Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

03/11/22
Notícia
Tertúlies sobre art i societat: “Per què els valencians som valencians? I per què parlem valencià?”, amb Vicent Baydal

La xarrada tindrà lloc el 17 de novembre, a les 12.30 h, al Servei de Promoció i Normalització Lingüística

El Servei de Promoció i Normalització de la Universitat Politècnica de València ofereix una tertúlia sobre la història i la llengua dels valencians, a càrrec de Vicent Baydal, doctor en Història Medieval, cronista de la ciutat de València i editor.

Aquesta xarrada, que porta per títol “Per què els valencians som valencians? I per què parlem valencià?”, s’inclou en el programa de tertúlies sobre art i societat (humor, música, teatre, xarxes socials, literatura...), organitzades pel Servei de Promoció i Normalització Lingüística, a les dependències del 3C del mateix Servei.

Vicent Baydal

Vicent Baydal (València, 1979) és doctor en Història Medieval, editor i cronista de la ciutat de València. Va estudiar a la Universitat de València i es va doctorar a la Universitat Pompeu Fabra, amb una tesi sobre el naixement de la Generalitat Valenciana i el pactisme valencià. Ha exercit com a investigador en el CSIC de Barcelona, l’Institut Universitari Europeu de Florència i les universitats d’Oxford i Cambridge i ha estat professor d'Història del Dret a la Universitat Jaume I de Castelló. És també membre del Grup Harca, forma part del consell de redacció de la revista cultural Lletraferit, manté en Internet el blog i el perfil de Facebook Vent d Cabylia i és un dels fundadors de l'editorial Llibres de la Drassana.

És autor o coautor de llibres com Els orígens de la revolta de la Unió al regne de València (2013), Fer Harca. Històries medievals valencianes (2014), Guerra, relacions de poder i fiscalitat negociada: els orígens del contractualisme al Regne de València (1238-1330) (2014), Vent d Cabylia. Històries de la història dels valencians (2015), Valencia no s’acaba mai (2016), Els valencians, des de quan són valencians? (2016), Fer Harca 2 (2016), Del Sénia al Segura. Breu història dels valencians (2018), La València contada (2020) De Carraixet a Bonrepòs i Mirambell (2020), Pseudohistòria contra Catalunya (2021) i, enguany, Matèria de València (2022).

Descripció i objectius de la tertúlia

La tertúlia consistirà en una conversa amena i informal sobre els orígens del poble valencià a partir de la creació del Regne de València per part de Jaume I en el segle XIII i la progressiva construcció d'una identitat col·lectiva valenciana entre els seus habitants, lligada a les institucions i la lògica política d'aquell nou territori europeu inserit primer en la Corona d'Aragó i després en la Monarquia Hispànica. També es parlarà de la llengua majoritària dels pobladors medievals del Regne de València, el valencià, i de com ha esdevingut al llarg de la història un dels elements cabdals que ha sostingut eixa identitat valenciana que, amb daltabaixos i transformacions ha arribat als nostres dies.

A més, es pretén aproximar les reflexions sobre la cultura i la societat en valencià a la formació de la UPV.

Destinataris: membres de la UPV (estudiants, PAS, PI, PDI, Alumni) i públic en general

Data i lloc: dijous 17 de novembre, de 12.30 a 14 h, a les dependències del 3C del Servei de Promoció i Normalització Lingüística

Inscripció (fins al 14 de novembre): https://bit.ly/tertuliesUPV. Places limitades.