GMC Comunitat Valenciana

UPV Investment Club, finalista de la fase autonòmica del Global Management Challenge, la major competició del món d'estratègia i gestió d'empreses basada en simulació

[ 20/01/2020 ]

UPV Investment Club és un dels finalistes del Global Management Challenge (GMC) Comunitat Valenciana, fase local de la major competició d'estratègia i gestió d'empreses, basada en simulació, del món sencer.

L'equip, integrat per Manuel González, Jorge Negre, Tomás Enguídanos i Marc Montalvà, tots estudiants de la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses (FADE) de la Universitat Politècnica de València (UPV), s'enfrontarà a set rivals en la final que, de forma presencial, se celebrarà al febrer, a la Cambra de Comerç d'Alacant.

El vencedor d'aquest esdeveniment viatjarà a Madrid a disputar la fase nacional, i qui la supere, a Lisboa, la pròxima primavera, per a competir en la final internacional, fita ja aconseguida fa dos anys per un altre equip de la UPV, Q. Doha-Paellers, integrat per Joaquín Campos, Javier Ferrero i Iván Alberto Pérez, que eren llavors estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV).

Un triomf incontestable

"Participar en aquest concurs ha suposat un desafiament prou gran per a nosaltres", afirma Manuel González, "perquè suposa posar en pràctica els coneixements adquirits en la carrera".

La competició, desenvolupada en línia, va començar, tal com explica Jorge Negre, facilitant als participants "informació sobre una empresa virtual en un entorn molt competitiu i prou realista. Vam haver de prendre una sèrie de decisions, concretament 77, per a intentar maximitzar els beneficis de la companyia, com si fora real".

El resultat fou una victòria incontestable. Com destaca Tomás Enguídanos, "la puntuació es mesurava per l'acompliment de la inversió, i nosaltres hi vam obtenir un 10%, mentre que la resta van acabar amb acompliments negatius".

Format per unes 100 persones, UPV Investment Club reuneix estudiants amb interessos financers, "i està obert a tota la comunitat universitària", recorda Marc Montalvà.

En la primera edició, a Portugal, l'any 1980, es van enfrontar 124 equips

La primera edició del Global Management Challenge, concurs que simula un mercat real, es va celebrar a Portugal l'any 1980, i hi van participar 124 equips. Aquests equips, formats com a màxim per quatre persones, han d'abordar la gestió d'una empresa en un entorn altament competitiu, enfrontant-se a altres equips que també volen liderar el mercat.

L'objectiu dels participants és obtenir el màxim acompliment de la inversió possible, i per a aconseguir-ho no hi ha una estratègia única, ja que les que són útils en un mercat determinat poden resultar ineficaces en un altre. Als equips participants se'ls proporcionen els comptes anuals, a més d'informació financera i de producció i màrqueting de la seua empresa virtual; després, han de prendre decisions amb diferents variables.

Integrat en Generació Espontània UPV

UPV Investment Club és un dels 40 grups integrats en la plataforma Generació Espontània UPV, un projecte de la institució acadèmica per a ajudar el seu alumnat més competitiu i internacional i fomentar les competències transversals.

Sota aquest paraigua, la UPV desplega un programa de suport institucional a les associacions més actives perquè duguen a terme les seues activitats extracurriculars (participació en concursos internacionals, programes de voluntariat...) i servisquen d'exemple per a la resta d'estudiants.

Entre els projectes més coneguts de Generació Espontània UPV es troben iGEM UPV, vencedors absoluts de la competició de biologia sintètica més important del món; Hyperloop UPV, un equip de referència en el disseny del tren del futur; Azalea UPV, el millor equip espanyol i triplement guardonat en la darrera edició de la Solar Decathlon Europe d'arquitectura sostenible; o l'escuderia Formula Student UPV, que competeix amb èxit des del 2014 en la competició universitària automobilística de major prestigi internacional.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla