Services Provided

Regulations

Courses and other Training

Exams for Accreditation

Vols fer-nos una consulta?

Self-Learning

Promotion Activities

Support to teaching and research staff

Financial Aid

Consultancy and Translations

Online Resources

Sociolinguistic Data

Commemoració Estatut d’Autonomia

07/02/24
News
El 22 i 23 de març tindrà lloc XXVII Jornada de Sociolingüística d’Alcoi al Campus d’Alcoi de la UPV

El tema d’aquesta edició és “El plurilingüisme a Europa. Reptes i oportunitats”

La UPV, juntament amb altres entitats, organitza el 22 i 23 de març la XXVII Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, que enguany porta com a subtítol “El plurilingüisme a Europa. Reptes i oportunitats”.

La Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, que des del 2002 té lloc al Campus d’Alcoi de la UPV, tracta cada any un tema relacionat amb la sociolingüística i és una fita de referència en el camp de la reflexió i el debat sobre l’ús del valencià i les altres llengües en els diversos àmbits i situacions socials i territorials.

En l’edició de 2024, la Jornada tractarà els reptes i les oportunitats del plurilingüisme a Europa, a partir del coneixement de diversos aspectes: models i experiències reeixides de política lingüística als estats, aplicacions en l’ensenyament de llengües i relació entre nacionalismes i llengües. La Jornada també vol debatre sobre l’estat de les llengües minoritàries en la conjuntura actual en què es proposa un canvi estructural de l’ús de les llengües a les institucions europees.

En el programa s’inclouen intervencions amb ponents del món universitari estatal i europeu, com Fernando Ramallo, de la Universitat de Vigo; Daniel Cetrà, de la Universitat de Barcelona; Vicenta Tasa, de la Universitat de València i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua; Vicent Climent-Ferrando, de la Universitat Pompeu Fabra; Alina Mihaela Chezan, de la Universitat de València; Sinèad Giblin, del Loreto College Foxrock de Dublín (Irlanda), i Vanessa Denon, de l’Atheneum Geraardsbergen (Bèlgica).

També hi haurà dues activitats complementàries, relacionades amb dues persones capdavanteres en l’ensenyament i la cultura en valencià: una visita guiada a l’exposició “Carme Miquel i Diego, una mestra del país”, i la ruta guiada: “Els espais de l’Ovidi”, amb Jordi Tormo, autor del llibre Ovidi Montllor. Un obrer de la paraula.

El termini d’inscripció finalitza el 20 de març de 2024.

En l’enllaç següent es pot accedir a tota la informació i fer la inscripció: www.sociolinguistica.eu.

En l’enllaç següent es pot consultar el programa: XXVII Jornada de Sociolingüística d’Alcoi

Organitzen
Universitat Politècnica de València, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ajuntament d'Alcoi, Delegació d’Alacant de l’Institut d'Estudis Catalans, CEFIRE de Plurilingüisme, Coordinadora de l’Alcoià i el Comtat pel Valencià, Centre Ovidi Montllor

Col·laboren