Rànquing de la SEDEA

Andrea Oliver Marín, graduada en Ciències Ambientals per la UPV, destaca el tracte personalitzat del professorat i el treball de camp a l'EPS de Gandia

[ 25/06/2021 ]

“El professorat de la UPV s'implica i es preocupa perquè l'alumnat aprengui; no som només un número”. Andrea Oliver Marín, graduada en Ciències Ambientals per la UPV, va sentir aquest tracte pròxim al campus de Gandia, on va estudiar quasi per casualitat. Aquesta mallorquina de 23 anys va visitar una Fira d'Universitats que es va celebrar a Mallorca amb la idea de conèixer les universitats de Catalunya i els graus que oferien. “La meua decisió va ser bastant impulsiva. No em va agradar com plantejaven la carrera allí i, quan ja anava a sortir, just al costat de la porta estava l’expositor de la UPV”.

Al mes de tenir aquest primer contacte en la fira, va fer una visita al campus de Gandia de la UPV “i vaig sortir encara més enamorada. No sé el perquè, però sabia que volia estudiar allà. Avui tornaria a elegir la UPV per estudiar el mateix grau”, assegura Andrea Oliver Marín.

Tracte pròxim del professorat

En la seua època Erasmus va poder experimentar que en altres universitats “eres un número, no importes al professorat. Però a la UPV tens un tracte proper, pots fer tutories fàcilment”. I recorda especialment Jesús Mengual, que va ser el seu professor de Contaminació i Tractament d'Aigües, que precisament és el sector que més l'atrau. “Va ser ell qui em va despertar la curiositat per a saber més d'aquest tema. És un professor molt bo que s'implica i que sempre estava disposat a escoltar tots els meus dubtes i suggeriments, i a ajudar-me en tot el que podia”.

“És clar que em recorde d'ella; estudiants així són difícils d'oblidar!”, respon el professor del Departament d'Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient de la UPV Jesús Mengual Cuquerella quan li preguntem per Andrea. I afig “Andrea és molt bona estudiant, no sols per la seua gran capacitat, sinó també per la seua actitud; molt responsable i sempre intentant entendre el que se li estava ensenyant. És una persona que sap treballar en equip i ajuda la resta de companys. Recorde que quan vaig avaluar el primer examen que va fer amb mi, sense conèixer-la ni tenir cap referència seua, li vaig donar públicament l'enhorabona en classe, ja que la prova que va presentar em va sorprendre molt gratament. És d'aquells estudiants que, per la seua actitud i implicació, et fan gaudir del teu rol de professor i, alhora, et fan fàcil fer-ho bé. Va ser un plaer tenir-la com a alumna”.

Influència de la UPV en la seua vida professional

Actualment, Andrea Oliver Marín cursa el Màster Universitari de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Barcelona. És becària a l'Institut de Sostenibilitat de la UPC, on col·labora en tasques docents i s'ocupa de la pàgina web de l'institut. Recentment, he començat unes pràctiques a Aquatec, empresa del sector de l'aigua que pertany al grup SUEZ. “Col·labor en projectes espanyols i europeus relacionats amb els sectors de l'aigua i el canvi climàtic”.

Considera que el seu pas per la UPV ha influït de moltes formes en la seua vida professional. “Que el grau tingui moltíssimes sortides de camp et permet començar a saber el que és fer feina. Sempre que xer amb amics d'altres titulacions em diuen que senten que, amb la carrera, no han après quasi res, que tot ho aprens realment quan comences a fer feina. No dic que no tinguin una mica de raó perquè, òbviament, quan entres en el món laboral aprens moltíssim. Però jo no he tengut aquesta sensació de començar a fer feina i sentir-me perduda, sinó que tot el que he après em permet desenvolupar les feines que estic fent actualment. I crec que això és gràcies al fet que la UPV es preocupa perquè els estudiants aprenguin de forma molt pràctica a fi que, al final del grau, siguin quasi independents i puguin desenvolupar tasques complexes”.

“Com més fronts oberts tinguis, molt millor”

Andrea Oliver Martín és la tercera d'Espanya del Grau de Ciències Ambientals, segons el Rànquing Nacional de la Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica. Per a ella, estar en aquesta llista “t'obri moltes portes. És reconfortant que després de tot l'esforç que fas durant el grau, es vegi recompensat. És posar-hi un punt final molt guapo a una etapa on he disfrutat i he après molt”. I llança un consell: “si estàs pensant d’apuntar-te a rànquings o a pàgines webs que premien l'esforç acadèmic, fes-ho, mai saps d'on et vindran les oportunitats, i com més fronts oberts tinguis, molt millor”.

No té molts plans de futur. De moment, estarà un curs més a Barcelona per acabar el màster que està cursant. Li agrada moltíssim el seu treball “però són pràctiques, així que és decisió de l'empresa si volen que em quedi més del que diu el meu contracte”. Sap que continuarà la seua formació entorn de les Ciències Ambientals i que el sector de l'aigua és el que més l'atrau. “On em dugui aquest camí, allà aniré”, afig. Que tot fluïsca i que continue cuidant el medi ambient en el desenvolupament de la seua vida professional.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera