FSUPV Team

L'equip de la UPV presenta el divendres 28 de juny l'FSUPV-06, el nou vehicle que ha dissenyat durant aquest curs acadèmic i amb el qual aspira a conquistar les quatre millors competicions de Formula Student

[ 25/06/2019 ]

L'FSUPV Team, l'equip de Formula Student (certamen dirigit a estudiants d'universitats de tot el món que promou l'excel·lència en enginyeria i on l'alumnat dissenya), presenta divendres que ve, 28 de juny, el nou monoplaça FSUPV-06, amb el qual competirà aquest estiu en la baralla per conquistar Europa al llarg de les quatre millors competicions de Formula Student.

La posada de llarg oficial de l'FSUPV-6 es realitzarà a les 17 h al Paranimf de l'edifici del Rectorat (3AD), al campus de Vera de la UPV, amb l'objectiu de revelar el revolucionari disseny del nou prototip. Durant l'acte, organitzat per l'equip de la UPV, format per alumnes i diversos professors, es revelaran totes les novetats del cotxe d'enguany. A la trobada assistiran representants de les diverses entitats col·laboradores, patrocinadores i empreses, a més de l'alumnat i el professorat del projecte que han treballat durant molts mesos per a dissenyar i construir aquest vehicle monoplaça d'alta competició.

Arrapar segons al cronòmetre

L'FSUPV participarà, amb aquest vehicle monoplaça, en diverses competicions de la nova edició del Formula Student, la competició automobilística universitària amb més prestigi en l'àmbit internacional, on cada equip ha de calcular, dissenyar, fabricar i posar a punt per a competir un monoplaça. De fet, aquesta competició compta amb el suport internacional de socis i patrocinadors del món de l'enginyeria i de l'automoció, i amb la participació d'universitats de tot el món.

L'FSUPV-06 és el sisè cotxe amb el qual la UPV competirà en Formula Student. El cotxe és de combustió, i enguany funcionarà amb etanol en lloc de gasolina convencional. El repte de l'equip ha sigut la introducció d'una sèrie de modificacions i innovacions respecte del seu predecessor, l'FSUPV-05, per a aconseguir que el nou vehicle siga més ràpid i tinga un millor rendiment.

Per a assolir aquest objectiu, la reducció de pes ha sigut un factor fonamental per a arrapar segons al cronòmetre. Per a competir pels millors llocs mundials, partint dels cinc primers llocs d'Europa, i revalidar el domini entre els equips nacionals, portem al límit aquest concepte de reducció de pes, substituint metalls com l'acer o l'alumini per peces lleugeres de materials composts o de fabricació additiva.

Formula Student: 120 equips del món competint en vuit proves amb els seus monoplaces

Formula Student és un certamen dirigit a estudiants d'universitats de tot el món que promou l'excel·lència en l'enginyeria, i on els membres dels equips dissenyen, construeixen i desenvolupen un monoplaça.

Aquesta competició posa a prova la capacitat dels equips fora de la pista (atesa l'organització, el pla de viabilitat i el disseny del prototip) i dins d'aquesta (mesurant aspectes fonamentals per a un monoplaça). En l'actualitat, participen més de 120 equips de tot el món.

En total, Formula Student es compon de vuit proves, tres d'aquestes estàtiques (on el cotxe no ix a pista) i les cinc restants, dinàmiques, és a dir, al circuit. Cadascuna aporta punts a la classificació general en funció de la valoració dels jutges o els temps obtinguts sobre l'asfalt.

El 2019 vol participar en les quatre proves més importants d'Europa

Enguany, l'FSUPV té la intenció de participar en les quatre competicions més importants d'Europa: Est, Àustria, Alemanya i Espanya. En cadascuna, "l'objectiu és continuar avançant, demostrant que un equip jove, però ben coordinat, és capaç de conquistar els llocs més alts".

Això no hauria sigut possible "sense el suport rebut per part de la UPV, a la qual volem donar-li les gràcies, així com als patrocinadors, família i amistats", afigen des del **FSUPV, l'escuderia de la Universitat Politècnica de València que competeix en Formula Student des de 2014.

Aquesta temporada, l'equip competirà amb l'FSUPV-06, sisè monoplaça de la història de l'equip, que aspira a millorar uns resultats històrics, com l'extraordinari tercer lloc aconseguit al circuit pioner i de major prestigi de la competició: Michigan. A més, durant el passat estiu, l'equip va ser dècim a Hockenheim Ring (Alemanya) i cinquè a Montmeló. Va finalitzar en totes dues competicions com el millor equip espanyol.

Generació Espontània UPV

FSUPV Team forma part de Generació Espontània UPV, un programa que acull a grups o associacions d'estudiants i els ofereix respatler i suport institucional per a fomentar les activitats extracurriculars que contribuïsquen al seu desenvolupament formatiu o professional.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla