus de material per a la pràctica del busseig. Els clients responen al prototip de surfista de Califòrnia: homes, d'estil eclèctic i lliure, sense presses ni lligams. Però, des de fa uns dies, també visita l'establiment un altre tipus d'usuaris completament diferents.

Són els membres d'Hyperloop UPV que, en parelles o trios, s'acosten al lloc a emplenar la botella d'aire comprimit amb la qual supervisen a cada pas les vàlvules del circuit per a comprovar possibles fugues. I és que, després del contratemps d'ahir, l'equip no vol més ensurts, i per això verifica insistentment cada component de la maquinària. La peça danyada ha sigut correctament substituïda i l'advisor ha quedat plenament convençut que funciona correctament.

A conseqüència del canvi, els alumnes han recalculat la pressió màxima que podrà suportar la nova vàlvula, a fi de conjecturar el pitjor escenari possible. I, així, el nou sistema de guiatge (dissenyat, simulat i construït en l'atrafegada matinada del dilluns al dimarts amb els mitjans disponibles) ha obtingut el vistiplau general, de manera que es troba en un estat òptim per a salvar els tests mecànics d'avui.

Com els 12 treballs d'Hèrcules

La llarga seqüència de successives avaluacions a les quals la Hyperloop Pod Competition sotmet els seus participants s'assembla, per la seua complexitat, a la mitològica cadena de treballs que l'Oracle va encomanar Hèrcules per expiar el seu crim. Aconseguir la pell del lleó de Nemea, capturar el senglar d'Erimant, netejar els estables d'Augies, processar les dades de telemetria, verificar el control remot, sotmetre al banc de proves el dispositiu principal i secundari de frenada... tot es torna tempestuós en els moments claus.

Però ahir la competició va ser més benèvola per a l'equip Hyperloop UPV. I és que el subsistema d'aviònica va aconseguir superar el test preliminar de la màquina d'estats, és a dir, l'estructura del programa o lògica que controla el que realitza el prototip a cada moment. I això que la integració de sistemes no és, ni molt menys, una tasca fàcil. Amb aquest vistiplau previ, avui podran culminar la totalitat de la prova davant el jurat.

A nivell global, es pot dir que no hi ha un clar preferit en aquest punt de la competició. Tots els equips es troben en una situació similar a Hyperloop UPV: amb alguna prova completada definitivament i altres parcialment superades.

Això sí, a nivell personal, la relació entre les universitats està sent molt bona. La UPV ha fet bona lliga especialment amb l'equip alemany de l'HyperPodX, els seus veïns de box. Deu ser per l'aroma de surf, i les seues referències al sol, l'arena i les carreres de cotxes trucats. O deu ser per l'empatia que genera estar passant, en paral·lel, els mateixos treballs heroics. El cas és que les aventures estan fetes per a esprémer-les en bona companyia.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom