'Nature' situa la UPV en l'elit internacional

El Young Universities Nature Index 2021, elaborat per la prestigiosa publicació científica, reconeix la UPV entre les 150 millors universitats del món

[ 29/03/2022 ]

La prestigiosa revista científica Nature ha reconegut la Universitat Politècnica de València (UPV) com una de les 150 millors universitats joves del món. Així ho estableix en el Young Universities Nature Index 2021, rànquing que analitza la investigació desenvolupada per aquestes en el camp de les ciències naturals. En concret, la UPV ocupa el lloc número 106 a nivell mundial i, a nivell nacional, és la quarta millor d'Espanya.

Per a la seua elaboració, Nature analitza la recerca i les estratègies utilitzades per les citades institucions acadèmiques en el camp de les ciències naturals, àrea que comprèn la química, les ciències de la terra i mediambientals, les ciències de la vida i la física.

Realitzat a partir de publicacions en 82 revistes d'alt impacte

Aquest rànquing d'universitats joves està basat en el Nature Index, base de dades que Nature Portfolio compila i publica des de l'any 2013, i que analitza les publicacions de 82 revistes acadèmiques d'alt impacte.

Fundada per Joseph Norman Lockyer el 1869, Nature té una periodicitat setmanal i, per a la majoria de científiques i científics, publicar ací constitueix una marca de prestigi (la revista rebutja entorn del 95% dels articles que se li envien).

La publicació compta amb oficines a Londres, Nova York, San Francisco, Washington DC, Tòquio, París, Munic i Basingstoke, i amb corresponsals propis en la majoria dels països del món. El 2007 va ser guardonada amb el Premi Príncep d'Astúries de Comunicació i Humanitats, juntament amb la revista Science.

La UPV, reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La classificació realitzada per Nature posa de manifest una vegada més l'excel·lència de la UPV, reconeguda per tots els rànquings internacionals de primer nivell.

A l'agost d'enguany, l'Academic Ranking of World Universities (ARWU, popularment conegut com el rànquing de Xangai), va qualificar la UPV com a millor politècnica d'Espanya, a més d'incloure-la, per 17è any consecutiu, entre les 500 millors universitats del món.

A més, els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen també en les últimes edicions el nivell docent de la UPV. Així, THE considera actualment la UPV com la universitat espanyola amb major impacte econòmic i social, mentre que el QS World University Rankings va incloure al mes de juny passat la UPV en el Top 400 mundial (371a), i la assenyala, a més, com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera