Rànquing de la SEDEA

Irene Noguera Alonso, tercera a nivell nacional en Enginyeria de l'Energia, reconeix la UPV com el lloc perfecte per al seu creixement personal

[ 30/06/2021 ]

“He tingut l'oportunitat de superar-me a mi mateixa, d'aprendre dels meus errors i de créixer com a persona”. Irene Noguera Alonso, graduada en Enginyeria de l'Energia per la UPV, ho té clar. Dels seus anys universitaris destaca “sobretot les persones que han format part d'aquesta etapa, des de companys de classe, personal docent i altres persones que he conegut gràcies a les activitats organitzades a la UPV”. La universitat i les seues instal·lacions han sigut per a ella el lloc perfecte per a aquest creixement personal.

I no ho dubta. Si haguera de prendre la decisió de quin grau estudiar “tornaria a triar la Universitat Politècnica de València. Crec que és una universitat que dona espai a moltes altres coses, a part de l'activitat docent, com els grups de Generació Espontània, els hackatons, etc. Són activitats que enriqueixen la vida universitària i aporten competències diferents que completen els teus estudis. Sense oblidar les oportunitats de negoci que ofereixen la Setmana de l'Ocupació i les xarrades amb empreses”.

La gran experiència d'Azalea

Va participar en el projecte Azalea, de Generació Espontània, l'any 2019, i aquella experiència li va permetre portar a la pràctica allò estudiat i gaudir del treball en equip. “És un record molt bonic. Aconseguírem construir una barraca sostenible i competir en el Solar Decathlon Europe 2019. Recorde amb molta alegria aquells últims dies abans de la inauguració de la barraca, en els quals ens quedàvem tots junts a acabar de construir-la. M'emporte records i persones meravelloses d'aquella experiència”, explica Irene Noguera Alonso.

També té un bon record de les moltes hores d'estudi passades a la biblioteca. “Eren moments d’angoixa i estrès, però en estudiar tots junts es feia més suportable i es donaven situacions molt gracioses”, explica, recordant les bromes que es gastaven.

La importància d'estudiar el que t'agrada

És la número 3 d'Espanya en el rànquing de la SEDEA en el Grau d'Enginyeria de l'Energia, i l'ha aconseguit amb esforç i hores d'estudi. Per a Irene, la clau rau a “estudiar el que t'agrada, perquè llavors no et molesta quedar-te fins a les 10 de la nit en la universitat per a fer un treball. És molt important compaginar-ho amb la teua vida social”.

Del personal docent recorda amb afecte Marta Monserrat del Río, professora del Departament d'Enginyeria Electrònica de la UPV “que va aconseguir que l'assignatura de Sistemes Electrònics que impartia, que era molt complicada, resultara un camí d'aprenentatge agradable i útil. Recorde anar a la universitat amb ganes d'aprendre i superar-me a mi mateixa en les seues classes. Va ser una de les assignatures de què més vaig gaudir en la carrera”.

Per la seua part la professora Marta Monserrat del Río diu que Irene és “una xica brillant i dolça amb ulls i somriure acollidors i francs. És clar que la recorde!!! Per xiques com ella val la pena aquest treball. Irene sempre serà la meua alumna i jo sempre seré la seua professora, i ambdues ens recordarem amb molt d'afecte. Li desitge tota la sort del món, que estiga molt orgullosa de la seua formació i de la seua vàlua, que no es rendisca mai i que no deixe de somriure com ho fa".

Suècia, en el punt de mira

Actualment, Irene Noguera Alonso, valenciana de 22 anys, estudia el Màster Universitari en Tecnologia Energètica per al Desenvolupament Sostenible de la UPV. A més, ha estat realitzant pràctiques a l'Institut d'Enginyeria Energètica (UPV) “on he pogut aplicar els coneixements teòrics de la carrera d'una manera pràctica i m'he enfrontat a diferents reptes que han enriquit la meua formació”.

A mitjà termini vol completar la seua formació, així que el curs que ve se’n va a “Estocolm (Suècia), per a completar els meus estudis de doble titulació de màster al KTH”, el Reial Institut de Tecnologia de la capital sueca. En els seus plans està continuar viatjant per a conèixer diferents cultures, i de segur que energia no li falta.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras