Especial Hyperloop - 1

El jurat, compost per personal enginyer de SpaceX, Tesla i The Boring Company, rep la visita d'Hyperloop UPV i examina per primera vegada la seguretat i viabilitat de Valentia

[ 16/07/2018 ]

El dissabte 14 és el dia del retrobament. Les dues meitats de l'equip Hyperloop UPV per fi convergeixen a l'assolellada ciutat del sud de Califòrnia. Fins a Los Angeles volen els membres més ressagats del grup i, allí, es reuneixen amb l'avançada del batalló, que fa ja una setmana que es troba a Merced ultimant el prototip. En total, sumen una trentena d'alumnes de diferents titulacions de la UPV que, en aquesta setmana, compartiran dues cases adjacents, a deu minuts de les instal·lacions de SpaceX.

Els uns i els altres treballen durant tota la nit del dissabte a la porxada de davant dels habitatges, tractant d'acoblar peces i elements d'última hora acabats d'arribar de València. I, al matí del diumenge, parteixen cap a les instal·lacions de SpaceX, on té lloc el tret d'eixida de la Hyperloop Pod Competition III.

El que va davant, va davant. Abans de començar, tots els equips reben una breu xarrada general de seguretat. A continuació, l'organització situa cada universitat al seu estand, i l'alumnat s'encarrega de deixar l'espai habitable per a les següents vuit jornades de competició.

Visites guiades i labors domèstiques

Les normes del certamen indiquen que mai pot haver-hi més de 15 persones treballant alhora en cada box. Així que els membres de la UPV s'alternen els permisos d'entrada segons les necessitats de cada moment. Uns quants privilegiats visiten l'interior de les hermètiques instal·lacions de SpaceX. En uns dies, uns pocs afortunats més podran conèixer el túnel que The Boring Company (propietat també d'Elon Musk) té instal·lat a escassos metres de les d'enginyeria aeroespacial. Mentre, la segona unitat es queda a casa resolent problemes menors i ocupant-se de les labors domèstiques.

Finalment, a la vesprada, el jurat (compost per personal enginyer de SpaceX, Tesla i The Boring Company) examina per primera vegada la seguretat i viabilitat de Valentia, el prototip espanyol. I el pod causa molt bona impressió. Queden per resoldre algunes qüestions pendents (els tests de validació són extremadament exigents), que l'equip solucionarà durant la nit i matinada californianes, ja al taller improvisat al jardí de les cases.

En qualsevol cas, l'objectiu del dia s'ha aconseguit i l'equip Hyperloop UPV se'n va al llit esgotat i feliç, amb les primeres caselles verdes al seu abast. Fi del primer dia. Bona nit, Califòrnia. Bon dia, Espanya.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC