Rànquing de la SEDEA

Laura García Insa és la quarta titulada d'Espanya en Enginyeria Aeroespacial segons la Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica

[ 07/07/2021 ]

Totalment vocacional. Així va ser com va començar la seua relació amb l'Enginyeria Aeroespacial. Laura García Insa ho va tenir clar, i estudiar el que t'agrada ajuda a ser la quarta d'Espanya en el rànquing de la SEDEA en aquesta branca del coneixement. Dels seus anys politècnics destaca “la satisfacció d'estar estudiant una matèria que m'agradava i que jo havia triat; juntament amb la llibertat de viure fora de casa, gaudir de l'ambient universitari i de la bondat de viure a València”, recorda.

Dels seus anys a la UPV destaca el professor del Departament de Màquines i Motors Andrés Tiseira, “perquè en primer de carrera donava l'assignatura d'Introducció a l'Enginyeria Aeroespacial. Aquest va ser el meu primer contacte amb el món de l'aeronàutica i guarde molt bon record de les seues classes i d'ell com a professor”.

“Gran talent”

Per la seua part, Tiseira es recorda perfectament de Laura García Insa perquè “ha tingut sempre una constant preocupació pel seu desenvolupament personal. M'agradava veure la seua preparació i habilitat per a resoldre problemes teòrics i de laboratori, gràcies a la seua excel·lent capacitat d'anàlisi. És una persona de gran talent i ambició, amb amplis interessos, tant acadèmics com professionals”, explica.

Segons el professor, Laura “té una personalitat extravertida i una forta confiança en si mateixa. Sap escoltar i adaptar aquesta informació a la seua persona per a traure rèdit a la constant preocupació per millorar i estar preparada per a les oportunitats que sorgisquen en el camí professional triat”.

Si haguera de tornar a començar els estudis universitaris, Laura García Insa no ho dubta. Tornaria a triar la UPV “per com està de ben posicionada, no sols a nivell nacional, sinó també mundial, i per la qualitat de vida dels estudiants universitaris a València”.

Educació en valors

Considera que “els valors que ens ensenya la UPV com a universitat ens fan passar d'adolescents a adults d'una forma molt madura. Això es nota, no sols a nivell professional, sinó també personal. Per les activitats i clubs que ofereix la Universitat, els cursos d'idiomes o els programes de mobilitat internacional”. S'ofereix així una educació integral que “ajuda a complementar la formació universitària de forma molt satisfactòria”, opina Laura García Insa.

Castellonenca de 23 anys, cursa el Doble Màster Universitari en Enginyeria Aeronàutica i Enginyeria Espacial de la Universitat Carles III de Madrid. Estudis espacials de postgrau als quals va accedir en guanyar la IV beca Dona Enginyera d'Hispasat, dotada amb 5.000 euros.

Veu el seu futur treballant als Estats Units, encara que està oberta a viatjar “on em porte la vida”, quan acabe de cursar els màsters.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny