La millor del país

La UPV és l'única politècnica espanyola inclosa en l'ARTU, el rànquing que combina els tres indicadors més prestigiosos del món: Xangai, THE i QS

[ 29/03/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la millor politècnica d'Espanya. Així ho acredita l'última edició de l'Aggregate Ranking of Top Universities (ARTU), la classificació que combina els resultats dels tres indicadors de qualitat universitària més importants del món: l'Academic Ranking of World Universities (ARWU), popularment conegut com el rànquing de Xangai; el realitzat per la revista Times Higher Education (THE) i l'ideat per la consultora Quacquarelli Symonds (QS).

Realitzat per la prestigiosa Universitat de Nova Gal·les del Sud (UNSW, Sidney, Austràlia) –65a, 70a i 43a millor universitat del món, respectivament, segons les edicions més recents dels tres citats indicadors–, l’ARTU publica des del 2012 la llista de les millors universitats del món, classificació que, des del 2020, enumera les 400 més destacades del planeta (del 2012 al 2019 només incloïa les primeres 200).

Millor politècnica i número u de les universitats valencianes

Per segon any consecutiu, la UPV ha sigut considerada per l‘ARTU com la millor politècnica d'Espanya i número u de les universitats valencianes, distinció que avala la qualitat docent de la institució que actualment dirigeix José E. Capilla. El rector està satisfet per aquestes dades però "és conscient dels reptes als quals s'enfronta la universitat els pròxims anys". Escolta les declaracions del rector en aquest enllaç (àudio).

De fet, la UPV és tant l'única politècnica com l'única universitat valenciana present en aquesta última edició del rànquing, on únicament tenen cabuda les institucions universitàries més importants del món.

Internacionalment reconeguda per tots els rànquings de primer nivell

La classificació realitzada per l’ARTU reafirma una vegada més la qualitat formativa de la UPV, reconeguda per tots els rànquings internacionals de primer nivell. No en va, a l'agost del 2021, l’ARWU va qualificar la UPV com la millor politècnica d'Espanya, a més d'incloure-la, per 17è any consecutiu, entre les 500 millors universitats del món.

Per part seua, THE considera actualment la UPV com la universitat espanyola amb major impacte econòmic i social, mentre que el QS World University Rankings va incloure al mes de juny passat la UPV dins dels primers 400 llocs del món (371a), i l’assenyala, a més, com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries