Especial Hyperloop - 0

L'equip de la UPV munta el seu prototip als locals cedits per la multinacional Borrell a la seu de Merced, Califòrnia

[ 13/07/2018 ]

Bona part de la trentena d'alumnes que componen l'equip d'Hyperloop UPV ja es troben als EUA preparant-se per a la 2018 SpaceX Hyperloop Pod Competition, que arrancarà el diumenge 15. De moment, tenen la caserna general a Merced, una localitat de menys de 100.000 habitants a la vall de San Joaquín (Califòrnia). Allí disposen d'un hangar on preparar el prototip Valentia i posar-lo a punt. Les instal·lacions són part del complex que la multinacional Borrell té als EUA i que han cedit temporalment a l'equip valencià.

El dilluns 16, el grup al complet es traslladarà al pàrquing de la Prairie Avenue de Los Angeles, a tan sols una milla de distància de la seu central de SpaceX. El lloc, buidat de vehicles, es cobrirà de carpes per a allotjar les 18 universitats de tot el món que han arribat a aquesta gran final. Allí estaran, entre altres, l'equip més ràpid del 2017 (el de la Universitat Tècnica de Munic) i altres seriosos aspirants al triomf, com els de la Universitat de Delft; l'ETH de Zuric, Lausana; la Universitat de Texas a Austin; la Universitat de Califòrnia (Berkeley), o la Universitat de Washington.

Objectiu: aconseguir la màxima velocitat

En aquesta edició, la competició cerca aconseguir la màxima velocitat en un tub al buit d'una milla de distància. Abans, els prototips hauran de passar una exigent sèrie de validacions: la inspecció estructural (la més senzilla), l'assaig funcional, el test mecànic en rail, la prova de buit, el test de navegació, el test de diagrama d'estat, la prova en rail extern i, finalment, l'assaig en el tub a pressió atmosfèrica.

Només les universitats que, durant la setmana, superen tots els exàmens i tests i que reben l'aprovació del jurat aconseguiran veure el seu prototip dins del tub Hyperloop que SpaceX té construït a l'avinguda Jack Northrop. Serà el diumenge 22, sota l'atenta mirada de mitjans de comunicació arribats dels cinc continents.

L'equip de la UPV confia d'arribar fins a allí amb possibilitats. El seu prototip Valentia és quatre vegades més potent que el seu antecessor, l'Atlantic II, un pod que es va posicionar entre els 10 millors en la final de l'any anterior. Javier Arroyo, el capità d'Hyperloop UPV, assegura que enguany aspiren al primer lloc, i calcula que el seu prototip (fet a escala per a un passatger o passatgera de tren) pot superar els 400 km/h. És un repte molt complicat a causa de la curta longitud de la pista, amb la dificultat afegida que el pod ha de frenar de manera autònoma en condicions de seguretat abans del final.

Dia a dia, anirem explicant els progressos d'aquest equip de la UPV de Generació Espontània i la seua gran aventura americana. Presta atenció a www.upv.es, els canals socials d'Hyperloop UPV (TW, FB, LI, YT i IG) i els nostres canals en Twitter, Instagram i Facebook.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC